Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiilijalanjälkitesti! Mikä on sinun hiilijalanjälkesi tämän testin mukaan?

Vierailija
07.01.2018 |

http://elamantapatesti.sitra.fi/

Oma tulokseni 5100

Vähän köppänen testi, mutta mielenkiinnosta tekemään :)

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4300. Ihan ok mun mielestä. 

Vierailija
182/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3800!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin typerän oloinen kysymys tuo toinen mitä sähköä käyttää. Eikö se "tavallinen" sähkökin ole jo valtaosin ekosähköä uusiutuvista lähteistä.

Olen monelta hyvesignaloijalta kysynyt, millaisen lisälaitteen sähkökeskus tarvitsee, että se osaa erotella vesi-, tuuli- ja ydinsähköelektronit toisistaan. Kukaan ei tunnu tietävän...

No eihän se ole se idea, vaan että tukee ekosähköä =lisää sen kysyntää, jolloin sen tuotanto lisääntyy ja hinta+samalla suosio nousee. Myös itselle tulee hyvä mieli kun tietää olevansa osa ratkaisua sen sijaan että olisi osa ongelmaa.

Sorry, mutta sähkömarkkinat hankkii sähköä tasan sieltä mistä halvimmalla saavat. Jos joku haluaa maksaa siitä liikaa niin Gigantilla oli tähän hyvä viisaus. Tällä hetkellä sähkö myydään sinne mistä saa parhaan hinnan ja se nostaa sähköhinnan täälläkin tappiin vaikka vaikka valmistuskulut ei ole noussut yhtään.

Vierailija
184/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 900 kg COe. Ei hullummin, vaikka itse sanonkin. Testissä olisi voinut kysyä vielä ainakin kierrätyksestä, joka nyt on kuitenkin aika tärkeä osa hiilijalanjäljessä, luulisin. 

Vierailija
185/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8200 ja syy asuminen. Muista tulikin lähes tuo mitä vaaditaan 2500 tavoitteeseen. Höh, isohko vanhempi rivari kaukolämmöllä, piruako minä sille teen?

Vierailija
186/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 000 kg COe

N55+

Vierailija
187/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prrseestä. -200kg. Eihän se noin voi mennä. Lisäksi käyn enintään kerran viikossa suihkussa. Retkisuihku ja vesi ämpäreistä ulkona.

Vierailija
188/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiä voisi päivittää, mutta tulokseni oli joka tapauksessa 3500.

Vierailija
189/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miehen ja 3 lapsemme sekä koiran kanssa kerrostaloasunnossa.

Sain tulokseksi 3400. Mutta vähän ihmettelin liikenteen osuutta, 1300, ja melkein kaikki tuli yhdestä Ruotsin risteilystä? 

Mutta olin aika yllättynyt kun tein testin uudestaan 6 kk päästä oletetun elämäntilanteen perusteella. (Muutto hieman pienempään ja kodikkaampaan asuntoon uudelle paikkakunnalle, missä en kulje autolla.. ja ilman tuota risteilyä) Tulos 1400, mistä 1200 pelkästä ruokailusta (vähäruokainen sekasyöjä). Ihanko oikeesti? 1200 ruoat ja 200 kaikki muu? Ja mä luulin, että Suomessa asuminen on se, mikä aiheuttaa päästöjä... mut ei ilmeisesti ihan niin paljon kuitenkaan? 

Vierailija
190/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutaville jottai...

Vierailija
191/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta oma hiilijalanjälkeni, ei suomalaisten eikä edes eurooppalaisten. Kun ei mitään merkitystä. 

Syökää sirkkoja ja lehmille tarkoitettuja rehuseoksia jos sillä saatte eko-päänne pidettyä kasassa. 

Jatkan muun maailman kanssa normaalia elämää. 

Vierailija
192/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400 tuli tulokseksi. Sen siitä saa kun ei käy töissä, kävelee kaikkialle, ei matkusta, ostaa vain välttämättömän ja syö aina kotona eikä käy missään.

Vierailija
193/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14400 tuli

Vierailija
194/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 000 ja mitään en kyllä aio muuttaa, muuttakaa vain te puolestani.

Vierailija
195/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2300. Se varmasti vaikuttaa että syön enimmäkseen kasvisruokaa, ja kuljen kaikki matkat pyörällä tai kävellen, autoa ei ole. Joskus harvoin menen bussilla.

Vierailija
196/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2600. Kysymykset oli kyllä aika huonosti laadittu. Jouduin vastaamaan monessa kohtaa yläkanttiin, kun puuttui vaihtoehto "en yhtään".

Vierailija
197/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4300

Vierailija
198/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6900. Man är ganska ekopelle. Bra att där inte fanns frågor om hobbyn.

Vierailija
199/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin typerän oloinen kysymys tuo toinen mitä sähköä käyttää. Eikö se "tavallinen" sähkökin ole jo valtaosin ekosähköä uusiutuvista lähteistä.

Olen monelta hyvesignaloijalta kysynyt, millaisen lisälaitteen sähkökeskus tarvitsee, että se osaa erotella vesi-, tuuli- ja ydinsähköelektronit toisistaan. Kukaan ei tunnu tietävän...

No eihän se ole se idea, vaan että tukee ekosähköä =lisää sen kysyntää, jolloin sen tuotanto lisääntyy ja hinta+samalla suosio nousee. Myös itselle tulee hyvä mieli kun tietää olevansa osa ratkaisua sen sijaan että olisi osa ongelmaa.

Sorry, mutta sähkömarkkinat hankkii sähköä tasan sieltä mistä halvimmalla saavat. Jos joku haluaa maksaa siitä liikaa niin Gigantilla oli tähän hyvä viisaus. Tällä hetkellä sähkö myydään sinne mistä saa parhaan hinnan ja se nostaa sähköhinnan täälläkin tappiin vaikka vaikka valmistuskulut ei ole noussut yhtään.

Toki tällä hetkellä hinnan osalta näin (pelisäännöt muuttunevat nykyisen kriisin johdosta), mutta edelleen pätee se, että jos haluaa että ekosähkö yleistyy, niin sitä kehitystä voi tukea ostamalla ekosähköä =lisäämällä sen kysyntää.

Sama pätee esim. kasvissyöntiin; kun tarpeeksi moni valitsee kasvisvaihtoehtoja, niin niitä alkaa tupsahdella lisää tarjolle, ja niiden laatuun aletaan panostaa enemmän.

Ei siitä tarvitse kateutta tuntea tai triggeröityä jos joku tekee kestäviä valintoja.

Vierailija
200/206 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2700

Ei autoa, pyörällä joka paikkaan, ostan käytettynä, asun kerrostalossa. Yllätyin sinänsä koska en ole ajatellut aktiivisesti että kylläpäs minä olen ekologinen.