Mikään ei ole enää herkkua. Mikä teille on herkkua?
Kaupoissa on kaikissa sama valikoima ja mikään herkku ei ole herkkua. Suklaat eivät maistu enää miltään, leivokset ovat niitä samoja, karkeista ei viitsi edes puhua, ja niin edelleen. Jos tekisi mieli ostaa jotain hyvää, ei tule mitään mieleen. Ennen joulua tuli mieleen piparitaikina, mutta sitten senkin syöminen kiellettiin ja muulloin kuin jouluaikana se ei käy muutenkaan.
Ai niin, yksi herkku tulee mieleen ja se on pannari.
Millä te herkuttelette?
Kommentit (61)
Olen hulluna niihin Remix-karkkipussissa oleviin kirpeisiin kolmioihin. Nyt kahdessa viime pussissa niistä on kuitenkin puuttunut se "sokeri" päältä, eivätkä ne ole olleet yhtään kirpeitä. Tunnen itseni huijatuksi, enkä osta kyllä enää kolmatta pussia.
Ketjun esimerkit ovat lähinnä mässyä ja lohturuokaa. Minusta herkku on jotain harvinaista. Harvinaisuus voi johtua hinnasta, vaikeasta saatavuudesta tai vaikeatekoisuudesta. Minulle herkkuja ovat äyriäiset, sisäfile, mäti, hyvät juustot, kalat, hienot suklaat ja leivokset (ei löydy Prismasta), vaivannäköä ja aikaa vaativat ruuat kuten yön yli haudutetut häränhännät, kastikkeet jne. Herkun eteen pitää nähdä vaivaa, tehdä työtä tai odottaa tai lähteä hakemaan sitä vähän kauempaa kuin lähikaupasta.
Pizza toimii oikeastaan aina, kotona sen nauttiminen kaikessa rauhassa on mukavaa.
Makeisista olen tykästynyt ainakin lidlissä myytävään horror coctail karkkeihin.
Tähän vuodenaikaan on mandariinit maukkaita ja niitä tulee syötyä runsaasti.
Minulle herkku on riisipuuro. En millään viitsi seistä lieden ääressä niin kauaa kuin sen keittäminen vie, joten kun mies joskus sitä meille tekee, niin se on herkkua.
Itse savukodassa laitettu hirven-, poron- peuran- tms. paisti puikulaperunamuussilla ja karpalo-puolukka -hyytelöllä, fresheillä viileillä suolakurkuilla ja aidolla (juuri)rukiisella leivällä voin kera.
Mun herkku on itse tekemäni perunamuusi. Oikeasti.
Yksi lapseni rakastaa sitä yli kaiken ja hänelle sitä teen aina silloin tällöin. Voisin vetää sitä koko kattilallisen, aivan jäätävän hyvää, varsinkin kun päälle laittaa vähän voita. Siiklistä tein eilen ja siten että jäi ihan pieniä sattumia mukaan. NAM!
Poronkäristys ja perunamuusi on suurta herkkua.
Ja (gluteenittomat) paistetut vohvelit ja kermavaahto ja mansikkahillo.
Ja hieman lämmitetty leipäjuusto ja lakkahillo.
Ja Aurajuusto vaikka suoraan paketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäti on aina hyvää, mutta sitä ei juhlakausien ulkopuolella viitsi ostaa.
Mädissä on ihmisen aivoihin pesiytyviä LOISIA.
Anna, kun kerron sinulle salaisuuden. SUOLAUS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on nälkä, herkuttelen näkkileivällä ja juustolla. Ilman voita. Ja sen kanssa omenamehua. Mutta jos haluaisi oikeaa herkkua, ei keksi oikein mitään.
Miksi ilman voita?
Ei ole tullut mieleenkään laittaa voita. Hyvää ilmankin. Helppoa ottaa paketista valmis siivu ja näkkileipäpaketista pala ja siivu päälle ja syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun esimerkit ovat lähinnä mässyä ja lohturuokaa. Minusta herkku on jotain harvinaista. Harvinaisuus voi johtua hinnasta, vaikeasta saatavuudesta tai vaikeatekoisuudesta. Minulle herkkuja ovat äyriäiset, sisäfile, mäti, hyvät juustot, kalat, hienot suklaat ja leivokset (ei löydy Prismasta), vaivannäköä ja aikaa vaativat ruuat kuten yön yli haudutetut häränhännät, kastikkeet jne. Herkun eteen pitää nähdä vaivaa, tehdä työtä tai odottaa tai lähteä hakemaan sitä vähän kauempaa kuin lähikaupasta.
Hakemasi sana on "ruokaelämys".
Näyttää siltä, että useat pitävät herkkuna pannaria, lättyjä ja vohveleita. Ne ovatkin kyllä todella hyviä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mun herkku on itse tekemäni perunamuusi. Oikeasti.
Yksi lapseni rakastaa sitä yli kaiken ja hänelle sitä teen aina silloin tällöin. Voisin vetää sitä koko kattilallisen, aivan jäätävän hyvää, varsinkin kun päälle laittaa vähän voita. Siiklistä tein eilen ja siten että jäi ihan pieniä sattumia mukaan. NAM!
Onko omatekoisessa muusissasi jokin erityinen juttu, vai ihan tavallinen muusiko on noin hyvää?
Mutta entä jos edes kahvilassa mikään ei kiinnosta? Mikään kakku tai pulla? Jossain vaiheessa pidin marjatortusta, mutta kyllästyin siihenkin kauan sitten. Tuntuu hassulta mennä hienoon kahvilaan, ja siellä mikään ei kiinnosta. Sitten on ostamatta mitään, kun muut herkuttelevat. Ihan outoa.
Mun herkkuja: aurinkokuivatut tomaatit, kirsikkatomaatit, latva-artisokat, hyvät juustot, paahdetut ja suolatut mantelit, kylmäsavulohi, juuressipsit (ei Pirkka, niissä on liian vähän suolaa) ja valkosipulitäytteiset vihreät oliivit.
Vierailija kirjoitti:
Kermavaahdolla
Kas kun ei spermavaahdolla.
Raparperijälkiruuat. Kiisselit, piirakat, hyveet, tortut, kakut - aivan sama, kunhan löytyy raparperia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle herkkuja ovat äyriäiset, sisäfile, mäti, hyvät juustot, kalat, hienot suklaat ja leivokset (ei löydy Prismasta), vaivannäköä ja aikaa vaativat ruuat kuten yön yli haudutetut häränhännät, kastikkeet jne. Herkun eteen pitää nähdä vaivaa, tehdä työtä tai odottaa tai lähteä hakemaan sitä vähän kauempaa kuin lähikaupasta.
Mun mies teki viikonloppuna 24h haudutettua osso bucoa. Ja sitä jäi vielä, joten herkuttelu jatkuuuuu!
Hampurilaiset. Ei siis mikään hese/mäkki tmv.
Taidan olla tylsimys kun yllättäen parhaalta maistuu kala, kasvikset ja hedelmät. Erityistä herkkuani ovat mustat oliivit. Niitä syön kuin karkkeja :D