Miehellä "paloi suu" kun laitoin paholaisenhilloa hänen vuohenjuustokanansa kyytipojaksi
Kyseessä siis tuoreehko tuttavuus. Tuli syömään luokseni ja kokkasin vuohenjuustokanaa, jonka päälle laitoin pari lusikallista paholaisenhilloa. Ei pystynyt syömään "tulisuuden" takia, vaikka siis oikeastihan tuota syö vaikka 2-vuotias. Ja muut kokkaukset ovat kyllä uponneet tähän saakka.
Olenko ihan turhamainen, kun pidän tuota ihan älyttömänä turn-offina?
Kommentit (59)
Olisikohan se siitä homepa*kasta se inhoreaktio.
Eihän paholaisenhillo edes ole tulista, joten mitä te höpötätte siitä ettei kaikki kestä chiliä. Eihän siinä hillossa ole chiliä!
Itse en voi sietää chiliä. Jos annoksesta sellaista löytyisi, olisin pettynyt ja siirtäisin sen tarkasti sivuun. Jos sitä tarjoilisi uudehko tuttavuus, en kuitenkaan kehtaisi kertoa että se oksettaa mua vaan ehkä jotain lievempää (kuten "polttaa").
Oishan se vinkeää, jos ei mua sitten enää sen takia kannattais nähdä, varsinkin kun muuten olen kaikkiruokainen.
Minulla on ollut parikin ruokarajoitteista entistä miesystävää. Toinen ei, ilmeisesti lapsuuden pakkosyöttötraumojen vuoksi, pystynyt syömään monia aivan tavanomaisia ruoka-aineita, kuten kylmiä leikkeleitä ja jogurttia. Toinen taas söi vain hyvin mietoa ja liki suolatonta ruokaa. Tässäkin oli taustalla hänen perheensä ruokatottumukset. Yritin olla joustava ja empaattinen kummankin kohdalla, mutta kyllähän yksipuolinen tai mauton ruoka pidemmän päälle alkoi nyppiä kaikkiruokaista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän paholaisenhillo edes ole tulista, joten mitä te höpötätte siitä ettei kaikki kestä chiliä. Eihän siinä hillossa ole chiliä!
Katsopa paholaisenhillon resepti vaikka Googlesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jotenkin rasittavaa. Eihän sitä chiliä tarvitse joka ruokaan ängetä, mutta rajoittavaa on jos tuosta itku pääsee. Kokemusta on kyllä exästä jolle sinappi ja ketsuppikin ovat liian tujuja aineksia, ja majoneesit/sipulit/suolakurkut sun muut myös, hampparit ja makkarat mausteitta kyllä maistuu.
Mitenköhän tuollaisia epämiehiä voi edes syntyä? Missä vaiheessa menee pieleen? Isähahmo puuttuu elämästä tai jotain?
Koitas ymmärtää että joillain makuaisti on suorastaan supertarkka ja silloin aika tavallisetkin ruoka-aineet kuten olivit, sinappi, ketsuppi tai jotkut juustot voivat joutua inhokkilistalle, saati sitten chili.
Minä tykkään paholaisenhillosta ja vuohenjuustosta, joku muu ei välttämättä tykkää. Jos chilin syöminen on sulle deal breaker, niin jätä mies sitten. Ihan on oma valintas.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki siedä tulista. Ette vissiin ole pahemmin keskustelleet ruokamieltymyksistä.
Mun mies laittoi kaikkeen kokkaamaansa ja syömäänsä tosi tulisia chilikastikkeita. En tykkää, kun kaikki maistuu sille samalle, eli suun poltteelle. Uskoi se kun tarpeeksi jankutti ja maustaa nyt vain oman annoksensa.
Suun polte ei ole maku.
Makuja ovat, suolaisuus, karvaus, happamuus, makeus ja umami. Uskokaa jo että kapsaisiini on väritön, mauton, hajuton aine, ja vaikuttaa nisäkkäillä vain kipuhermoihin aiheuttaen polttavan tunteen. Toisinsanoen ei vaikuta makuun yhtään mitenkään.
Voi hyvä luoja taas.
