saako mistään avustusta kallisiin lääkkeisiin.. muuta kuin kelakorvaus..
Eli siis kun maksukatto ei ole vielä täynnä ja lääkekulut hipoisivat 300e kuussa +lekurin poliklinikkamaksut vielä päälle.
Saako muualta avustusta ennen kuin tuo kelan katto on täynnä..
Pari kuukautta menee muuten niin että jäisi kaikki muut pakolliset laskut maksamatta ja tuo aiheuttaisi aika paljon ongelmia..
Kommentit (15)
Varaudu 2 - 3 viikon käsittelyaikaan.
eikä sosiaalitoimen kuulu avustaa nimenomaan ko kaltaisissa tilanteissa..
Kyllä sieltä on muutama tuttu muistaakseni joskus saanut sellasen lapun millä saa lääkkeet apteekista..
Vierailija:
eikä sosiaalitoimen kuulu avustaa nimenomaan ko kaltaisissa tilanteissa..
Kyllä sieltä on muutama tuttu muistaakseni joskus saanut sellasen lapun millä saa lääkkeet apteekista..
Helsingissä se kohdistuu lähinnä pitkäaikaistyöttömiin, eikä sitä muut saa, vaikka nälkään kuolisi. Toisaalta kysyminen ei maksa mitään muuta kuin sen kynnyksen ylittämisen, että menee sosiaalitoimistoon.
mutta pitäs lapsellekin saada ruoka pöytään..
Ja sit noi lääkkeet aika tärkeät (verenohennuslääkkeet -> veritulpan takia)
Jotenkas aika kinkkinen tilanne..mut täytyykin katsoa jos toi luottokortti venyis sen verran yli jos muu ei auta...
Kiitos vinkeistä.. =)
ap
Onko sinne jokin hakemus systeemi, vai soitetaanko sinne että mennään juttelemaan tilanteesta?
ap
jos siis kelakorvattavia noi sun lääkkeet
Vierailija:
jos siis kelakorvattavia noi sun lääkkeet
Kyl noista sai kelakorvausta, kun muuten ois maksanut 10 päivän satsi 150e, mutta onneks sai tota kelan korvausta osan..
ap
Todennäköisesti mulla on toi maksukatto täynnä ennen kuin saan kaikki laput ja liput jos tollanen vaihtoehto on..
Mut täytyy kysyä että onko tollanen. Ois tosi pop!
Kun ei tosiaan ole mitään hajua kun tää on ihan uus juttu mulle..
ap
selvittää onko mahdollista saada soskusta
minä olen saanut maksusitoumuksen
tukea on mahdollisuus saada harkinnanvaraisena niin kuin joku tuossa mainitsikin - lääkkeet kuuluu saada vaikkei muuta tukea saisikaan ja
yritä saada kahden kuukauden maksusitoumus lääkkeisiin kerralla ja sitten saatkin kelasta tuon ilmoituksen että maksukatto on täyttynyt ja hae kelasta todistus jonka viet apteekkiin toimii valtakirjana ja et tarvitse rahaa, koskee niitä lääkkeitä jotka ovat kela-korvauksen piirissä
apteekista saa kolmen kuukauden lääkkeet kerralla jos sinulla on sellainen resepti jossa on niin pitkäksi ajaksi lääkkeitä ja sen saa sillä maksusitoumuksella vaikka se sitoumus olisi vain yhtä ostokertaa varten
lainata kavereilta/tutuilta/sukulaisilta
srk diakoniatyöntekijältä voi kysyä
... koska ihmiset ovat käyttäneet oikeuttaan " ilmaisiin" lääkkeisin vääriN (=hamstranneet lääkkeitä puolelle sukua), jolloin apteekille on tullut takkiin, kun Kela ei olekaan maksanut noita korvauksia.
Mutta jos lääkemenot (korvattavat) on tosiaan 300 euroa kuukaudessa, tulee maksukatto äkkiä täyteen. Pidä kuitit tallessa!!! Ja kysy apteekissa sitä mahdollisuutta, että apteekki hakisi puolestasi korvauksen. Joudut kuitenkin maksamaan 1,5 euroa/3 kuukauden lääkkeet/lääke maksukaton jälkeenkin, mutta se on paljon vähemmän kuin tuo 300 euroa/kuukausi.
maksusitoumuksessa lukee henkilöiden nimet ja sotut joita tuo sitomus koskee ja reseptilääkkeisiin ja kela-kortti on esitettävä.
Ei sillä voi koko suvulle lääkkeitä ostella. Jos apteekki antaa niin oma moka mutta apteekeissa ollaan taatusti tarkkana reseptilääkkeiden luovutuksen kanssa joten en usko väittämääsi.
niin sama pätee myös tähän omavastuuosuuden maksukattoon
apteeksita saa todistuksen siitä ja siinä on henkilön nimi ja syntymäaika ja sotu
ei sillä saa edes muiden perheenjäsenten lääkkeitä kun tuo maksukatto on henkilökohtainen
ja on henkilökohtainen
Tiedän asian kun minulla omavastuuosuus täyttyy yleensä heinäkuussa ja loppuvuden kelakorvattavat reseptilääkkeet käyn vain hakemassa ilman rahaa apteekista.
Olen toki yhden apteekin vakioasiakas.
Kela antoi ohjeen että toimitan sen heidän antaman paperin apteekkiin ja se on riittänyt jo neljä vuotta.
Miten tuo sossu, laskeekohan tuo sitten että harmi kun teillä on auto, myykää se meiningillä tuota avustusta.
vai saiskohan sieltä esim maksusitoumusta lääkkeisiin vaikka ns. tulojen mukaan ei olisikaan oikeutettu toimeentulotukeen koska on juuri tuo auto ja siitä ne lyhennykset..?
ap