Olen 25 v nainen ja "pelkään" nykyteinejä. Riehuvat ja kuvaavat + ovat todella arvaamattomia.
Viikotain täällä isossa kaupungissa törmää tilanteeseen missä joku nuori riehuu bussissa, kaupassa, kadulla. Käyttäytyvät kuin eläimet ja sikailevat. Jos ja kun joku puuttuu tilanteeseen saattaa tämä joukko alkaa seurata tai kuvata tätä ihmistä ja kamalimmassa tapauksessa molempia.
Mikä heitä vaivaa? Tosi ahdistavaa porukkaa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Nuorisosta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Näin sanovalla ihmisellä ei ole itselläkään puhtaat jauhot pussissa. Käytös mahdollisesti samaa luokkaa kuin riehujillakin. Minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Helsingissä on liikaa noita äpäriä. Kerran otin luurin ja heitin maahan sen paskaks ku alko kuvailee mua huviksee. Alko itkee. Voi voi. Seuraava pääsee mun kammioon teipattuna ja sit alkaa oikea kuvaaminen.
Tässä taitaa olla aihetta nettivinkkaukseen poliisille. Lapsiin kohdistuvan vapauden riiston ja rikoksen suunnittelu. Myös tuo aiempi omaisuuden tuhoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tää tuli just sopivasti! Äsken kauppareissulla joku siististi meikattu ehkä n.14-16 v tyttö heitti yks kaks limpparin lumihankeen ja karjui. Kaveri nauroi vieressä ja jotain huutelivat ja sitten matka jatkui ihan kuin ei mitään..
Mitä tuossa nyt sitten oli? Liittyikö asian mitenkään suhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorisosta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Näin sanovalla ihmisellä ei ole itselläkään puhtaat jauhot pussissa. Käytös mahdollisesti samaa luokkaa kuin riehujillakin. Minäminäminä.
Höpö höpö. Normaali ihminen ei demonisoi kokonaista ihmisryhmää. Kyllä se vika on ihan siellä sinun omassa päässä. Vaikka kyllähän sinä sen jo tiesitkin. Se että kaikki pelottaa, ei ole nuorison vika. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Helsingissä on liikaa noita äpäriä. Kerran otin luurin ja heitin maahan sen paskaks ku alko kuvailee mua huviksee. Alko itkee. Voi voi. Seuraava pääsee mun kammioon teipattuna ja sit alkaa oikea kuvaaminen.
Sinulla on mielenterveysongelmia. Hanki apua, sopiva lääkitys ja paikka osastolle.
No joo on toi loppu kyllä sairas. Mutta olisi hyvä teineilläkin olla itsesuojeluvaistoa, ikinä ei tiedä miten sekaisin joku on. Voi oikeasti joku kostaa, teinien rajojen kokeilun.
Fiksun oloisia ovat pääosin, reippaita ja kohteiliaita.
En kyllä juuri yöelämässä liiku, joten silloin voi tietysti olla siiderin vaikutuksesta eri meno.
Nuorten häiriökäyttätyminen on kyllä tilastojen valossa nimenomaan vähentynyt vuosikymmenten saatossa eli ilkivalta ja pikkurikollisuus.
Tuosta kuvaamisesta en tiedä mitään. Ilmeisesti olen niin mielenkiinnottoman näköinen tavallinen keski-ikäinen nainen, ettei juuri kuvaaminen minun kohdallani tule mieleen.
En ole kyllä muitakaan ulkopuolisia ole nähnyt kuvattavan, toisistaan ottavat kuvia ja selfietä tietty.
Tuollaiset ahdistukset ovat yleensä ihan omassa päässä kehitettyjä. Eli yritä jutella jonkun ammattilaisen kanssa, jos häiritsee kovastikin arkeasi tämä ahdistus nuorisosta.
Teinit käyttävät lähes jatkuvasti snapchattiä. Siinä puhelinta pidetään kuten kuvattaessa, paitsi käytössä on etukamera. Sovellus itsessään on jo hauska, ja sitä käyttäessä nauretaan.
