Mieheni pettää
Katsoin hänen puhelintaan, koska minulla oli epäilys. Tiedän ettei saisi käydä toisen puhelinta läpi, mutta hän ei olisi ikinä kertonut minulle tästä. Nyt tiedän, mutta oksettaa tietää. Miten otan puheeksi?
Kommentit (28)
Otsikossa on virhe. Ei se ole enää miehesi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sun ole pakko sanoa yhtään mitään. Et kuitenkaan (toivon mukaan) aio tuollaisen petturin kanssa jatkaa joten pakkaa vain kamat ja lähde. Ilmoitat ettei homma toimi ja hei hei. Siinähän sitten miettii mikä hänessä on vikana.
Jos alkaa jankuttaa haluavansa syyn erolle niin voit vaan sanoa että epäilet hänen pettävän etkä pysty luottamaan häneen. Tukee vain enemmän päätöstäsi kun hän alkaa kertomaan kuinka viaton on eikä hän ikinä satuttaisi sua niin. Et jää itse kiinni puhelimen katsomisesta ja mies kärsii, koska kukaan ei tykkää olla epätietoisuudessa.
Tää on musta hyvä. Epätietoisuus rangaistuksena on tosi toimiva, sitä pitää vaan käyttää varoen ja vaan vakavissa tilanteissa kuten nyt - koska se tosiaan vaikuttaa ihmiseen paljon. Parhainta on jos pettäjä tietää miks se tuli jätetyks mutta ei tiedä mistä puoliso sai tietää - sit se joutuu miettimään koko kaveripiirinsä läpi että kuka on "vasikoinu" eikä voi ite luottaa enää kehenkään. Mikäs sen parempi, kun kokea ite moninkertasena se luottamuksen hajoominen jonka aiheutti toiselle. :D
Mun mielestä millekään keskustelulle ei pidä antaa sijaa, siinä on aina se riski että pettäjä manipuloi ja vääristelee tai lyttää toisen kokemuksen petetyks tulemisesta, tai jopa alentuu tuhoomaan toisen itsetuntoa ("petin koska oot lihonu" vaikka puoliso on todellisuudessa esim. raskaana).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kulta, ootko pettänyt?
No en tietenkään rakas.
-Miksi nuo viestit sitten puhelimessa kulta?
Stanan kyttä ja vainooja! Mitä vttua oot menny mun puhelinta penkoon? Teen rikosilmoituksen, stanan vainoharhainen hu...ra! Ne on mun kaveri lähettänyt sen tyttöystävälle, kun sen puhelimesta loppui akku!
-Jaahah, no huh huh, otatko jotain iltapalaa mussukka? Tai mennäänkö vain "nukkumaan"?
Jos mä jotain syön vaan, kun oon niin väsynyt. Pertsan kans pelattiin sulkkista melkein 4 tuntia. Ai, katoit sen pelilaukun treenivaatteet koneeseen? No joo, älä viitsi babe, ne kortsut on Pertsan.
-Voi muru, sä oot niin ihana, säilytät kaverin kortsujakin. Oot kyllä tosi huolehtivainen. Pus.
Aww ihanaa kun ihmisillä on näin netin kautta sympatiaa :) kova tarve ymmärtää tahallaan väärin koko pointti? Älykkyys huipussaan huoh....
Awwww, kun ihmisillä on näin netissä kyky unohtaa huumorintaju ja väittää jotain mielensä mukaan ja tehdä omat johtopäätöksensä kysymättä mitään :D
Ja pikanttina lisänä "fiksusti alentaa" täysin anonyymi kommentoija näppärällä "älykkyys huipussaan" -näpsäytyksellä. Kaikki kliseet jo melkein koossa.
Mitäpä jos ihan vain hymyssä suin kritisoin tuota "puhelimen stalkkaaminen on rikos"-hokemaa, mitä saa joka ketjussa lukea, vaikka löytäisi kumppaninsa täydessä touhussa elimiään hinkkaamassa....
Muakin on petetty, joten tasan tiedän tunteet. Ei vaan jaksa enää näitä jaxuhaleja lähetellä kanssakärsijöille. He saavat niitä onneksi muutenkin. Elämme pettämisen aikakautta, ja niin röyhkeää sellaista, ettei niin näytä olevan väliä vaikka käry käy.
Keskity sinä oikeisiin palstahäiriköihin ja jahtaa vaikka kielioppipoliiseja, työtä riittää. Löysää samalla liian tiukkaan sidottua ponnaria ja ota lisähappea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin hänen puhelintaan, koska minulla oli epäilys. Tiedän ettei saisi käydä toisen puhelinta läpi, mutta hän ei olisi ikinä kertonut minulle tästä. Nyt tiedän, mutta oksettaa tietää. Miten otan puheeksi?
Mä voin kertoo sulle yhen jutun. Minä epäilin avokkiani pettämisestä. Kysyin häneltä, kiisti tietenkin. Annoin asian olla jonkun aikaa. Merkit pettämisestä kasvoi enemmän. Kysyin uudelleen, Vastaus oli että olen vainoharhaisen mustasukkainen. Otin sen puhelimen ja jäi kiinni.. Että se siitä vainoharhasuudesta. Minua ei kiinnosta yhtään jos joku itkee ettei luuria saa kattoo.. Saa, jos ei ala totuuksia tulemaan jos epäilykset on niin vahvoja ettei se toinen pysty edes selittämään niitä asioitaan järkevästi. Koska minä en ole pettäjän kanssa jakamassa yhteistä elämää sekunttiakaan. Sain asiallani varmistuksen ja otin eron. Sanot sen suoraan sille. Ei se sun vika ole. Et sinä ole pettänyt häntä, hän on pettänyt sinua. Sen on turha alkaa narisee kun olet kytänny luurin. No mitäs alko pettäää ja käyttäytyy niin että aloit epäilee.
Olen siis mies ja muija petti
Kyllä tästä varmaan ero tuleekin, mutta en vaan tiedä miten pitäisi ottaa esille. Kuulostaa tyhmältä tässä tilanteessa, mutta haluisin ettei hän tietäisi että oon selannut puhelinta. Mutta se taitaa olla väistämätön paha, enkä jaksaisi juonitella.
Ap
Ei sun tarvi kertoa, mistä sain asian tietää. Sanot vain, että tiedät ja voit kysyä, miksi on pettänyt. Ukolle ei kuulu pätkääkään, mistä olet tietosi saanut, sinun ei sitä tarvitse selitellä. Voihan olla, että joku on nähnyt jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sun ole pakko sanoa yhtään mitään. Et kuitenkaan (toivon mukaan) aio tuollaisen petturin kanssa jatkaa joten pakkaa vain kamat ja lähde. Ilmoitat ettei homma toimi ja hei hei. Siinähän sitten miettii mikä hänessä on vikana.
Jos alkaa jankuttaa haluavansa syyn erolle niin voit vaan sanoa että epäilet hänen pettävän etkä pysty luottamaan häneen. Tukee vain enemmän päätöstäsi kun hän alkaa kertomaan kuinka viaton on eikä hän ikinä satuttaisi sua niin. Et jää itse kiinni puhelimen katsomisesta ja mies kärsii, koska kukaan ei tykkää olla epätietoisuudessa.
Tää on musta hyvä. Epätietoisuus rangaistuksena on tosi toimiva, sitä pitää vaan käyttää varoen ja vaan vakavissa tilanteissa kuten nyt - koska se tosiaan vaikuttaa ihmiseen paljon. Parhainta on jos pettäjä tietää miks se tuli jätetyks mutta ei tiedä mistä puoliso sai tietää - sit se joutuu miettimään koko kaveripiirinsä läpi että kuka on "vasikoinu" eikä voi ite luottaa enää kehenkään. Mikäs sen parempi, kun kokea ite moninkertasena se luottamuksen hajoominen jonka aiheutti toiselle. :D
Mun mielestä millekään keskustelulle ei pidä antaa sijaa, siinä on aina se riski että pettäjä manipuloi ja vääristelee tai lyttää toisen kokemuksen petetyks tulemisesta, tai jopa alentuu tuhoomaan toisen itsetuntoa ("petin koska oot lihonu" vaikka puoliso on todellisuudessa esim. raskaana).
Juuri näin. Parhaimmassa tapauksessa pettäjä voi epäillä myös sitä, että salasuhde on laverrellut omalle kumppanille.
Vierailija kirjoitti:
"Miten otan puheeksi", huoh. Kun jätkä näyttää naamansa, vetele avokämmenellä, potki munille, heitä kamat pihalle, tyhjennä sen tili, tyhjennä auton renkaat, tyhjennä roskis sen laukkuun jne. Huuda, raivoo, rähise. Tai voit tietysti vienosti todeta soffan nurkassa, et hessu meidän pitäis vähän jutella, kun musta tuntuu vähän pahalta kun sä oot käyny vieraissa ja musta vähän tuntuu, että pitäiskö mennä terapiaan. Sitten voit vaikka avata blogin ja ryhtyä elämäntapavalmentajaksi.
Miksi kehotat AP:ta tapattamaan itsensä? Vai kuvitteletko tosiaan että yksikään mies katsoisi tuollaista riehumista vetämättä sitä ämmää turpiin oikein urakalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin kertoo sulle yhen jutun. Minä epäilin avokkiani pettämisestä. Kysyin häneltä, kiisti tietenkin. Annoin asian olla jonkun aikaa. Merkit pettämisestä kasvoi enemmän. Kysyin uudelleen, Vastaus oli että olen vainoharhaisen mustasukkainen. Otin sen puhelimen ja jäi kiinni.. Että se siitä vainoharhasuudesta. Minua ei kiinnosta yhtään jos joku itkee ettei luuria saa kattoo.. Saa, jos ei ala totuuksia tulemaan jos epäilykset on niin vahvoja ettei se toinen pysty edes selittämään niitä asioitaan järkevästi. Koska minä en ole pettäjän kanssa jakamassa yhteistä elämää sekunttiakaan. Sain asiallani varmistuksen ja otin eron. Sanot sen suoraan sille. Ei se sun vika ole. Et sinä ole pettänyt häntä, hän on pettänyt sinua. Sen on turha alkaa narisee kun olet kytänny luurin. No mitäs alko pettäää ja käyttäytyy niin että aloit epäilee.
Olen siis mies ja muija petti
Kyllä tästä varmaan ero tuleekin, mutta en vaan tiedä miten pitäisi ottaa esille. Kuulostaa tyhmältä tässä tilanteessa, mutta haluisin ettei hän tietäisi että oon selannut puhelinta. Mutta se taitaa olla väistämätön paha, enkä jaksaisi juonitella.
Apsanot suoraan. et sä ole tehnyt mitään väärin.
Eihän se mieskään siinä tapauksessa ole tehnyt mitään väärin, jos kerran jokainen saa itse määritellä ne pelisäännöt itselleen.