Paholaisenhillo ja vuohenjuusto ovat erittäin suosittu yhdistelmä jota näkee ihan jokapaikassa, ja syystäkin sillä sopivat hyvin yhteen.
Oikea pahoilaosenhillo EI ole milläänlailla tulista, ei ole. Se että onko Ap itse tehnyt hillon ja mennyt jotenkin pieleen, on asia erikseen. Mutta totta on että esim oma 3-vuotiaani syö sitä myös eli kyllä aikuisen miehenkin pitäisi pystyä, huonoa käytöstä häneltä.
Vituttaa ihmiset, jotks kokkailevat toisilta kysymättä jotain semmoista, mikä yleisesti jakaa mielipiteitä. Kuten esimerkiksi vuohenjuusto tai homejuusto. Multa jää syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki siedä tulista. Ette vissiin ole pahemmin keskustelleet ruokamieltymyksistä.
Mun mies laittoi kaikkeen kokkaamaansa ja syömäänsä tosi tulisia chilikastikkeita. En tykkää, kun kaikki maistuu sille samalle, eli suun poltteelle. Uskoi se kun tarpeeksi jankutti ja maustaa nyt vain oman annoksensa.
Suun polte ei ole maku.
Makuja ovat, suolaisuus, karvaus, happamuus, makeus ja umami. Uskokaa jo että kapsaisiini on väritön, mauton, hajuton aine, ja vaikuttaa nisäkkäillä vain kipuhermoihin aiheuttaen polttavan tunteen. Toisinsanoen ei vaikuta makuun yhtään mitenkään.
Jaa, vähän outo teoria sinulla ettei kipu suussa (turruttaa samalla makuhermot) vaikuta makuun mitenkään.
Jossain masterchefissä kilpailija sai haukut siitä että alkupalassa oli chiliä ja sen jälkeen ei sitten tuomari muuta maistanutkaan. Ehkä sinun olisi pitänyt mennä valistamaan tuomaria että chili ei maistu miltään joten turha valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis tuoreehko tuttavuus. Tuli syömään luokseni ja kokkasin vuohenjuustokanaa, jonka päälle laitoin pari lusikallista paholaisenhilloa. Ei pystynyt syömään "tulisuuden" takia, vaikka siis oikeastihan tuota syö vaikka 2-vuotias. Ja muut kokkaukset ovat kyllä uponneet tähän saakka.
Kyllähän tuo on todella noloa. Kasvanut varmaan pullamössöllä, käynyt vain ketjuravintoloissa ja ei ole koskaan käynyt ulkomailla.
Paholaisenhillo ei ole tulista. Se on lähinnä makeaa ja maistuu paprikaiselta. Ehkä hillon nimi on aiheuttanut ennakkoluulon ja suun "palaminen" on ollut plasebo-ilmiö?
En voisi enää jatkaa tuollaisen miehen kanssa. Sori.
No piti ihan tarkistaa: paholaisen hillossa (Puljonki) on jalapenoa 4,5%, joka on siis miedoimpia chilejä. Pitää siis olla todella herkkä, jos tuo määrä jalapenoa polttaa suuta.
Ei edes idiootti syö tuon nimistä hilloa.
Vierailija kirjoitti:
On se turn-off, koska jos toinen on tottunut vain suolaan ja valkopippuriin ja toinen maustaa ruokaa milloin mitenkin vaikka tulisemmallakin mausteella niin se tarkoittaa sitä että sitten jatkossa mennään sen maustamattomaan tottuneen maun mukaan sovun takia.Ois aikamoinen deal breaker itselle kun käytän srirachaa ketsuppina. Paholaisen hillokin on lähinnä makeaa eikä kovin tulista.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat mausteet mitä ihminen tarvitsee on suola ja mustapippuri. Joku chili ei ole ihmisen ruokaa.
Oletpas sinä kauhean rajoittunut.Ruokasi ei varmaan maistu miltään.
No selvis, et eisiun tyyppisestä miehestä olekyse.
Kuulostaa siltä että varsinkaan mies ei menetä mitään vaikka lopettaisitte suhteen lyhyeen tuttavuuteen.