Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhönottotarkastus ja verikokeista kieltäytyminen

Vierailija
07.01.2018 |

Onnistuuko vai menettääkö samalla työpaikan? Kyseessä siis opettajan työ

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kieltäytyisit verikokeista?

Saathan itse omaksi hyödyksesi tietoa terveydentilastasi ilmaiseksi. Ilmeisesti sulla on "jotain" salattavaa, joka näkyisi epämieluisina tuloksina.

Vierailija
2/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saathan itse omaksi hyödyksesi tietoa terveydentilastasi ilmaiseksi. Ilmeisesti sulla on "jotain" salattavaa, joka näkyisi epämieluisina tuloksina.

Mikä sellainen voisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet, menetätkö työn? Ehkä parempi, jos menetät, kun olet noin aivoton... Opettaja, hah.

Vierailija
4/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltellut marihuanaa tms.

Vierailija
5/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tosi paha piikkikammo. Voin kyllä antaa virtsanäytteen

ap

Vierailija
6/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulet, menetätkö työn? Ehkä parempi, jos menetät, kun olet noin aivoton... Opettaja, hah.

Kerro ihmeessä, jos tiedät. Vai halusitko vain ilkeillä?

ap

Vierailija
7/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne testiin ja kun hoitaja tuo piikin sun lähelle niin ala huutaa hulluna pelosta ja heiluttaa käsiäsi edessä, lyö vaikka piikki hoitajan käsistä pois. Jatka tätä kunnes antavat periksi tai keksivät jonkin muun tavan tehdä testit. Voit myös esittää pyörtyväsi. Seiso... ja vain kaadu maahan. Herää jonkin ajan päästä, nouse ylös ja juokse pakoon. Palaa myöhemmin selittelemään "anteeksi kun juoksin pakoon mutta kun pelotti piikki niin kauheasti".

Itse pelkään hammaslääkäriä ihan sikana. Olen päättänyt, että enää en Suomessa hammaslääkärillä käy. Suomessa antavat vain puudutusta mikä on hyödytöntä. Käyn seuraavan kerran hammaslääkärillä vasta kun olen miljonääri, niin että voin käydä USAssa tai vaikka Intiassa tms missä voi saada ilokaasua tai morfiinia tai mitä vain.

Vierailija
8/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mietiskellyt tätä samaa valtavan neulakammon takia. Pelkoon ei auta mikään, paniikki on aivan järjetön jopa rokotuksista. Kauhulla odotan, jos joskus saan töitä..

Vierailija
9/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa etukäteen piikkikammosta, niin ottavat näytteen makuulla.

Jos työnantajasi on määritellyt laboratoriokokeita työhöntulotarkastukseen, niin silloin niihin kyllä potäisi mennä. Tai toki voit sopia työnantajasi kanssa, niin että sinun ei tarvitse kokeisiin mennä. Tai lääkäri voi kirjoittaa työkelpoisuuslausuntoosi, että labroja ei ole otettu. Itse tulokset eivät varmaankaan sinua tee kelpaamattomattomaksi työhön, mutta kieltäytyminen toimintasuunnitelman mukaisista kokeista kyllä voi. Ja läheskään kaikki yritykset eivät vaadi verikokeita, olethan tarkistanut?

Vierailija
10/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen thn ja piikkikammoisille olen tarjoutunut ottamaan senkat nenästä.

Vierailija
11/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään samaa, olen parikymppinen nainen ja alkoholisti.

Vierailija
12/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa etukäteen piikkikammosta, niin ottavat näytteen makuulla.

Jos työnantajasi on määritellyt laboratoriokokeita työhöntulotarkastukseen, niin silloin niihin kyllä potäisi mennä. Tai toki voit sopia työnantajasi kanssa, niin että sinun ei tarvitse kokeisiin mennä. Tai lääkäri voi kirjoittaa työkelpoisuuslausuntoosi, että labroja ei ole otettu. Itse tulokset eivät varmaankaan sinua tee kelpaamattomattomaksi työhön, mutta kieltäytyminen toimintasuunnitelman mukaisista kokeista kyllä voi. Ja läheskään kaikki yritykset eivät vaadi verikokeita, olethan tarkistanut?

Tämä on fiksu vastaus.

Toisaalta, laki kyllä on sellainen, että työnantaja voi halutessaan pakottaa sinut verikokeeseen, eli jos et verikokeeseen suostu niin saat potkut. Varmaan työnantajissa eroja, mutta laki antaa kaikille saman vallan. Itselläni oli työnantaja joka ei yhtään joustanut, eli pakko mikä pakko.

Vierailija
13/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sitä piikkiä pakko katsoa? Makuultaan jos kerran saa otettua ja silmät kiinni vaikka tai katsot ihan toiseen suuntaan, ei luulisi olevan mahdotonta. Eikä tuo nyt kovin kummoisesti satu, että nyt reippaasti vaan. Pikkulapsiakin rokotetaan ja ihan selviävät hengissä

Vierailija
14/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltellut marihuanaa tms.

Ok... meil kyl ei ollut huumetestejä, vaan verensokeri, maksa-arvot, kilpirauhanen ja siinäpä ne taisi ollakin.

Vierailija
15/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii ja kolesteroli

Vierailija
16/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalta todennäköisesti otetaan huumeseula. Siitä on kyllä paha kieltäytyä.

Kaikenlaisissa kammoissa siedätyshoito usein auttaa.

Vierailija
17/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajalta todennäköisesti otetaan huumeseula. Siitä on kyllä paha kieltäytyä.

Kaikenlaisissa kammoissa siedätyshoito usein auttaa.

Eikö huumeidenkäyttöä muka näe kusitestistä?

Vierailija
18/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne testiin ja kun hoitaja tuo piikin sun lähelle niin ala huutaa hulluna pelosta ja heiluttaa käsiäsi edessä, lyö vaikka piikki hoitajan käsistä pois. Jatka tätä kunnes antavat periksi tai keksivät jonkin muun tavan tehdä testit. Voit myös esittää pyörtyväsi. Seiso... ja vain kaadu maahan. Herää jonkin ajan päästä, nouse ylös ja juokse pakoon. Palaa myöhemmin selittelemään "anteeksi kun juoksin pakoon mutta kun pelotti piikki niin kauheasti".

Itse pelkään hammaslääkäriä ihan sikana. Olen päättänyt, että enää en Suomessa hammaslääkärillä käy. Suomessa antavat vain puudutusta mikä on hyödytöntä. Käyn seuraavan kerran hammaslääkärillä vasta kun olen miljonääri, niin että voin käydä USAssa tai vaikka Intiassa tms missä voi saada ilokaasua tai morfiinia tai mitä vain.

Aikuisen ihmisen tulee opetella itsehillintää ja ikävien asioiden sietämistä. En usko että on opettajaksi jos noin sekoilisi. Sinulle hammaslääkärikammoinen suosittelen diapamia. Ne on pakko hoitaa.

Vierailija
19/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen ihmisen tulee opetella itsehillintää ja ikävien asioiden sietämistä. En usko että on opettajaksi jos noin sekoilisi. Sinulle hammaslääkärikammoinen suosittelen diapamia. Ne on pakko hoitaa.

Eli jos kammoaa jotain asiaa, ei voi olla opettaja? Mulla oli peruskouluaikana opettaja, jolla oli käärmekammo eikä pystynyt katsomaan edes piirrettyjä käärmeitä. Ei se yhtään opettajan ammattitaitoa heikentänyt ja oli pirun hyvä opettaja. En ihan ymmärrä miten musta ei olisi hyväksi opettajaksi sen takia, että kammoan piikkejä ja pistämistä

ap

Vierailija
20/46 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydessä otetaan se joku arvo (en muista mikä) millä seurataan alkoholinkäyttöä. Ei siis perus maksa-arvo vaan joku tarkka mikä mittaa vain alkoholinkäyttöä.

Mä en ole suurkuluttaja mutta en suostu menemään ku pelkään että jotenkin musta saadaan alkoholisti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme