Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä käsityön aiot tehdä seuraavaksi? Mikä oli edellinen?

Vierailija
06.01.2018 |

Ideoita pursuaa ja haaveilen tekeväni monia. Uutta lankatekniikkaa käyttäen olisi seuraava ja huivi. Edellinen sattui myös olemaan huivi, uudella tekniikalla sekin. Annoin joululahjaksi.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tein pitsireunaiset säärystimet vähän soveltamalla sukkaohjetta. Seuraavaksi ajattelin jonkinlaisia avokassukkia talvikenkiin, kengät kun voisivat olla lämpimämmätkin.

Vierailija
42/71 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostatte yleensä langat ym? Ihan perus Novitaa vai jotain muuta?

Meidän Prisma on niin iso ja siellä on hyvä lankavalikoima. En voi astman vuoksi ommella villalangoista, joten teen puuvilla- tai bambulangoista tms. Niistäkin jotkut kyllä pölisevät enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen valmis työ oli kaulahuivi nuoremmalle pojalleni. Tällä hetkellä on työn alla jättilangasta lämmin istuma-alusta ja sellaiset palatöppöset myös nuoremmalle pojalleni. Töppöset ovat vain yhteenompelua vaille valmiit. Seuraavaksi ajattelin neuloa itselleni lapaset ja pitkävartiset sukat samasta langasta. Olen vain vähän huono neulomaan sukkia. Kaipa se on harjoittelun puute. Kaulahuiveja olen tehnyt useampia, joten ne tulevat aika nopeasti valmiiksi. Ompelutyönä suunnitteilla on pitkä villakangashame itselleni. Siihen aion myös brodeerata käsin jonkun kivan kuvion. Sen lisäksi aion tehdä jättityynyt molemmille pojille kun tykkäävät tyynyjen kanssa leikkiä. Jos sitten jättäisivät koristetyynyt rauhaan.

Käsityöt ovat mukavia ja rentouttavia. Tykkään itse katsella samalla telkkua.

Vierailija
44/71 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostatte yleensä langat ym? Ihan perus Novitaa vai jotain muuta?

Meidän Prisma on niin iso ja siellä on hyvä lankavalikoima. En voi astman vuoksi neuloa villalangoista, joten teen puuvilla- tai bambulangoista tms. Niistäkin jotkut kyllä pölisevät enemmän.

Vierailija
45/71 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen valmis työ oli kaulahuivi nuoremmalle pojalleni. Tällä hetkellä on työn alla jättilangasta lämmin istuma-alusta ja sellaiset palatöppöset myös nuoremmalle pojalleni. Töppöset ovat vain yhteenompelua vaille valmiit. Seuraavaksi ajattelin neuloa itselleni lapaset ja pitkävartiset sukat samasta langasta. Olen vain vähän huono neulomaan sukkia. Kaipa se on harjoittelun puute. Kaulahuiveja olen tehnyt useampia, joten ne tulevat aika nopeasti valmiiksi. Ompelutyönä suunnitteilla on pitkä villakangashame itselleni. Siihen aion myös brodeerata käsin jonkun kivan kuvion. Sen lisäksi aion tehdä jättityynyt molemmille pojille kun tykkäävät tyynyjen kanssa leikkiä. Jos sitten jättäisivät koristetyynyt rauhaan.

Käsityöt ovat mukavia ja rentouttavia. Tykkään itse katsella samalla telkkua.

Itselläni on työnalla haastavampi huivi itselleni, sitä tehdessä täytyy keskittyä vain siihen työhön, ettei tule virheitä. On jäänyt vähän vähemmälle sen teko nytten.

Millä täytät nuo jättityynyt? Vanulla? Itse suunnittelin tekeväni lapsille säkkituolien/todella isoja löhötyynyjä.

En osAa nykyään edes katsoa telkkaria ilman, että käsissä on joku työ :D

Vierailija
46/71 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudon, virkkaan, kirjon ja ompelen. Aina on muutama homma yhtä aikaa työn alla. Nyt tekisi mieli tehdä talvi-hameita ja pitkiä säärystimiä niiden kaveriksi.

https://i.pinimg.com/originals/e4/48/27/e44827026e41f719685f5c947de48f9…

Vierailija
47/71 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teen vauvanpeittoa miehen siskolle, sitten miehelle pitäis tehdä sukat, tai siis pari toiselle sukalle ja sitten mulla on kahdet sukat kesken itselle. :'D

Vierailija
48/71 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen kurkiorigamimobilen ajattelin värkätä.

Edellinen oli villasukat lapselle.

Vierailija
49/71 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko ajan kymmeniä keskeneräisiä ja keskenjääneitä projekteja. Puseroita, neuletakkeja, ponchoja, toppeja, pipoja, huiveja, käsineitä, teemyssyjä, jakkuja, liivejä... Lähinnä omaan käyttöön tarkoitettuja. Sukkia en tee koskaan, sillä tiedän etten saa tehtyä sitä toista sukkaa ja yksi ei paljon lämmitä.

Aloitan paljon, saan valmiiksi vähän. Ennen kuin suunnilleen mikään valmistuu, kiinnostun ja innostun jo jostain muusta ja sitten se edellinen työ menettää hohtonsa. Suunnittelen, muokkaan ja lasken, puran lähes yhtä paljon kuin neulon. Joskus palaan jonkun vanhan työn pariin ja teen loppuun tai puran kaiken.

Tällä hetkellä teen yht'aikaa kolmea palmikkoista pipoa ja yhtä patenttipipoa, suunnittelen simppeliä mohairpuseroa ja paria isoa leveää huivia. Ja isoa roikkuvaa jakkua, oikeastaan useampaa... Viimeisin valmiiksi saamani työ oli paksu pitsijoustinpipo, joka meni yllätyksenä lahjaksi. En yleensä kovin mielelläni neulo muille pyynnöstä kun se toimitus on niin epävarmaa ja paineet kamalat.

Vierailija
50/71 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on koko ajan kymmeniä keskeneräisiä ja keskenjääneitä projekteja. Puseroita, neuletakkeja, ponchoja, toppeja, pipoja, huiveja, käsineitä, teemyssyjä, jakkuja, liivejä... Lähinnä omaan käyttöön tarkoitettuja. Sukkia en tee koskaan, sillä tiedän etten saa tehtyä sitä toista sukkaa ja yksi ei paljon lämmitä.

Aloitan paljon, saan valmiiksi vähän. Ennen kuin suunnilleen mikään valmistuu, kiinnostun ja innostun jo jostain muusta ja sitten se edellinen työ menettää hohtonsa. Suunnittelen, muokkaan ja lasken, puran lähes yhtä paljon kuin neulon. Joskus palaan jonkun vanhan työn pariin ja teen loppuun tai puran kaiken.

Tällä hetkellä teen yht'aikaa kolmea palmikkoista pipoa ja yhtä patenttipipoa, suunnittelen simppeliä mohairpuseroa ja paria isoa leveää huivia. Ja isoa roikkuvaa jakkua, oikeastaan useampaa... Viimeisin valmiiksi saamani työ oli paksu pitsijoustinpipo, joka meni yllätyksenä lahjaksi. En yleensä kovin mielelläni neulo muille pyynnöstä kun se toimitus on niin epävarmaa ja paineet kamalat.

Minulla vähän samaa. En aina saa valmiiksi jo aloittamiani töitä. Joskus vähän harmittaa, jos tekee vaikka lapselle, mutta ei saanut ajoissa valmiiksi ja on jo liian pieni.

Tuo toisille tekeminen myös. Minua on pyydetty erästä käsityötä tekemään, mutta en ole tähän suostunut. Pitäisi itse osata arvioida koko ja olen melko varma, että en saisi edes mitään vaivanpalkkaa tekemisestä, hyvä jos saisin edes materiaalikuluja!

Vierailija
51/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet kesähousut ja kesäkassin nyöreillä.

52/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viimeksi villasukat. Seuraavaksi viimeistelen virkatun pöytäliinan. Uusi työni on luultavasti villasukka. Tekisi mieli tehdä pitkästä aikaa myös neulottu nukke Arnen ja Carloksen ohjeella. Tein niitä yhteen aikaan ison lauman.

Vierailija
53/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällystin silmälasikotelon. Kotelo on ehjä, mutta 20 vuotta vanha ja alkoi päällyste kulumaan. Siitä tuli hienompi kuin ajattelin. Keskeneräisenä on 3 kankaanpainotyötä.

Vierailija
54/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pääseekin tekemään joululahjoja <3 Toisaalta on kiva, että on huonokuntoisia vanhuksia sukulaisina niin heitä on helppo ilahduttaa tarpeellisilla lahjoilla, kuten villasukilla :)

Vierailija
55/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina joku meneillään, mutta vain yksi kerrallaan. En kestäisi sitä, että olisi useita keskeneräisiä töitä. Nyt on iso ristipistotyö ollut kesken jo useita kuukausia, vaikka teen sitä lähes joka päivä. Edellinen käsityö oli pitsineuletakki mun aikuiselle tytölle. Tykkään neuloa, virkata, ommella ja kirjoa.

Vierailija
56/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kaverille hääpuku, sitä ennen tein toiselle kaverille burleskiin asun, seuraavaksi teen kolmannelle kaverille mekosta kaksi yläosaa.

Myös suunnittelen ja kaavoitan vaatteita sekä tietysti toteutan ne.

Korjailen ja uudistan tai muuten muokkaan.

En tee ompeluksia työkseni, ihan vaan harrastus 😊

Vierailija
57/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisitteko vinkkejä jämälankakorin tyhjentämiseen, langat ovat ohuita kolmosen puikouilla neulottavia joten kärsivällisyyteni ei riitä mihinkään isoon projektiin.

Olisiko jotain sellaista työtä, jossa käytettäisiin yhtä aikaa useampaa ohutta lankaa?

ohis

Vierailija
58/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkahissin, kiillotan kekkosta, putsaan mansikkaa, nyin lapaseen, tassuttelen, lämin hanskaan.

Lopuksi aattelin vetää käteen.

Vierailija
59/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelin itselleni liivihameen, joka ulottuu nilkkoihin asti. Joustavasta farkunsinisestä luomutrikoosta. Kaavat piirsin vanhan liivihameen pohjalta, pidensin vain helmasta. Seuraavaksi ompelen unipussin yksivuotiaalle, kangas on jo ostettu.

Vierailija
60/71 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt 30-40 pipoa talvella ja keväällä. Kesällä pidin taukoa. Nyt on työn alla villatakki itselleni ja puuvillaneuletakki lapselle. Aiemmin tein pari mattoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi