Miehellä "paloi suu" kun laitoin paholaisenhilloa hänen vuohenjuustokanansa kyytipojaksi
Kyseessä siis tuoreehko tuttavuus. Tuli syömään luokseni ja kokkasin vuohenjuustokanaa, jonka päälle laitoin pari lusikallista paholaisenhilloa. Ei pystynyt syömään "tulisuuden" takia, vaikka siis oikeastihan tuota syö vaikka 2-vuotias. Ja muut kokkaukset ovat kyllä uponneet tähän saakka.
Olenko ihan turhamainen, kun pidän tuota ihan älyttömänä turn-offina?
Kommentit (59)
Usein ihmiset jotka ovat allergisia chilille, ovat allergisia myös paprikalle. Tulisuudellaan ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Tämä on yksi vaihtoehto suun poltteelle. Totuutta en tiedä.
Itsekään en liiemmin tykkää kyseisestä hillosta kun en ole makean enkä paprikan ystävä, mutta vuohenjuustonkanssa on kyllä hyvää.
Mutta eikö se kuulu tarjota n. huoneenlämpöisenä tai viileämpänä, ei kuulu olla kuumaa eikä ainakaan polttavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis tuoreehko tuttavuus. Tuli syömään luokseni ja kokkasin vuohenjuustokanaa, jonka päälle laitoin pari lusikallista paholaisenhilloa. Ei pystynyt syömään "tulisuuden" takia, vaikka siis oikeastihan tuota syö vaikka 2-vuotias. Ja muut kokkaukset ovat kyllä uponneet tähän saakka.
Olenko ihan turhamainen, kun pidän tuota ihan älyttömänä turn-offina?
On se turn-off, koska jos toinen on tottunut vain suolaan ja valkopippuriin ja toinen maustaa ruokaa milloin mitenkin vaikka tulisemmallakin mausteella niin se tarkoittaa sitä että sitten jatkossa mennään sen maustamattomaan tottuneen maun mukaan sovun takia.Ois aikamoinen deal breaker itselle kun käytän srirachaa ketsuppina. Paholaisen hillokin on lähinnä makeaa eikä kovin tulista.
Mistä sait miehestä tuollaisen kuvan? Ap:han juuri kertoi että mies on aiemmin syönyt kaikki hänen kokkauksensa. En oikein usko että ap on tähän asti käyttänyt vain suolaa ja valkopippuria.
On helpompi sanoa että suuta polttaa kuin sanoa että ruoka on pahaa!! Se vuohenjuusto oikeasti pilaa ruoan kuin ruoan. Ja ei, en ole syönyt koskaan abc:llä yhtään mitään. Mielestäni pippuripihvi on klassikko.
Haha! Mikä nössö. Todellakin on turn-off. Ylipäätäänkin tommoset juntit, jotka pystyy syömään ilman vaurioita vain lihapullia ja perunamuusia, on.
Mies ei tykännyt, kun ap:lla oli paholaisenhillopäivät.
Siis muuten on kokkauksesi maistuneet, mutta nyt on turn off, koska ei tykkää jostain paholaisenhillosta? Itse olet totaalinen turn off.
Ihan normaalia. Monella chilimiehelläkin alaa itku ja käsien vääntely, kun pitäis syödä lipeäkalaa, hapankaalia tai sisäelimiä. Ja niissä ei todellakaan ole mitään ihmeellistä.
Tosi rakastanut mies olisi pelkästä rakkaudesta aloittajaa kohtaan syönyt vaikka tulisia hiiliä. Aivan selvästi neitimäinen mies joten jätä se sika.
Vaikka tämä onkin taas miesten mitätöimis- ja halventamisprovo,
niin joku paholaisenhillo oli muodissa ehkä joskus 10 vuotta sitten. Kertoo aloittajan siis olevan aikamoinen wt-juntti.
Chili, curry ja muutama muu mauste on sellaisia mitkä maistan ruuasta kuin ruuasta heti, ja lisänä tulee muutaman tunnin mahakipu. On helpompi vaan sanoa että "liian tulista/mausteista" kun myöntää ettei vatsa kestä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten, makuja on minenlaisia..jos se oli allerginen ja suuhun kävi oikeasti kipeää? Et taida olla kovin empaattinen henkilö.
Jos hän on empaattinen sadisti, joka tarkoittaa hyvää kouluttamalla miesystävistään kestävämpiä. Taka-ajatuksena hänellä voi olla monivaiheinen polku, jonka suoritettuaan mies pääsisi piiskattavaksi.
Just. Ite oon allerginen chilille ja myös normi paprikalle (paprikakin on chili) ja kyllä älähtäisin jos sitä minulle tungettaisiin. (Etenkin kun pitäisi olla jo tullut selväksi) on muuten rajoittavaa ottaa eineksiä edes töihin evääksi kun sitä chiliä tungetaan niin moneen valmisruokaan. (Kaipaisin niitä chilittömiä vähän eksoottisimpiakin makuja, ei liene vaikeaa)
Vierailija kirjoitti:
Just. Ite oon allerginen chilille ja myös normi paprikalle (paprikakin on chili) ja kyllä älähtäisin jos sitä minulle tungettaisiin. (Etenkin kun pitäisi olla jo tullut selväksi) on muuten rajoittavaa ottaa eineksiä edes töihin evääksi kun sitä chiliä tungetaan niin moneen valmisruokaan. (Kaipaisin niitä chilittömiä vähän eksoottisimpiakin makuja, ei liene vaikeaa)
Ei ollut allergista kyse. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut allergista kyse. AP
Niinhän sä väität.
Vierailija kirjoitti:
Mun suu ei kestä tulisia mausteita yhtään. Ei siis yhtään. Ei vaan pysty syömään semmoista - kipukynnys ylittyy. Aivan kuin puraisisi kieleen joka kerta.
Erään kerran söin vahingossa palan chiliä, en saanut hengitettyä hetkeen, kun kipu salpasi hengen.
Kiihottavaa, kerro lisää...
Oon yleensä tosi suvaitseva ja ymmärtävä, mutta jostain syystä tuo olisi kyllä hieman luotaantyöntävää. Sama jos ei pidä voimakkaista juustoista tai viineistä (vielä pahempi jos vain makeat viinit uppoaa).
Ei tuollainen ole mikään mies :D