Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat uskovaiset eivät noudata "kamelin on vaikeampi päästä neulansilmän läpi kuin rikkaan taivaaseen"?

Vierailija
07.01.2018 |

Uskovaiset ovat hyväpalkkaisissa töissä, ajavat kalliilla autoilla, ostelevat kallista elektroniikkaa, lapsilta ei puutu mitään, käydään ulkomailla paljon lomalla.

Minne on unohtunut raamatun lause "kamelin on vaikeampi päästä neulansilmän läpi kuin rikkaan taivaaseen"?

Uskovaiset ovat tehneet rikkaudesta sopivan uskontoon, siten että rikkaus on hyväksytty. Heillä taitaa olla rikkaiden ystäväpiirikin, jossa on helppo olla samaa mieltä ja muokata uskonnosta omille mielihaluilleen sopivan.

Raamattu kehottaa lahjoittamaan kaiken (ylimääräisen) omaisuuden köyhille. Kuinka SINÄ olet tämän toteuttanut, rikas uskovainen?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö rikkaitten uskovien jakaa varansa ja olla itse köyhä? Typerää

Vierailija
22/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, me kaikki olemme rikkaita tuon ajan ihmisiin verrattuna.

Toiseksi, lue koko kohta, älä vain yhtä lausetta. Siinä opetuslapsetkin toteavat, että voiko kukaan sitten pelastua, ja Jeesus siihen toteaa, että mikä on ihmiselle mahdotonta, on Jumalalle mahdollista.

Jokainen kristitty pelastuu yksinomaan Jeesuksen sovitustyön ansioista, ei kukaan omien tekojensa takia.

Miksi alat selitellä Jeesuksen sanomisia että "nykyään kaikki ovat rikkaita sen ajan mittapuun mukaan"?

Tässä kohtaako on sopivaa selittää että raamuttu ei oikeastaan tarkoitakkaan tämän ajan rikkaita. Entä homous, naispapit jne. eikö nekään tarkoita tätä aikaa?

Kyllä se tarkoittaa tämän ajan rikkaita. Niin sinua kuin minuakin. Meitä kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos se rikas ei tee töitä ja maksa veroja, ei köyhä saa yhtään mitään ja kuolee pois.

Luulitko että rikas rikastuu omalla työnteollaan:)

Joku siivooja tekee valtavasti työtä mutta ei rikastu. Esitätkö että jos tietyn typpinen henkilö alkaa siivota lujasti niin hän rikastuu?

Suomalainen nykysiivooja on rikas tuon ajan mittapuulla. Omistaa varmasti kahdet vaatteet. Antaako toiset niistä köyhille? Tämä koskee oikeasti meitä kaikkia.

Vierailija
24/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neulansilmä on Jerusalemin portin pieni suuaukko ja täten metaforana hieman eri tasoa kuin kamelin mahduttaminen alle millin kokoisesta kolosta.

Mutta se on mahdotonta yhtä kaikki. Eikö se ole se pointti?

Pointti ei nimenomaan ole se että olisi mahdotonta, vaan halutaan että rikas kiinnittää ajatuksensa sisinpäänsä ja että mitä asiaa pitää tärkeämpänä.

Ap saattaa olla rikkaampi itse, kuin ne rikkaat joista puhuu. Myös kateus on rikkautta ja katkeruutta siitä että ei ole rikas. Voi myös kysyä että mitä köyhä pitää tärkeinpänä omissa ajatuksissaan.

Vierailija
25/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiseksi, lue koko kohta, älä vain yhtä lausetta. Siinä opetuslapsetkin toteavat, että voiko kukaan sitten pelastua, ja Jeesus siihen toteaa, että mikä on ihmiselle mahdotonta, on Jumalalle mahdollista.

Jokainen kristitty pelastuu yksinomaan Jeesuksen sovitustyön ansioista, ei kukaan omien tekojensa takia.

Näytä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä näytän uskoni teoillani.

Jeesus sanoo: sen joka tahtoo olla minun oppilaani ja seurata minua, tulee luopua kaikesta muusta. Et voi palvella yhtaikaa Jumalaa ja mammonaa.

Jeesus tuntee sydämet; asuuko Hänen Henkensä siellä vai ei.

"Monille minä tulen sanomaan, 'en tunne sinua'."

