Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnairilla menopaluu Rovaniemelle n. kuukauden päästä 580 euroa.

Vierailija
06.01.2018 |

Halpaa on. Samalla hinnalla pääsisi vaikka Kiinaan tai Thaimaahan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noinkin kalliin lipun voi ostaa niin halutessaan. Halvempiakin toki on Finnairilla.

Vierailija
2/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianilla samat päivät 140 €.

Kuka lentää Finnairilla ???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päästä Norwegian ja 39 ernoa suunta.

Hyvää matkaa!

Vierailija
4/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noinkin kalliin lipun voi ostaa niin halutessaan. Halvempiakin toki on Finnairilla.

Ei ole. Halvimmat hinnat viikolla on noin 500 euroa.

Vierailija
5/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa mennä kiinan kautta. kiinalaisia on muutenkin kone täynnä.  helsinki-peking-helsinki -rovaniemi. halvin 615

Vierailija
6/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko meno-paluu Porvooseen kustantaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairille ei köyhien rahat kelpaa. Onneksi kelpaa norjalaisille.

Vierailija
8/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden päästä Norwegian ja 39 ernoa suunta.

Hyvää matkaa!

Aika monta Ernoa sattunut samaan koneeseen. Varsin harvinainen nimi kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noinkin kalliin lipun voi ostaa niin halutessaan. Halvempiakin toki on Finnairilla.

Ei ole. Halvimmat hinnat viikolla on noin 500 euroa.

Enpä onnistunut löytämään yhtään viikkoa helmikuusta, jolloin halvimmat liput olisivat tuota luokkaa. Toki noinkin paljon voi joutua maksamaan, jos valitsee sekä meno- että paluupäivänä kaikkein kalleimman (tässä vaiheessa jo lähes loppuunmyydyn) lennon.

Vierailija
10/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin hinnoittelu on muutenkin idioottimaista, koska jos haluaa samalle päivälle paluun, siitä "rangaistaan" ihan kipeillä hinnoilla. Norwegianilla meno ja paluu hinnoitellaan erikseen, eikä hinta riipu siitä, onko paluu samana vai eri päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdapa päiviä? Ja onko kenties hiihtoloma-aikaan? Kannattaisi olla ajoissa liikkeellä.

Vierailija
12/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noinkin kalliin lipun voi ostaa niin halutessaan. Halvempiakin toki on Finnairilla.

Ei ole. Halvimmat hinnat viikolla on noin 500 euroa.

Enpä onnistunut löytämään yhtään viikkoa helmikuusta, jolloin halvimmat liput olisivat tuota luokkaa. Toki noinkin paljon voi joutua maksamaan, jos valitsee sekä meno- että paluupäivänä kaikkein kalleimman (tässä vaiheessa jo lähes loppuunmyydyn) lennon.

Esim. helmikuun eka viikko kaikki lennot viikolla 493 €, paitsi jos on perillä kolme yötä ma-to.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdapa päiviä? Ja onko kenties hiihtoloma-aikaan? Kannattaisi olla ajoissa liikkeellä.

Hinnat on joka viikolla n. 500 euroa, jos lentää arkena ja on pari päivää perillä.

Onneksi Norwegianilta saa lennot kohtuuhintaan.

Vierailija
14/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla pohjoisen koneet täynnä talvituristi-liityntämatkustajaa Aasiasta. Liput myydään hintaluokittain ja monesti jäljelle jää vain noita kalliimpien kategorioiden lippuja, kun syöttöliikenteen paikat on tietty etusijalla.

Ei se mikään salajuoni ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairilla pohjoisen koneet täynnä talvituristi-liityntämatkustajaa Aasiasta. Liput myydään hintaluokittain ja monesti jäljelle jää vain noita kalliimpien kategorioiden lippuja, kun syöttöliikenteen paikat on tietty etusijalla.

Ei se mikään salajuoni ole.

Jep. Mutta hassua, että hinnoittelu ei huomioi lainkaan kilpailijan hintoja. Eihän kukaan normaalijärkinen osta Finnairin lentoja, kun kilpailijalta saa 1/4 hinnalla.

