Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten tämä Nordean tunnuslukulaite muka voi toimia??

Vierailija
07.01.2018 |

En vain tajua tätä videota:

Sisään verkkopankkiin kirjaudutaan numerosarjalla, jonka tunnuslukulaite kertoo, kun siihen on ensin näppäillyt pin-koodinsa. Onko tuo numerosarja jokaisella kirjautumiskerralla eri? Jos on, niin mistä Nordean verkkopankki voi tietää, minkä tunnusluvun tuo laite milläkin kerralla käyttäjälle arpoo? Onko tuo laite jotenkin matkapuhelinverkon kautta yhteydessä Nordean tietojärjestelmiin, vai mitä ihmettä? Jos ei ole, niin miten verkkopankki sitten pystyy erottamaan oikean tunnusluvun väärästä? :O

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut tuo Nordean laite käytössä alusta asti, kun sitä asiakkaille tarjottiin. Todella selkeä ja helppokäyttöinen, ei ole ollut ongelmia. Ja aina toimii, ei lopu numerot kesken. Suosittelen.

Vierailija
122/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pliis olko noin kädettömiä. Nordeasta voi hakea sen paperiliuskan, mut ei ne niitä enää kotiin lähetä. Konttoriin mars.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on vanhan mallin puhelin ja sille tuli viesti hyvikseltä, ilmeisesti ajanvaraus, olisi pitänyt katsoa sitten muusta, kuin puhelimesta, kun siitä sitä ei voinut katsoa, kun ei siihen ole netti yhteyttä. 

Kun sitten katsoi netistä, kannettavasta tietokoneesta, paperiset tunnukset ei enää kelvanneet, 

sillä oli tunnusluku sovellus käytössä, jota ei ollut aiemmin käyttänyt.

Kun hän sitten ilmeisesti paineli hyviksen sivuilla paperi tunnuksen numeroita, nehän ei kelvanneet,

laitteli useita kertoja, kunnes se laite lukkiutui,  olihan sillä muistissa myös laitteen pin koodi, jostain syystä sekään ei ollut mennyt läpi., niin sanoi. 

Tästä on jo useita päiviä aikaa. Hän ei löytänyt mistään hyviksen puhelin numeroa. Oli asiasta vihainen.

Näin ne sairaala ajat sitten menee sivu suun, kun viestiä ei pääse lukemaan.

Kyseessä on ikämies jo. 

Mitä ihmettä?? Jo toinen tällainen outo "hyviksestä" jankkaava viesti tässä ketjussa. Onko joku keksinyt mielestään hauskan provon?

Hyvis on kuntien terveyspalvelu jossa pystyy esim. varata labra-aikoja. Mutta eihän tuo varsinaisesti tähän ketjuun kuulu.

Vierailija
124/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika useasti se toimii ihan oikein ja niin kuin se on tarkoitettu. Jos palikalle on tullut maanatai kappale, tai ihan vain toimivakin, niin ei se oikeuta kysellä tyhmiä.

Vierailija
125/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Nordeassa sun asiakastunnus pysyy samana mitä aina, pistät sen ja sitte teksti sivulla kertoo pitääkö sun hakea numero Loginista, Id:stä tai Signista.

2.Loginissa vain pistät sen lukulaitteen PIN-tunnuksen jonka siihen määrittelit ja se antaa sulle koodin minkä kirjoitat tuonne nettisivulle.

3.Id:ssä ja Signissa siinä sivulla lukee numerosarja jonka näppäilet sun siihen laskimeen ja painat OK, sitten tulee uusi rimpsu numeroita ja ne numerot näppäilet sinne nettisivulle.

4. Jos ryssit niin painat sitä keltaista C:tä niinkuin laskimessakin ja teet homman uusiksi.

Vierailija
126/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää pliis olko noin kädettömiä. Nordeasta voi hakea sen paperiliuskan, mut ei ne niitä enää kotiin lähetä. Konttoriin mars.

Ei voi enää, tuo koodilaskin korvasi sen paperiliuskan niille joilla ei ole älypuhelinta.

Vierailija
127/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerosarjat kyllä hiukan kummallisesti melko samoja jokakerta mitkä pin koodi antaa tunnistukseen eteenpäin.

Vierailija
128/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Olen tabletilla netissä, aion kirjautua Nordean verkkopankkiin tunnuslukusovelluksella.