Kyllä, Pelastus on ihmiselle ilmainen. Mutta mietipä, miksi Jeesus kehottaa silti ihmistä laskemaan tarkkaan uskon kustannukset. Riittääkö rahkeet? Onko edes halua pyrkiä Jumalan valtakuntaan, joka on sisäinen, hengellinen tila.

Vierailija
26/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamatussa taisi olla tarina jossa kahdelle palvelijalle tai mitä nyt olivatkaan aetaan rahaa. toinen sijoittaa rahat tuottavasti ja toinen ei tee mitään rahoilla. se joka sijottaa rahat palkitaan. jotenkin tuolla tavalla meni tarina. tuon perusteella rikastuminen ei ole väärin.

Vierailija
27/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue sinäkin koko kohta:

Muuan korkeassa asemassa oleva mies kysyi Jeesukselta: "Mitä minun pitää tehdä, hyvä opettaja, että perisin iankaikkisen elämän?"  Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.  Käskyt sinä tiedät: älä tee aviorikosta, älä tapa, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi."  "Kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies. Tämän kuullessaan Jeesus sanoi: "Yksi sinulta  vielä on tekemättä. Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." (Luukkaan evankeliumi 18:18-27)

Jeesus ei vastannut miehelle että pelkkä usko riittää vaan luetteli hänelle käskyt. Raamatun sanan perusteella on selvää että vaikka ihminen ei voikaan ansaita pelastusta omilla teoillaan niin teoilla on silti oleellisesti merkitystä pelastuksen kannalta. "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut" (Jaakobin kirje 2:26).

Vierailija
28/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

raamatussa taisi olla tarina jossa kahdelle palvelijalle tai mitä nyt olivatkaan aetaan rahaa. toinen sijoittaa rahat tuottavasti ja toinen ei tee mitään rahoilla. se joka sijottaa rahat palkitaan. jotenkin tuolla tavalla meni tarina. tuon perusteella rikastuminen ei ole väärin.

Tuo on talenttivertaus jossa rikas mies uskoo palvelijoittensa hoidettavaksi omaisuuttaan. Kaksi onnistuu tehtävässä hyvin ja onnistuvat palauttamaan isännälleen isomman summan kuin mitä alunperin saivat huolehdittavakseen, yksi taas hautaa talenttinsa maahan ja palauttaa isännälleen sen ilman että on tehnyt sillä tuottoa.

Tuo vertaus kuvastaa sitä että Jumala on antanut ihmisille erilaisia lahjoja joita he voivat tässä elämässä käyttää itsensä ja muiden hyödyksi eikä niitä saa "haudata maahan" vaan pitää käyttää niitä.

Vierailija
29/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti täällä on vedetty esiin kateus-kortti, kun rikkaita (uskovia) kritisoi. :))

Heh heh. You'll see in the End.

Mitäs minä täällä. Kiitos ja kumarrus, poistun omaan elämääni.

Vierailija
30/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö rikkaitten uskovien jakaa varansa ja olla itse köyhä? Typerää

Ei todellakaan tarvitse jakaa.

Uskovien ei myöskään pidä päättävillä paikoilla ollessaan ajaa edustamiensa ryhmien taloudellisia etuja esim. että kohdentaa säästöt heikoimpaan kansanosaan mutta jättää säästöt omalta kohdaltaan tekemättä.

Uskovan pitää ajatella myöskin muista ihmisistä hyvää eikä ajatella työttömiä laiskoina joita pitää rangaista.

Kokoomus on aika lähellä ei kristillistä puoluetta. Taloudellista kasvua pidetään Jumalana.

Vierailija
31/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue sinäkin koko kohta:

Muuan korkeassa asemassa oleva mies kysyi Jeesukselta: "Mitä minun pitää tehdä, hyvä opettaja, että perisin iankaikkisen elämän?"  Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.  Käskyt sinä tiedät: älä tee aviorikosta, älä tapa, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi."  "Kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies. Tämän kuullessaan Jeesus sanoi: "Yksi sinulta  vielä on tekemättä. Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." (Luukkaan evankeliumi 18:18-27)

Jeesus ei vastannut miehelle että pelkkä usko riittää vaan luetteli hänelle käskyt. Raamatun sanan perusteella on selvää että vaikka ihminen ei voikaan ansaita pelastusta omilla teoillaan niin teoilla on silti oleellisesti merkitystä pelastuksen kannalta. "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut" (Jaakobin kirje 2:26).

