Hiilijalanjälkitesti! Mikä on sinun hiilijalanjälkesi tämän testin mukaan?
http://elamantapatesti.sitra.fi/
Oma tulokseni 5100
Vähän köppänen testi, mutta mielenkiinnosta tekemään :)
Kommentit (206)
7000. Johtuu työmatka-autoilusta. Tarvitsen autoa työssäni ja työpaikkakunnalle on vajaa 40 km. Ilman työn takia autoilua en edes tarvitsisi koko vehjettä. Muutoin olen aika säästeliäs ja eko.
25600....
OLET UHKA MENNEISYYDESTÄ
Jestas sentään, mitkä päästöt! Et ehkä ole tiedostanut elämäntapasi vaikutuksia ympäristölle, mutta kestävämmillä valinnoilla voisit välttää katastrofin ja elää parempaa elämää. Koskaan ei ole liian myöhäistä!
Meidän kaikkien olisi hyvä puolittaa hiilijalanjälkemme ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.
Viddu mitä skeidaa. Neiti Katainenko tämän on tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Testi ei noteeraa ollenkaan biodieseliä jota kuitenkin kattavasti myydään ja jonka vaikutus hiilidioksidipäästöihin omalla kohdallani (20 000km/vuosi ) vastaa 16 ta yhdensuuntaista kanarianlentoa !!
Biodieselin käyttö vähentää vain polttoaineyhtiön sekoitevelvoitetta eli ei vähennä valtakunnan kokonaispäästömäärää yhtään.
1600 tuli tulokseksi.
Siis mitä ihmettä? Tuliko tuo siitä, etten kulje autolla, lentokoneella, laivalla, joukkoliikenteellä vai mistä?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin typerän oloinen kysymys tuo toinen mitä sähköä käyttää. Eikö se "tavallinen" sähkökin ole jo valtaosin ekosähköä uusiutuvista lähteistä.
Olen monelta hyvesignaloijalta kysynyt, millaisen lisälaitteen sähkökeskus tarvitsee, että se osaa erotella vesi-, tuuli- ja ydinsähköelektronit toisistaan. Kukaan ei tunnu tietävän...
Mulla tuli 3900, johtunee vanhasta isosta talosta, jossa asun.
Vaivaiset 37000. No pitää sitä näillä tuloilla vähän päästelläkin.181
Juurikin näin. En itse ole enää elossa kun nämä kuvitellut ympäristöuhkat realisoituu jos realisoituu, joten matkustan helvettiin mieluiten ensimmäisessä luokassa, sori siitä, no can do :D
Kataisen skeidaa, ei pidä ottaa vakavasti.
26600. Uhka menneisyydestä., Turha testi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin typerän oloinen kysymys tuo toinen mitä sähköä käyttää. Eikö se "tavallinen" sähkökin ole jo valtaosin ekosähköä uusiutuvista lähteistä.
Olen monelta hyvesignaloijalta kysynyt, millaisen lisälaitteen sähkökeskus tarvitsee, että se osaa erotella vesi-, tuuli- ja ydinsähköelektronit toisistaan. Kukaan ei tunnu tietävän...
No eihän se ole se idea, vaan että tukee ekosähköä =lisää sen kysyntää, jolloin sen tuotanto lisääntyy ja hinta+samalla suosio nousee. Myös itselle tulee hyvä mieli kun tietää olevansa osa ratkaisua sen sijaan että olisi osa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se ole se idea, vaan että tukee ekosähköä =lisää sen kysyntää, jolloin sen tuotanto lisääntyy ja hinta+samalla suosio nousee. Myös itselle tulee hyvä mieli kun tietää olevansa osa ratkaisua sen sijaan että olisi osa ongelmaa.
Edit: ..hinta LASKEE +samalla suosio nousee
4400
Eniten nosti asuminen ja syöminen.
4000
ainut missä itsekin koin pienen pistoksen on se miten viihdyn suihkussa
15500 😅 Matkustan niin paljon, yleensä lentämällä, että tuokin oli ihan kohtuullinen tulos. Lisäksi meillä on iso talo (tai itseasiassa kaksi).