Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2800-2900 e brutto hyvä palkka?

Vierailija
07.01.2018 |

Olen sh ja minulla on kaikki ikälisät. Työskentelen yksityisellä sos.alan tessillä.Summassa mukana vuorolisät.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
2/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo hyvä palkka, ainakaan pk-seudulla. Hyvä palkka olis 3800 ->

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten keskipalkka on 3 000 euroa.

Vierailija
4/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
5/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että on jos pidät työstäsi ja on ok tunnit.

Vierailija
6/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut joskus, mutta nyt alle.

Mediaanipalkka tai siis oikeampi keskipalkka taitaa olla jotain 2400-2700€/kk suomessa.

Vierailija
7/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipalkka on n 3500, mediaani on alle. Ei palkkana siis erityisen hyvä. Matala myös sairaanhoitajalle, jos mukana on ihan kaikki lisät. Onko yksityisellä huonompi palkka?

Vierailija
8/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koulutuksesta ja kokemuksesta.

Sinulle varmaan sellainen ok / ei varsinaisesti hyvä eikä huono. Valmistumassa olevalle nuorelle ilman kokemusta tuo olisi hyvä palkka. Ylemmän korkeakoulututkinnon omaavalle jolla vuosien kokemus asiantuntijatöistä tuo taas olisi huono.

Vierailija
9/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta se ei tarkoita sitä, että puolet tienaa sen. Meilläkin on suunnittelutoimistossa tyyppejä joiden keskipalkka pitäisi olla 4800€/kk, mutta totuus on 3000-3400€/kk. Keskipalkkaa saadaan ylös kun löytyy etuliite-päällikkö ja partner ja tulot on yli 0,5 miljoona vuodessa. Varmaan 70% suomalaisista jää alle tuon 3000€/kk

Vierailija
10/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten kokoaikatyötä työtä tekevien mediaani palkka oli viime vuonna 3001 e/kk. Puolet kokoaikatyötä tekevistä tienaa alle tuon ja puolet taas enemmän. Palkansaajia ovat myös osa-aikatyötä tekevät joita ei tuossa huomioida. Yksityisellä sektorilla mediaani on myös korkeampi kuin julkisella. Keskimääräistä palkkaa taas ei kannata katsoa koska suuret tulot nostavat keskiarvoa vaan mediaani kuvaa paremmin normaalia palkkatasoa.

Palkkasi on käytännössä juurikin hyvin lähellä keskimääräistä palkkaa julkisella sektorilla. Ihan ok palkka, ei huono eikä hyvä vaan keskiverto.

Vierailija
11/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä.

Vierailija
12/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan OK, mikäli et asu pääkaupunkiseudulla tai kasvukeskuksissa.

Aika hyvä verrokki lienee omakotitaloneliön alueellinen hinta?

Jos kk.palkka ylittää sen, voitaneen sitä pitää ihan kohtalaisena?

Vierailija
13/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisillä on huonommat palkat. Toivottavasti Tehy ja Super saisivat alan palkkoja taisteltua ylöspäin vihdoinkin myös kunnallisella puolella. En asu pk-seudulla.

Yksi huollettava ja miehellä palkka saman verran kuussa.

AP

Vierailija
14/14 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo olis todella hyvä palkka, en tiedä pääsenkö siihen koskaan, mun alalla kun kaikki ikälisät mukaanlaskien jää tuosta monta sataa (KVTES). Työni on melko vaativaa, vieläpä esimieshommaa, mutta en kyllä omalla palkallani tekisi mitään hoitajan työtä, hoitajien työ on raskasta ja he ansaitsisivat keskimääräistä suuremman palkan. Minä en tekisi hoitajan työtä vaikka maksettaisiin kymppitonni, minusta ei vaan olisi siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi