Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö yläkoulussa on tapana muistaa opettajia/luokanvalvojaa jouluna?

Vierailija
15.12.2023 |

Alakoulussa oli tapana viedä opelle kukka päättäjäisissä. Miten yläkoulussa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä teini halunnut tehdä niin. Paitsi sitten 9 lk kevätjuhlassa vei kukan ja kottin luokanvalvoja like.

Vierailija
2/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut oppilaista muistavat, suurin osa ei. Kysy lapseltasi, haluaako hän viedä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä teini halunnut tehdä niin. Paitsi sitten 9 lk kevätjuhlassa vei kukan ja kottin luokanvalvoja like.

*kortin luokanvalvojalle 

Vierailija
4/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö ... mitä?

Vierailija
5/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdin samaa, ollaan aina laitettu opeille joulupaketit ja esikoinen nyt seiskalla. Luokanvalvoja pitää vain kaksi tuntia viikossa, kuuluuko muistaa, jos haluaa olla kohtelias?

Vierailija
6/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi koskaan ole ollut kuin pienen perseennuolijaporukan tapa. Valtaosa ei vie mitään.

Vierailija
7/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi koskaan ole ollut kuin pienen perseennuolijaporukan tapa. Valtaosa ei vie mitään.

Sivistyneet ja kohteliaat ihmiset ovat mielestäsi perseennuolijoita? Ihan normaalitapa muistaa ystäviä, naapureita, yhteistyökumppaneita ja lasten opettajia tai kerhojen vetäjiä jouluna.

Vierailija
8/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi tuoda kohteliaisuudesta mitään. Suklaata ja kynttilöitä riittää kyllä muutenkin. Hyvän joulun toivotus oppilaalta on ihan tarpeeksi. Kerran eräs oppilas toi kauniin kynttiläkipon, kun olin kuunnellut hänen murheitaan ja hän halusi kiittää. Siitä tuli hyvä mieli.

Vierailija
9/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yläkoulun opena ihmettelen, miksi oppilaat tuovat lahjan luokanvalvojalleen eivätkä sille opelle, jota oikeasti haluavat kiittää ja ilahduttaa.

Minä kysyisin nuorelta, kuka ope hänelle on sellainen, jolle haluaa jonkun kiitoksen viedä. 

Vierailija
10/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun ope jatkaa siis piti kirjoittaa, että miksi vanhemmat hankkivat lahjan luokanvalvojalle eivätkä kysy lapseltaan, kuka on hänen lempiope ja ketä lapsi haluaa muistaa.