Ette te ole niin mielenkiintoisia kuin kuvittelette.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Normaali ihminen ei demonisoi kokonaista ihmisryhmää.
Eikä hyssyttele kokonaista ihmisryhmää. Ei MITÄÄN pahaa, kaikki on aivan ihanaa :D .
Demonisoinnin ja ei mitään pahaattelun välimaastoon mahtuu sitten se normaalimpi ajattelumalli, että jotain hyvää mutta myös aika paljon petrattavaa. Eikös.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä nyt kuulosta vähän pahemmalta tapaukselta kuin pahainen teini?
Kannattaisi vilkaista peiliin ulos lähtiessä, jos nuorten kuvaaminen on ongelma.
Jotenkin olette todella omituisen näköisiä ja/tai käyttäydytte täysin poikkeavasti (se näkyy ihan teksteissänne kyllä).
Ei niillä mitään intressiä ole kuvata tavallisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää tuli just sopivasti! Äsken kauppareissulla joku siististi meikattu ehkä n.14-16 v tyttö heitti yks kaks limpparin lumihankeen ja karjui. Kaveri nauroi vieressä ja jotain huutelivat ja sitten matka jatkui ihan kuin ei mitään..
Ja mitenhän tuo sinuun liittyy? Pukkaako vainoharhaa? Kaikki puhuvat sinusta yms.
Missä sanoin että liittyi minuun? :D ap sanoi, että teinit on arvaamattomia ja riehuvat ja tuo näkemäni käytös oli arvaamatonta riehumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Normaali ihminen ei demonisoi kokonaista ihmisryhmää.
Eikä hyssyttele kokonaista ihmisryhmää. Ei MITÄÄN pahaa, kaikki on aivan ihanaa :D .
Demonisoinnin ja ei mitään pahaattelun välimaastoon mahtuu sitten se normaalimpi ajattelumalli, että jotain hyvää mutta myös aika paljon petrattavaa. Eikös.
Edelleen. Tapaan teinejä päivittäin. Minulla ei ole nuorisosta mitään pahaa sanottavaa. Miksi olisi. Käyttäytyvät hyvin ja fiksusti.
AP:han on itsekin vielä ihan teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenhän tuo sinuun liittyy? Pukkaako vainoharhaa? Kaikki puhuvat sinusta yms.
Missä sanoin että liittyi minuun? :D ap sanoi, että teinit on arvaamattomia ja riehuvat ja tuo näkemäni käytös oli arvaamatonta riehumista.
Hankalaa on elämä, jos jokaisen yllättävän asian takia menee elämä sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äo on ainakin tilastojen valossa laskenut reippaasti.
Varmaan aika moni noistakin olisi laitoksissa, jos olisivat syntyneet aikaisemmin, nykyään ne on vapaana.
Höpöhöpö. Älykkyysosamäärä ei ole kolmeenkymmeneen vuoteen muuttunut yhtään.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801022200639098_u0.shtml
Tyly tutkimustulos: suomalaisten älykkyysosamäärä on laskenut huomattavasti 1990-luvun puolivälin jälkeen
Kuitenkin yritykset haluavat töihin ainoastaan parikymppisiä. Yli kolmekymppiset eivät kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Teinit käyttävät lähes jatkuvasti snapchattiä. Siinä puhelinta pidetään kuten kuvattaessa, paitsi käytössä on etukamera. Sovellus itsessään on jo hauska, ja sitä käyttäessä nauretaan.
Ette te ole niin mielenkiintoisia kuin kuvittelette.
Juuri näin. Häiriintynet sekopäät kuvittelevat olevansa maailman napoja, vaikka todellisuudessa teinit pitävät hauskaa vain keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä on ihan normaalia heittää limppari mäkeen ja karjua..? :D Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä on ihan normaalia heittää limppari mäkeen ja karjua..? :D Ok.
Miksi tuo on sinulle niin iso asia? Pelästyitkö? Haittaako pelot elämääsi?
Joku heitti limsapullon hankeen. Miksi sen normaaliutta pitäisi jäädä pohtimaan?
Mielenterveysongelmaiset kohdistamassa ongelmiaan lapsiin. Hävetkää.