Vierailija
16/18 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnairilla pohjoisen koneet täynnä talvituristi-liityntämatkustajaa Aasiasta. Liput myydään hintaluokittain ja monesti jäljelle jää vain noita kalliimpien kategorioiden lippuja, kun syöttöliikenteen paikat on tietty etusijalla.

Ei se mikään salajuoni ole.

Jep. Mutta hassua, että hinnoittelu ei huomioi lainkaan kilpailijan hintoja. Eihän kukaan normaalijärkinen osta Finnairin lentoja, kun kilpailijalta saa 1/4 hinnalla.

Mutta verrataanko tässä nyt kilpailijan ensimmäisen hintaryhmän lippuja Finnairin viimeisten hintaryhmien lippuihin?  Kuten sanottu, myydään liput ryhmittäin tietyssä järjestyksessä ja se hintaryhmä ei siis ole se lipputyyppi (basic/flex/business jne), vaan sellainen koodi mikä näkyy yleensä lippua ostettaessa kun klikkaa auki lennon tiedot (näkyy mm. konemalli jne). Finskillä käytössä muistaakseni sellainen yksikirjaiminen tunnus, tyyliin O, P, Q , Y jne.

Tästä syystä ei saa oikeaa hintavertailua tehtyä jos kilpailijan kone on varaushetkellä 50% täynnä ja toisen kone on 95% täynnä, koska ensin mainittu myy lippujaan silloin halvemmalla ja jälkimmäisellä viedään viimeisiä käsistä eli just niitä kaikkein kalliimpia.

Vierailija
17/18 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnairilla pohjoisen koneet täynnä talvituristi-liityntämatkustajaa Aasiasta. Liput myydään hintaluokittain ja monesti jäljelle jää vain noita kalliimpien kategorioiden lippuja, kun syöttöliikenteen paikat on tietty etusijalla.

Ei se mikään salajuoni ole.

Jep. Mutta hassua, että hinnoittelu ei huomioi lainkaan kilpailijan hintoja. Eihän kukaan normaalijärkinen osta Finnairin lentoja, kun kilpailijalta saa 1/4 hinnalla.

Mutta verrataanko tässä nyt kilpailijan ensimmäisen hintaryhmän lippuja Finnairin viimeisten hintaryhmien lippuihin?  Kuten sanottu, myydään liput ryhmittäin tietyssä järjestyksessä ja se hintaryhmä ei siis ole se lipputyyppi (basic/flex/business jne), vaan sellainen koodi mikä näkyy yleensä lippua ostettaessa kun klikkaa auki lennon tiedot (näkyy mm. konemalli jne). Finskillä käytössä muistaakseni sellainen yksikirjaiminen tunnus, tyyliin O, P, Q , Y jne.

Tästä syystä ei saa oikeaa hintavertailua tehtyä jos kilpailijan kone on varaushetkellä 50% täynnä ja toisen kone on 95% täynnä, koska ensin mainittu myy lippujaan silloin halvemmalla ja jälkimmäisellä viedään viimeisiä käsistä eli just niitä kaikkein kalliimpia.

Mitä merkitystä on lipunostajalle sillä, että koneesta on ehkä jossain vaiheessa saanut lippuja halvemmalla? Tämänhetkinen hinta on se, joka ratkaisee.

Toisaalta, miksi niitä lippuja pitäisi myydä yhtä halvalla kuin kilpailija, jos ne käyvät kaupaksi kovemmallakin hinnalla? Onhan siinä tosin se riski, että joku uskollinen asiakas joutuukin kokeilemaan kilpailijaa ja huomaa, ettei se millään muotoa ole rakasta finskiä huonompi, ja jää sille tielleen...

Vierailija
18/18 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoliikenteessä nopeat syö hitaiden rahoilla. Nuo viimeiset kaikkein kalleimmat hintaluokat on ne, millä lentoyhtiöt tekee lentojen voitot. Lähes aina löytyy muutama mattimyöhäinen joka on valmis kyseisen hinnan pulittamaan ja niin se kassakone kilisee. Yleensä nämä on liikematkustajia. Olisi järjetöntä myydä vikat paikat ekojen hintaluokkien polkuhinnoilla, kun ne käyvät kaupaksi muutenkin. Polkumyynti sotkisi myös sen lippujen hinnoittelun laskentaperusteen millä koneiden tuotto on laskettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme