Onko kukaan oikeasti koskaan toipunut peliriippuvuudesta?
Mieheni yksinkertaisesti pelaa liikaa, ja olen nyt saanut lopullisesti tarpeekseni tästä epävarmuudessa elämisestä. Pelaamiseen on jo joitakin vuosia mennyt salakavalasti minunkin rahojani, enkä enää halua jännittää laskujen maksupäiviä tai muita arkisia asioita.
Itse säästän kaikessa ja toisen tuhlaaminen saa minut karsimaan omista menoistani kaiken ylimääräisen, joten elämä ei ole ollut kovin rentoa aikoihin.
Miehestä on kuitenkin apua pienten lasten kanssa eläessä, enkä muuten ilman peliriippuvuutta suunnittelisi eroa.
Kysymykseni siis onkin, onko teillä kokemuksia peliriippuvuudesta toipumisesta? Alkoholisti voi raitistua, mutta voiko pelaajan kanssa vielä saavuttaa tasapainoisen parisuhteen?
Kommentit (3)
10vuottasitten kirjoitti:
Itse oli peliriippuvainen ja olen toipunut. Pelasin lähinnä kauppojen auloissa olevia peliautomatteja. Mutta myös lottoa ja raaputusarpoja. Siitä tulee jo kuluneeksi 10 vuotta.
Itse en hakenut enkä saannut apua mistään. Parannuin itsestään ja ajan kanssa. Kai se vaikutti peliriippuvuuteen, kun oli huono elämäntilanne, niin hain lohtua pelaamisesta. Nykyään elämässä on niin paljon muuta että ei ole enää aikaa ja kiinnostusta pelata.
Kiitos vastauksesta, hienoa että olet toipunut ja pystyt elämään normaalia elämää. Uskon vaan mieheni olevan niin ”paatunut” ettei hän ihan itsekseen alkaisi parantumaan. Mutta lohdullista kuulla että joku on saanut elämänsä kuntoon.
Ap
Nythän alkoi vuoden alusta jokin nenäsuihke-testi peliriippuvuuden hoidossa. Nenäsuihkeen vaikuttava aine on sama kuin jossain alkoholismin hoidossa käytettävässä lääkkeessä muutta nenäsuihke vaikuttaa välittömästi kun taas lääke vie tunnin ennen kuin vaikutus alkaa. Peliriippuvainen ehtii sortua jo tuossa ajassa. Kannattaa ap yrittää hakea miehellesi sitä alkoholiriippuvaisten hoitoon käytettävää lääkettä ainakin kokeeksi. Helpottaahan se vähäksi aikaa ja kun saa muuta tekemistä niin kenties pääsee myös riippuvuudestaan. Kokeile Google-haulla sanaa peliriippuvuus, löytyy monenlaista lääkettä ja peliriippuvuussivustoa.
Itse oli peliriippuvainen ja olen toipunut. Pelasin lähinnä kauppojen auloissa olevia peliautomatteja. Mutta myös lottoa ja raaputusarpoja. Siitä tulee jo kuluneeksi 10 vuotta.
Itse en hakenut enkä saannut apua mistään. Parannuin itsestään ja ajan kanssa. Kai se vaikutti peliriippuvuuteen, kun oli huono elämäntilanne, niin hain lohtua pelaamisesta. Nykyään elämässä on niin paljon muuta että ei ole enää aikaa ja kiinnostusta pelata.