2. Avaan samalla mobiililaitteella k.o. sovelluksen. Se ilmoittaa, ettei minulla ole verkkoyhteyttä (!)

3. Valitsen käytää sovellusta offline-tilassa.

4. Saan näytölle 8-numeroisen koodin, joka pitäisi syöttää verkkopankin kirjautumissivulla.

5. Totean, että koodia ei voi kopioida tabletilla, vaan minun pitäisi joko yrittää muistaa lukusarja ulkoa tai kirjoittaa se ylös.

6. En muista 8 satunnaista numeroa, eikä minulla ole kynää.

7. Luovun lopullisesti yrittämästä, kun kohdat 1-6 tapahtuneet n. 10 kertaa. Bye bye Nordea.

Toisen pankin mobiilisovelluksella olen aina päässyt tililleni ja verkkopankkiin. Se ei väitä, ettei minulla ole internet-yhteyttä, vaikka onkin.

Jaa, mä vaihtelen tabletissa sen verkkopankkinäkymän ja tunnuslukusovelluksen välillä. Katon numeron tai kaks kerrallaan sovelluksesta, vaihdan verkkopankkinäkymään ja tökin numerot sinne. Sitten vaihdan näkymää ja toistan kunnes numerot on annettu. Ei niitä välillä mihinkään tartte kirjoittaa.

Näkymän vaihto onnistuu siitä kolmannesta alareunan näppäimestä, usein neliöllä merkattu.

Vielä parempi kun käytät selaimen sijasta Nordean mobiilipankki sovellusta.

Vierailija
129/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tommosia vammasia laitteita tarvitaan kun sovelluskin?

Sovellus toimii vain suomalaisilla liittymillä.

Höpöhöpö, asun Espanjassa ja mulla on täällä tietty espanjalainen liittymä ja silti sovellus toimii moiteettomasti.

Vierailija
130/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Olen tabletilla netissä, aion kirjautua Nordean verkkopankkiin tunnuslukusovelluksella.

2. Avaan samalla mobiililaitteella k.o. sovelluksen. Se ilmoittaa, ettei minulla ole verkkoyhteyttä (!)

4. Saan näytölle 8-numeroisen koodin, joka pitäisi syöttää verkkopankin kirjautumissivulla.

5. Totean, että koodia ei voi kopioida tabletilla, vaan minun pitäisi joko yrittää muistaa lukusarja ulkoa tai kirjoittaa se ylös.

7. Luovun lopullisesti yrittämästä, kun kohdat 1-6 tapahtuneet n. 10 kertaa. Bye bye Nordea.

Toisen pankin mobiilisovelluksella olen aina päässyt tililleni ja verkkopankkiin. Se ei väitä, ettei minulla ole internet-yhteyttä, vaikka onkin.

Jaa, mä vaihtelen tabletissa sen verkkopankkinäkymän ja tunnuslukusovelluksen välillä. Katon numeron tai kaks kerrallaan sovelluksesta, vaihdan verkkopankkinäkymään ja tökin numerot sinne. Sitten vaihdan näkymää ja toistan kunnes numerot on annettu. Ei niitä välillä mihinkään tartte kirjoittaa.

Näkymän vaihto onnistuu siitä kolmannesta alareunan näppäimestä, usein neliöllä merkattu.

Mites tuo kyselijä kuvittelee pääsevänsä verkkopankkiin ilman yhteyttä, offline tilassa?

Vierailija
131/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tuo kyselijä kuvittelee pääsevänsä verkkopankkiin ilman yhteyttä, offline tilassa?

Oletko ääliö? Netti toimii, mutta tunnuslukusovellus _väittää_ hänen olevan yhteydettömässä tilassa eli offline. Käsittämätöntä mutta totta.

Edelliselle kommentojalle: oletko nyt ihan tosissasi tuon togglingin kanssa?!

Toiseksi, et taida tietää, että verkkopankissa voi tehdä toimintoja mitkä eivät ole mahdollisia mobiilipankissa. No, nyt tiedät!

Vierailija
132/154 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ääliö? Netti toimii, mutta tunnuslukusovellus _väittää_ hänen olevan yhteydettömässä tilassa eli offline. Käsittämätöntä mutta totta.

Edelliselle kommentojalle: oletko nyt ihan tosissasi tuon togglingin kanssa?!

