Lasten kasvatus ei ole opettajien, kummien, lastenhoitajien jne tehtävä vaan vanhempien tehtävä!
Miksi vanhemmat luulee voivansa sysätä vastuun esim. Päiväkodille tai koululle? Kyllä se itse kasvatus on VANHEMPIEN tehtävä!
Kommentit (11)
Olisi kyllä kummallista jos päiväkoti ja koulu ei osallistuisi kasvatukseen ollenkaan.
Kasvatus on kaikkien aikuisten tehtävä. Lapset kasvatetaan yhteisön jäseneksi, ei kenenkään vanhemman tärkeyden tuntee välikappaleeksi. Kaikki siis aikuiset on on vastuussa lasten rajoista ja kasvatuksesta. Ehkä tähän on tultu juuri siksi, että ei ole tälläistä yhteisellisyyttä.
Vaikeaa se on kun vanhemmat ja lapset ovat suurimman osan erossa toisistaan. Lapset viettävät eniten aikaa tarha ja koulukavereittensa ja kavereidensa kanssa. Sitten opettajien, harrastusohjaajien jne. Loput netissä. Ei siinä muutamassa tunnissa vanhemmat ihmeitä tee lapsiin kasvatuksellaan.
Joo huomaa kyllä ettei vanhempia paljoa kasvatus kiinnosta. :D
Lasten kasvatus kuuluu jokaiselle aikuiselle tämän lähipiirissä. Vanhemmat toki tärkein, mutta myös opettajat, lastentarhan väki, harrastusohjaajat ja valmentajat, kavereiden vanhemmat, sukulaiset, satunnaiset ohikulkijat (jos näkevät jotain tyhmää)...
No niinpä. Se on helppo sysätä kasvatus toisten harteille. Vastuu täytyy itse ottaa omista muksuista.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Se on helppo sysätä kasvatus toisten harteille. Vastuu täytyy itse ottaa omista muksuista.
No pitää sitten varmaan mennä kouluunkin mukaan joka tunnille, että voi kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kasvatus kuuluu jokaiselle aikuiselle tämän lähipiirissä. Vanhemmat toki tärkein, mutta myös opettajat, lastentarhan väki, harrastusohjaajat ja valmentajat, kavereiden vanhemmat, sukulaiset, satunnaiset ohikulkijat (jos näkevät jotain tyhmää)...
Riippuu ihan siitä, mitä kasvatuksella tarkoitetaan ja minkä ikäisestä lapsesta puhutaan.
Niimpä vain VANHEMMAT kasvattaa.
Ei opettajat, tarhantädit, kummit, naapurit, mummot eikä papat.
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää.
No tässä on hyvä syy pitää lapsi kotona
Aamen.