Turisti ihmetteli: "Miksi ihmeessä täällä Suomessa on leipäjonoja?"
Kommentit (125)
mä sanoisin sille, että "juu didnt see nothing! NOTHING!!!!"
Ihmisillä ei ole varaa ostaa ruokaa.
meillä ei ole poliisien yksikköjä joka tappaa köyhät ja katulapset kuten teillä ja virnistys päälle
" Ei tuo mkään leipäjono ole, siinä jonotetaan ilmaislippuja oopperaan"
Vierailija kirjoitti:
meillä ei ole poliisien yksikköjä joka tappaa köyhät ja katulapset kuten teillä ja virnistys päälle
.... sen sijaan teillä on hallitus joka säätää lain joka tekee saman laillisesti?
"Koska täällä on nälkäisiä ihmisiä, kuten varmaan teilläkin siellä maassa X."
Onhan täällä asumistuki ja toimeentulotuki, joka maksaa loput vuokrasta ja silti ihmisiä päätyy kadulle ja asuntoloihin maksamattomien vuokrien takia.
Koska joka maassa on elämänhallintakyvyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä asumistuki ja toimeentulotuki, joka maksaa loput vuokrasta ja silti ihmisiä päätyy kadulle ja asuntoloihin maksamattomien vuokrien takia.
Elinkustannusindeksien nousun huomioiminen laahaa pahasti tukien perässä, mutta vuokran korotukset ei.
Suomessa on noin miljoona köyhää. Mielestäni olisi oikein, että kaikki köyhät alkaisivat liikkua Helsingin kaduilla ja kerjätä. Tällöin todellinen kuva maan tilasta tulisi esille.
Kysyjälle olisin vastannut Suomen olevan Amerikkalaisempi kuin Amerikka itse.
"suomessakin ihmisillä on nälkä"
"mut meillä autetaan paljon esim kehitysapumaihin kun niillä on enempi nälkä"
Kertoisin tietenkin totuuden.
Jos osaisi hyvin vieraita kieliä, menisin ulkomaisille keskustelupalstoille ja kertoisin rehellisesti maamme tilanteesta.
Satojen metrien leipäjonoista, 500000:sta työttömästä, uudesta aktiivilaista jolla siivotaan nämä ihmiset pois tilastoista, kansanedustajien torkkupeitoista, Sipilän bisneksistä veronmaksajien rahoilla ja äärioikeiston nopeasta noususta suomea hallitsemaan.
Kertoisinko köyhyyden, laudat eessä ovien?
Vai sen kaiken rikkauden, kunnes tiesin vastauksen :-)
"Täällä hallitus kokeilee samaa rehokasta ideaa työttömyyden poistoon kun aatu aikoinaan...."
Vierailija kirjoitti:
Tuplanegatiivi on kieliopillisesti väärin.
You didn't see anything. You saw nothing on oikein.
"valitettavasti taisimme tulla väärälle puolelle kaupungia -- ja yhteiskuntaa"
"siirtykäämme tuonne miellyttävämmälle puolelle omalle työssäkäyvien ja varakkaiden mukavuusalueellemme mikä on myös teidän turistien silmille mieluisampaa, ettei suotta tule noista ressukoista mielipahaa, tilanne on heidän omaa syytään ja ahneuttaan vain ilmaista vanhaa leipää tuossa jonottavat"
Kertoisin että asumiskulujen jälkeen köyhä saa rahallista tukea vajaa 500 euroa plus sähköt, lääkkeet jne maksetaan per kuukausi. Mutta silti ollaan jonossa.
Turisti hämmästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplanegatiivi on kieliopillisesti väärin.
You didn't see anything. You saw nothing on oikein.
Aha. kiitti.
Pyytäisin kertomaan maan jossa niitä ei ole.