Virossa asuva mieheni ei tahdo sotimaan Suomeen
Ollaan miehen kanssa puhuttu useasti tilanteestamme. Asumme kolmatta vuotta Virossa, meillä on elämä täällä, maatila ja eläimet hoidettavana. Molemmat uskotaan siihen että pian alkaa kolmas maailmansota ja suomalaiset kutsutaan asepalvelukseen. Muutimme pois suomesta siksi että vihaamme maata kaikkineen eikä todellakaan kiinnosta lähteä kuolemaan sen vuoksi. Eläimet pitäisi ampua ja minä 3v lapseni kanssa jäisin yksinään keskellä metsää. Ei tule tapahtumaan.
Kysynkin nyt, että mitä sitten tapahtuu? Tuleeko suomen armeija ampumaan kotiin asti? Mihin lapsemme joutuu? Kuka lopettaa eläimet kun meidät aikuiset on pistetty hengiltä?
Kommentit (63)
Miksi tulisikaan, mehän olemme sodan tullen vastapuolilla.
Suomi ei tahdo kuulua Natoon Viron tavoin, vaan "säilyttää liikkumavapauden" Venäjän suuntaan. Tälle ei voi olla muuta perustetta kuin se, että voimme välttää sodan tekemällä diilin Venäjän kanssa ja sallimalla sen käyttää satamiamme ja ilmatilaamme Natoa vastaan.
Pääsenks mä teille piiloon. En minäkään aio sotia herrojen sotia ja kuolla tai tappaa toisia.
Ryssätrollit on kyllä outoja ja säälittäviä.
Ja ajatelkaas, että nämä ovat sitten Väyrysen ja Huhtasaaren parhaat tukijoukot.
Vierailija kirjoitti:
Ja ajatelkaas, että nämä ovat sitten Väyrysen ja Huhtasaaren parhaat tukijoukot.
Tuo kaksikko kyllä myisi Suomen empimättä Venäjälle jostakin propagandakkomissaarin paikasta.
pimeinätunteina kirjoitti:
Ollaan miehen kanssa puhuttu useasti tilanteestamme. Asumme kolmatta vuotta Virossa, meillä on elämä täällä, maatila ja eläimet hoidettavana. Molemmat uskotaan siihen että pian alkaa kolmas maailmansota ja suomalaiset kutsutaan asepalvelukseen. Muutimme pois suomesta siksi että vihaamme maata kaikkineen eikä todellakaan kiinnosta lähteä kuolemaan sen vuoksi. Eläimet pitäisi ampua ja minä 3v lapseni kanssa jäisin yksinään keskellä metsää. Ei tule tapahtumaan.
Kysynkin nyt, että mitä sitten tapahtuu? Tuleeko suomen armeija ampumaan kotiin asti? Mihin lapsemme joutuu? Kuka lopettaa eläimet kun meidät aikuiset on pistetty hengiltä?
Nyt oli kyllä huono:
- Vihaatte Suomea, mutta sinusta on ihan kiva kirjoitella tänne ja hakea lisää kurjuutta kerjäämällä ikäviä kommetteja
- Pelkäätte kolmatta maailmansotaa ja valitsette asuinpaikaksi Viron (vinkki: siinä naapurissa on hyvin todennäköinen sodan osapuoli ja Viro on pieni maa, jolla on erinäistä historiaa Venäjän kanssa)
- Mistä nuo ampumis-fantasiat tulee?
- Olisiko syytä käydä juttelemassa koulun terkkarin kanssa, kyllä sullekin vielä tarjotaan Suomessa hoitoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kaksikko kyllä myisi Suomen empimättä Venäjälle jostakin propagandakkomissaarin paikasta.
Ai myisi? Sun amerikka perseen nuolijat myy tälläkin hetkellä suomea ulkomaille hipi hiljaa. Te suomalaiset tulette olemaan ikuisesti narttuja, koska teillä ei ole munaa seisoa yksin vahvasti selkäsuorana vaikka se itsenäisyys teille ihan annetaan.
Olen varsin yllättynyt kommenteista. Mistähän johtuu että suomalaiset ovat noin pihalla tulevista tapahtumista? Vaikka teille niin kovasti rakastamanne Iltalehdetkin päivä toisensa jälkeen toitottavat sodan alkamisesta, selviytymisestä ynnä muusta. Näyttää että ihmiset vaan kieltäytyvät uskomasta tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai myisi? Sun amerikka perseen nuolijat myy tälläkin hetkellä suomea ulkomaille hipi hiljaa. Te suomalaiset tulette olemaan ikuisesti narttuja, koska teillä ei ole munaa seisoa yksin vahvasti selkäsuorana vaikka se itsenäisyys teille ihan annetaan.
"Te suomalaiset" , no nyt jäit rysän päältä kiinni, trolli! Me suomalaiset kuulumme länteen ja liittoudumme mielellämme muiden länsivaltojen kanssa. Venäjään kuulutaan pakon ja pelon takia. Länteen voi kuulua vapaaehtoisesti. Sielusi on todella musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Te suomalaiset" , no nyt jäit rysän päältä kiinni, trolli! Me suomalaiset kuulumme länteen ja liittoudumme mielellämme muiden länsivaltojen kanssa. Venäjään kuulutaan pakon ja pelon takia. Länteen voi kuulua vapaaehtoisesti. Sielusi on todella musta.
Ei, emme me liittoudu. Me käärimme päämme pyyhkeeseen ja uskomme, että jos me emme näe Venäjää, sekään ei näe meitä.
No en kauheasti tykkää seisoksia yksin vahvasti selkä suorana, ei ole aikaa.
Venäjän väyrystelijä siellä pelottelee...
No niin näköjään meni trollaamiseksi tämäkin ketju. Mahtaako olla mitään maanpuolustus foorumia tai muuta armeijaan liittyvää, jossa asiasta voisi ihan keskustellakin?
Ketä kiinnostaa, joku WW3. Tyhmä saa sotaan mennä kuolemaan, jos siltä tuntuu. Minä jään kotiini Helsinkiin. Kodistani voi tulla, sitten hakemaan. Viekööt vankilaan tai hirteen, miten vain. Ei nyky ihmisiin varsinkaan Suomalaisiin toimi propaganda enää niin hyvin, kuin 40luvulla. Sotikoot ne ketkä haluaa, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen puoliksi suomalainen, mutta en pidä itseäni suomalaisena. Mä ajattelen ihan eri tavalla kuin te. Te suomalaiset olette työkalu länsimaille. Te olitte Ruotsin työkalu vuosisatoja, puskuri. Suomalainen haluaa aina kuulua johonkin, nuolla jotain reikää, mutta suomalainen on unohtanut olla suomalainen.
Pimeinätunteina kirjoitti:
No niin näköjään meni trollaamiseksi tämäkin ketju. Mahtaako olla mitään maanpuolustus foorumia tai muuta armeijaan liittyvää, jossa asiasta voisi ihan keskustellakin?
Tottakai on erilaisia maanpuolutusfoorumeita. Niille ei tietenkään toivota venäläistrolleja eikä väyrystelijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen puoliksi suomalainen, mutta en pidä itseäni suomalaisena. Mä ajattelen ihan eri tavalla kuin te. Te suomalaiset olette työkalu länsimaille. Te olitte Ruotsin työkalu vuosisatoja, puskuri. Suomalainen haluaa aina kuulua johonkin, nuolla jotain reikää, mutta suomalainen on unohtanut olla suomalainen.
Parempi näin kuin Ryssän vallassa.
Sinähän kuitenkin ajat sitä, että Suomen tulisi palata Äiti-Venäjän helmoihin "seisomaan suoraselkäisenä" muiden neuvostokansojen rinnalle.
Muistetaan nämä jutut historiasta kyllä. Tiedetään myös suomensukuisten kansojen ongelmat nyky-Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te venäläiset olette maaorjien sukua. Mitä te vapaudesta tietäisitte. Jos teille kumarretaan, te potkaisette. Jos teitä potkaistaan, te kumarratte. Ette pääse häkistänne ulos koskaan. Vaikka ovi on auki. Olette tottuneet vankeuteenne ja pelkäätte vapautta.
Harmittaako, kun trollaus ei taaskaan onnistunut?
Otappas nyt ne lääkkeet.