Oletko sinä myynyt kaikki mitä sinulla on, ja antanut köyhille? Jos et, ihan samassa veneessä olet.

Vierailija
32/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ole sinä vähemmän itsekäs niin minä saan enemmän. Kuka onkaan itsekäs?

Vierailija
33/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani rikkaat antavat kyllä lahjoituksia hyväntekeväisyyteen. Mutta oikeasti se ei paljoa tunnu heidän tuloistaan.

Eivätkö uudelleen naineet katoliset tosiaankaan saa ehtoollista. Se on surullista, sillä ero on voinut olla täysin toisen syy. Minusta syyllinen ainakin pitäisi etsiä ja rangaista vain syyllistä. Esimerkiksi käy vaikka se Hurmerintojen katolinen tytär ja häntä heti pettänyt aviomies, josta erosi nopeasti. Syyllinen tietysti se pettäjä.

Siviilieronneet katolilaiset jotka edelleen elävät uskollisena aviopuolisolleen saavat käydä ehtoollisella kuten muutkin

katolilaiset.

Mutta ne jotka ovat siviilieron (oli sen syy mikä hyvänsä) jälkeen solmineet siviiliavioliiton jonkun toisen kanssa eivät saa ehtoollista koska he ovat kirkon silmissä edelleen naimisissa sen alkuperäisen puolisonsa kanssa ja seksin harrastaminen jonkun toisen kanssa on silloin yhtä kuin

aviorikos.

Yksi vaihtoehto on tutkituttaa alkuperäisen avioliiton pätevyys kirkollisessa tuomioistuimessa ja jos voidaan todistaa että se oli solmittu epäpätevästi (esim. jos vihkitoimituksessa on ollut muotovirhe, jommaltakummalta puuttui suostumus avioliittoon, puolisot sisaruksia keskenään jne.) niin silloin voi mennä naimisiin uuden kumppaninsa kanssa. Jos alkuperäistä avioliittoa ei todeta pätemättömäksi niin sitten pitää sakramenttiyhteyteen päästäkseen jättää uusi kumppani tai elää hänen kanssaan ilman seksiä.

Vierailija
34/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue sinäkin koko kohta:

Oletko sinä myynyt kaikki mitä sinulla on, ja antanut köyhille? Jos et, ihan samassa veneessä olet.

Olen opiskelija jolla ei ole käytössään muuta rahaa kuin opintotuki -ja laina. Ei edes säästöjä.

Vierailija
35/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi oikeasti saada ev.lut-arkkipiispa joka vaihtaisi nyky-luterilaisen avio-opin katoliseen ja saarnaisi sitä väkevästi. Haluaisin niin nähdä sekä homoliittoja kannattavien liberaalien että toisessa tai kolmannessa avioliitossa elävien konservatiivien reaktiot.

Vierailija
36/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi oikeasti saada ev.lut-arkkipiispa joka vaihtaisi nyky-luterilaisen avio-opin katoliseen ja saarnaisi sitä väkevästi. Haluaisin niin nähdä sekä homoliittoja kannattavien liberaalien että toisessa tai kolmannessa avioliitossa elävien konservatiivien reaktiot.

Ja median reaktiot....

Vierailija
37/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue sinäkin koko kohta:

Olen opiskelija jolla ei ole käytössään muuta rahaa kuin opintotuki -ja laina. Ei edes säästöjä.

Sinulla ei ole kahta vaatekertaa? Jos olet, olet Jeesuksen mukaan rikas, ja toiset vaatteet pitäisi antaa köyhille. Älä hauku muita, ennenkuin itse toimit kuten opetat.

Vierailija
38/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen mukaan se, joka on ajatuksissaan pettänyt puolisoaan, on tehnyt aviorikoksen.

Kuka heittää ekan stenun?

Vierailija
39/39 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue sinäkin koko kohta:

Sinulla ei ole kahta vaatekertaa? Jos olet, olet Jeesuksen mukaan rikas, ja toiset vaatteet pitäisi antaa köyhille. Älä hauku muita, ennenkuin itse toimit kuten opetat.

Niin, se jolla on kaksi antakoot sille jolla ei ole yhtäkään. Jos tapaan jonkun jolla ei ole yhtäkään vaatekertaa niin voin antaa hänelle omia vaatteitani mutta vielä ei ole ketään sellaista tullut vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän