Mikään ei ole enää herkkua. Mikä teille on herkkua?
Kaupoissa on kaikissa sama valikoima ja mikään herkku ei ole herkkua. Suklaat eivät maistu enää miltään, leivokset ovat niitä samoja, karkeista ei viitsi edes puhua, ja niin edelleen. Jos tekisi mieli ostaa jotain hyvää, ei tule mitään mieleen. Ennen joulua tuli mieleen piparitaikina, mutta sitten senkin syöminen kiellettiin ja muulloin kuin jouluaikana se ei käy muutenkaan.
Ai niin, yksi herkku tulee mieleen ja se on pannari.
Millä te herkuttelette?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Itse savukodassa laitettu hirven-, poron- peuran- tms. paisti puikulaperunamuussilla ja karpalo-puolukka -hyytelöllä, fresheillä viileillä suolakurkuilla ja aidolla (juuri)rukiisella leivällä voin kera.
Tämä herkkua ehdottomasti! Alkuun voisi olla etanat persilja, aurajuusto, voi kastikkeessa.
Karpalo kinuski jälkkäri.
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos edes kahvilassa mikään ei kiinnosta? Mikään kakku tai pulla? Jossain vaiheessa pidin marjatortusta, mutta kyllästyin siihenkin kauan sitten. Tuntuu hassulta mennä hienoon kahvilaan, ja siellä mikään ei kiinnosta. Sitten on ostamatta mitään, kun muut herkuttelevat. Ihan outoa.
Kun mulle käy niin, niin kokeilen jotain ihan uutta, vaikka en osaisi päätellä tykkäänkö edes. Yleensä yllätyn positiivisesti. Viimeksi otin epäilyttävän näköisen raakapuuron, joka olikin todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Söin juuri palvelutiskistä ostetun savulohisalaattirasian loppuun. Aivan taivaallista, sisälsi ainakin kylmäsavulohta, sipulia, katkapapuja, kermaviili-majoneesikastiketta. Tuota söisin heti lisää, jos vaan olisi, parempaa, kuin mikään karkki tmv.
Katkapapuja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse savukodassa laitettu hirven-, poron- peuran- tms. paisti puikulaperunamuussilla ja karpalo-puolukka -hyytelöllä, fresheillä viileillä suolakurkuilla ja aidolla (juuri)rukiisella leivällä voin kera.
Tämä herkkua ehdottomasti! Alkuun voisi olla etanat persilja, aurajuusto, voi kastikkeessa.
Karpalo kinuski jälkkäri.
Tai viskissä marinoituja puolukoita kinuskikastikkeella. Omnom! Tässähän alkaa tulla vaikka mitä mielitekoja kun lukee näitä viestejä.
Ennen tykkäsin makeista. olin oikea sokerihiiri. Nyt ne äklöttää enemmänkin ja tekee suolaista mieli.
herkkuani ovat savulohi, pitkään kypsytetyt miedot juustot (gouda<3), mozzarella luumutomaattisalaatti, sushi. Raikkaat hedelmät ovat myös ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos edes kahvilassa mikään ei kiinnosta? Mikään kakku tai pulla? Jossain vaiheessa pidin marjatortusta, mutta kyllästyin siihenkin kauan sitten. Tuntuu hassulta mennä hienoon kahvilaan, ja siellä mikään ei kiinnosta. Sitten on ostamatta mitään, kun muut herkuttelevat. Ihan outoa.
Kun mulle käy niin, niin kokeilen jotain ihan uutta, vaikka en osaisi päätellä tykkäänkö edes. Yleensä yllätyn positiivisesti. Viimeksi otin epäilyttävän näköisen raakapuuron, joka olikin todella hyvää.
Kaikesta näkee päältä, miltä se maistuu. Kun katsoo valikoimaa, sen maistaa siinä jo valmiina. Eikä mikään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kahviloiden tarjonta ylipäätään ei ole kovin houkutteleva tänä päivänä. Pulla on yleensä kuivaa ja muut leivonnaiset esanssisia. Monessa paikassa kaikki on pakasteesta.
Meillä syödään vain hernekeittoa ja juodaan piimää ja jos se ei jollekulle passaa niin muuttakoot muualle.
Arvatkaa, mikä oli herkkua? Carrollssin Iso Carolina. Ja tämä on taivahan tosi.
Kalavoileipäkakku <3 Niitä harvoja herkkuja, joita ei tule pilattua syömällä liian usein, kun on sen verran työläs tehdä itse eikä valmiinakaan saa helposti tai järkevässä koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kahviloiden tarjonta ylipäätään ei ole kovin houkutteleva tänä päivänä. Pulla on yleensä kuivaa ja muut leivonnaiset esanssisia. Monessa paikassa kaikki on pakasteesta.
Ja ne mousse-kakut! Järkyttävää asiakkaiden vedätystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta näkee päältä, miltä se maistuu. Kun katsoo valikoimaa, sen maistaa siinä jo valmiina. Eikä mikään kiinnosta.
Sitten varmaan kannattaa vaihtaa kahvilaa.
Ruismarjapuuro (sokeria ja kylmää maitoa), ruisleipä ja muutama siivu sipuliteemakkaraa.
Bataattiranskalaiset, hedelmärahkavaahto. Löytyy lähimmästä K-marketista.
Kannattaa alkaa pyöriä joissain erilaisissa kahviloissa, voi usein yllättää positiivisesti. Eksyin vähän niin kuin vahingossa Tampereella Stockmannin vieressä olevaan Robert's Coffee-kahvilaan jossa en ollut ennen käynyt ja kaikki siellä näytti hyvältä, otin jonkun pähkinäsuklaa-browniejutun ja se oli tosi hyvää. Monesti eri kahviloilla (ja varmaan varsinkin pienillä) on erilaisia valikoimia keskenään ja voi hyvinkin päästä maistamaan jotain minkä olemassaolosta ei edes tiennyt ennen. :D
Vierailija kirjoitti:
Ruismarjapuuro (sokeria ja kylmää maitoa), ruisleipä ja muutama siivu sipuliteemakkaraa.
Sipuliteemakkara??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipuliteemakkara??
Niin. Mikä siinä sua ihmetyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipuliteemakkara??
https://hkruokatalo.studio.crasman.fi/pub/Kuvat/Tuotekuvat2/95076.jpg?c…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun esimerkit ovat lähinnä mässyä ja lohturuokaa. Minusta herkku on jotain harvinaista. Harvinaisuus voi johtua hinnasta, vaikeasta saatavuudesta tai vaikeatekoisuudesta. Minulle herkkuja ovat äyriäiset, sisäfile, mäti, hyvät juustot, kalat, hienot suklaat ja leivokset (ei löydy Prismasta), vaivannäköä ja aikaa vaativat ruuat kuten yön yli haudutetut häränhännät, kastikkeet jne. Herkun eteen pitää nähdä vaivaa, tehdä työtä tai odottaa tai lähteä hakemaan sitä vähän kauempaa kuin lähikaupasta.
Hakemasi sana on "ruokaelämys".
No eikö herkun pitäisi olla elämys? Eihän se muuten ole nautinto. Minä en syö mitään pahaa, vain hyvää, maukasta ruokaa. Herkulla pitää siis tarkoittaa jotain erityistä.
Entä miksi herkun pitäisi olla aina jotain epäterveellistä? Maailma on täynnä upeita raaka-aineita ja ruokia. Miksi siis hemmotella itseään vain bulkkipaskalla?
Herkuttelun pitäisi olla erityinen hetki eikä sitä, että itseltäänkin salaa mättää jotain sipsiä sohvan nurkassa, kunnes on paha olo. Olen tätäkin toki kokeillut, eikä se herkuttelua oikeasti ole.
No ei vaiskaan. Alapeukut saivat minut muuttamaan mieleni. Oikeasti herkkujani ovat Teboilin munkit ja tv-mix-pussi.
Harkitse uuniohrapuuroa! <3 <3 <3