Minkä kokoinen on tietokoneesi swap-osion koko?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Swappailu on niille ketkä ei ymmärrä, että rautaa saa kaupasta. Muisti on halpaa.
Ja köyhille.
8 Gt muistimoduli maksaa satasen.
Ei ole mitään järkeä kärvistellä kesken loppuvan muistin tai hidastelevan swapin kanssa.
50 euroa Kiinasta mutta hyvä on.
Vierailija kirjoitti:
Mitään swap-osioita ole tarvinnut käyttää 10 vuoteen. Silloin jo koneissa oli niin paljon RAMia että muistia riitti vaikka mihin. Nykyisessä viisi vuotta vanhassa koneessani on 16 gigaa RAMia.
Minulla tuo 16 gigaa oli yli 10 vuotta sitten nyt onkin jo 128 gigaa. ja kyllä, on käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään swap-osioita ole tarvinnut käyttää 10 vuoteen. Silloin jo koneissa oli niin paljon RAMia että muistia riitti vaikka mihin. Nykyisessä viisi vuotta vanhassa koneessani on 16 gigaa RAMia.
Minulla tuo 16 gigaa oli yli 10 vuotta sitten nyt onkin jo 128 gigaa. ja kyllä, on käytössä.
jonkinlaista palvelintako pyörität kun on niin paljon muistia?
Vierailija kirjoitti:
tavallisissa markettikoneissakin muistia alkaa olemaan 8-gigatavua. jos koneella ei pelaa tai käytä sellaisia ohjelmia jotka tarvitsevat paljon muistia, niin swapin voi huoletta otaa pois käytöstä.
8GB loppuu siinä vaiheessa, kun Chromessa on noin 40 välilehteä auki! Muuten ei ole ollut ongelmia, vaikka swap-file on pois käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jonkinlaista palvelintako pyörität kun on niin paljon muistia?
Useampaakin virtuaalikonetta. Pidän vanhaa ammattitaitoani yllä vaikken enää vuosiin ole ollut suoraan palvelimien kanssa työmerkeissä tekemisissä.