Lukio
Kun mä olin peruskoulussa ylä-asteella nii juuri ysiluokalla masennuin sillä lailla että koulu meni täysin seinään päin. Mulla on ollu vaikee elämäntilanne juuri tuolloin ja otin monet asiat liian negatiivisesti. Sain huonon päättötokarin millä en päässyt lukioon. No en ollut tietoinen 10-luokasta eikä kukaan mulle sitä ehdottanut nii mua kaduttaa että menny sinne. Amikses oon rakennusalalla eikä mua kiinnosta mikään ala ja oon alkanu enemmän vihaamaan kuinka amis on liiaan helppoa ja en viihdy siellä. Nyt on siirtymäs ammattistarttii keväällä ja lähen korottaa perusopetuksen arvosanoja ja toivois et pääsisin lukioon. Mulla on syttynyt opiskelukipinä taas, koska oon tajunnu et pelkällä negatiivisuudella ei pääse mihinkään elämäs eteenpäin. No en haluu olla mikää amisduunari ja haluun lukioon, koska oon ollu nuorempana lahjakas koulussa ja haaveilen nyt jatko-opinnoista. Musta tuntuu et mulla ei oo tulevaisuutta, jos en valmistu lukiosta koska sit mulla on maailma avoin ja mahdollisuus hakea opiskelee minne haluu. Joo amiksestaki pääsee mutta edelleen en viihdy, enkä halua opiskella missään alassa vielä ja sekä haluun olla korkeakoulutettu ja monet kaverit suosittelee lukioo jos haluu ja jaksaa. Ois kiva jos jotakuta kiinnostaa. No kaduttaa että en keskittynyt tärkeisiiin asioihin ja tehny paremmat päätökset.