Valehteleminen ystävälle
Kysyisin ajatuksia tilanteestani.
Sairastuin vakavaan masennukseen ja sen takia olen joutunut olemaan sairaslomalla aika pitkään. Vanhoille tutuille /kavereille tms. Olen antanut ymmärtää, että olen ollut töissä ja olen ollut vaan hieman väsynyt.
Nyt olen ilmeisesti selviämässä tästä aivosumusta ja tajuan, että olen kamala valehtelija. Tämä saa mun ahdistuksen taas ihan tappiin.
En vieläkään halua paljastaa, että miten huonosti mulla menee/on mennyt, mutta itken täällä miten huono ihminen mä olen.
Miten te muut olette toimineet? Olenko aivan kamala?
Kommentit (6)
Muista se että jos lähdet valehtelemaan, sinulla pitää olla todella hyvä muisti. Se jolle valehtelet, se muistaa aina, ja jos vuosien kuluttua tarinasi muuttuu, rupeaa luottamus ystäviesi puolelta rapistumaan.
Suosittelen kertomaan totuuden! Jollet pysty kertomaan totuutta, on sinussa jotain todella heikkoa! Käy näiden heikkouksien kimppuun ja kasva niin vahvaksi ja aikuiseksi, että rohkenet elää elämäsi totuuden ja oikeuden periaatteiden mukaan.
Ei se niille kuulu. Ei sun tarvi kertoa jos et halua. No worries
Mies77 kirjoitti:
Muista se että jos lähdet valehtelemaan, sinulla pitää olla todella hyvä muisti. Se jolle valehtelet, se muistaa aina, ja jos vuosien kuluttua tarinasi muuttuu, rupeaa luottamus ystäviesi puolelta rapistumaan.
Suosittelen kertomaan totuuden! Jollet pysty kertomaan totuutta, on sinussa jotain todella heikkoa! Käy näiden heikkouksien kimppuun ja kasva niin vahvaksi ja aikuiseksi, että rohkenet elää elämäsi totuuden ja oikeuden periaatteiden mukaan.
Siis en ole valehdellut mitään yksityiskohtaista tai keksinyt juttuja. Ainoa mitä olen valehdellut on, että "joo töissä menee ihan hyvin." Totuus on kuitenkin etten ole ollut nyt töissä.
Kaksi parasta ystävääni tietävät totuuden.
Olen kyllä itsekin totuuden kannattaja, ollut aina. Kantanut vastuuni hölmöilystä. Ensin vaan en jaksanut mitään, sit tuli ne itsetuhoiset ajatukset ja nyt tämä olen maailman huonoin ihminen.
Ahdistaa niin ettei happea saa.
Ap
Miten muut ovat hoitaneet tilanteen?
Ajatuksia kellään?