Toiseksi, et taida tietää, että verkkopankissa voi tehdä toimintoja mitkä eivät ole mahdollisia mobiilipankissa. No, nyt tiedät!

No kyllä mä mieluummin togglailen kun kaivelen kynää ja paperia. Mutta kukin tyylillään. Aika moni näkyy esim. op:n kaksivaiheisessa tunnistautumisessa siirtelevän koodeja paperi ja kynä tekniikalla. Minä poikaa vaan togglaan ja kopsaan.

Aika erikoista, jos sovellus valittaa, ettei ole nettiyhteyttä, vaikka se on. Mutta kyllähän toi Nordean tunnuslukusovellus jumittelee. Usein niin, että saa asentaa uudelleen. Jolloin se vaatii aktivoinnin. Sihen tarvitaan sitten tunnuslukulaitetta.

Kyllä mä kaikkien pankkien sovellukset ja verkkopankit ja niiden erot tunnen. Ei mulla niiden kanssa ongelmia ole.

Vierailija
133/154 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tänään Nordeasta postitse uuden tunnuslukukortin :D Sen mukana tulleessa kirjeessä lukee "tunnuslukukorttien käyttö loppuu vuoden 2019 aikana". Ihme pelleilyä!

Vierailija
134/154 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukulaitetolvanat ovat kyllä tän palstan torspointa sakkia. Täytyy olla aivan erityistason ääliö jos ei käytä sovellusta.

Vierailija
135/154 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Nordea menee kehityksessä taaksepäin! Pitkiä numerosarjoja onnettomalla rimpulalla ja pakko ottaa yhteyttä Nordeaan, jotta saan PUK-koodin laitteen jumittua! Sitten PIN-koodia ja 567345678908766 jotenkin näin! Pankin vaihto ensiviikolla!

Vierailija
136/154 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUN SE KYSYY PUK KOODIA, NIIN MISTÄ SEN PUK KOODIN TIETÄÄ, SIIS PANKIN TUNNUSLUKU LAITE ON KYSEESSÄ. KYSYY SITÄ, ONKO PANKKI SITÄ EDES ANTANUT PUK KOODIA. PITÄISIKÖ KÄYTTÄJÄN TIETÄÄ PUK KOODI, JOTA SE KYSYY. ARVIOSTA TULI NÄPPÄILTYÄ SITÄ MONTA KERTAA SIIS PUK KOODIA, KUN SITÄ EI TIEDÄ, VIELÄKÖHÄN LAITE TOIMII.

Älä huuda.

Nordean laite kysyy PIN-koodia. 

Jos se kysyy oikeasti sitä PUKkoodia, niin ota yhteyttä Nordean konttoriin.

Näin ohjeistaa Nordean sivut.

Vierailija
137/154 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loppunut tunnuslukukortin käyttö sitten tänäkään syksynä, vaikka Nordea sitä taas kovasti väitti. Kuinka monta vuotta tuotakin on jo uhkailtu, eikä se koskaan pidä paikkaansa?

Vierailija
138/154 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni Nordean tunnuslukulaite toimii sinulle suunnitellulla tavalla. Näpräilet sitä aikasi ja kun et pääse hoitamaan asioitasi, menet ja hankit itsellesi mopiilipankkiin sopivan laitteen. Opettelet sen käytön ja niinpä pääset taas vaivattomasti hoitamaan raha-asioitasi. Toinen vaihtoehto on tietysti vaihtaa pankkia. mutta se saattaa olla varsin lyhytaikainen ilo EU-määräysten takia!

Minulla on ollut pari vuotta tunnuslukulaite, mutta en ole käyttänyt sitä pankkiasioissa. Tunnuslukukortilla kun ei enää pääse muihin vahvaa tunnistautumista vaativiin asioihin käsiksi. Laite on tarvinnut vaihtaa vasta yhden kerran, noin 6-8 käyttöyrityksen jälkeen!

Vierailija
139/154 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meillä kaikilla ole sellaista laitevalikoimaa, jolla voisi käyttää "sitä sovellusta"!

Vierailija
140/154 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettävät.Viimeisin tuli jouluviikolla. Toki varmistuksena on tuo tunnuslukulaite mutta käytän huvin vuoksi listoja niin kauan kuin voin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi