Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholistit, voitteko kertoa miksi haluatte olla jatkuvasti kännissä?

Vierailija
06.01.2018 |

Eihän siitä tule kuin järkyttävä väsymys, eikä kännikään ole enää kiva. Välillä lomalla olen ottanut viikon ryyppyputkia, tosin siten että olen aina selvittänyt pääni ennen seuraavan päivän eka drinkkiä. Välillä kokeillut "jatkaa" juomista siitä aamukännistä ja olen nukahtanut sit tosi aikaisin ja nukkunut vähintään kellon ympäri. Ärsyttää jatkuvassa dokailussa myös, kun aivot ei toimi.

Miksi siis haluatte olla 247 kännissä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne vaatii ja koska janokin on, miksi ei?

Kumpa sitä ei olisi saatavilla joka kioskissa, sitten en ottaisi aina niitä janojuomia sammuttamaan saatavuuden aiheuttamaa janoa.

Vierailija
22/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on omasta mielestään selvänä. Spurguisäni väitti usein muiden olevan humalassa(??!) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku söpö nainen oli huppelissa kaupan edessä. Romanimies taisi pyytää naista mukaan. 💓 Nainen ei varmaan uskalla lähteä sen mukaan.

Vierailija
24/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ryyppyputki on kyllä jo aika alkkimenoa. Aniharva alkoholismin diagnostiset kriteerit täyttävistä henkilöistä ryyppää oikeasti 24/7. Ns normaali ihminen ei ryypiskele montaa päivää putkeen, varsinkaan enää 30+ iässä.

Vierailija
25/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämän vastausta varmaan ymmärtäisi kukaan muu kuin alkoholisti itse?

Mietin jo teini-ikäisestä lähtien elämäntarkoitusta, enkä koskaan keksinyt sitä. Kuulun ihmisiin jotka eivät halua käyttää aikaansa turhiin huvituksiin (pun noticed) tai muiden ihmisten höpötyksiin. En toisaalta osaa myöskään itse viihdyttää itseäni. Alkoholi poistaa ristiriidan. Aika menee huomaamattani, eikä minun tarvitse miettiä mitä varten tai mihin sen käyttäisin.

Oksennan viinaa.

Elämän tarkoitus on elää. Ei tarvita mitään erityistä filosofiaa. Tee työsi hyvin ja lepää vapaa-ajalla. 

Vierailija
26/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

%3D%3D

Vierailija
27/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon ryyppyputki on kyllä jo aika alkkimenoa. Aniharva alkoholismin diagnostiset kriteerit täyttävistä henkilöistä ryyppää oikeasti 24/7. Ns normaali ihminen ei ryypiskele montaa päivää putkeen, varsinkaan enää 30+ iässä.

Oma putki kestänyt kohta kolmisen vuotta. No oon mä pari viikkoa per vuosi ollut selvänä. Millonkohan menee maksa..?

Vierailija
28/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma putki kestänyt kohta kolmisen vuotta. No oon mä pari viikkoa per vuosi ollut selvänä. Millonkohan menee maksa..?

Ok. Kysymys oli että miksi?

Vierailija
29/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholisti välttämättä ole koskaan kännissä. Osa vain tissuttelee pitkin päivää.

Eräs tuttavani täyttää tämän profiilin. Olimme juuri vajaan viikon Virossa. Hänen käteensä oli kasvanut kiinni valkoviinilasi aina aamukymmenestä eteenpäin. Hän ilmeisesti lopetti tissuttelunsa noin iltakymmeneltä ja seuraavana aamuna oli aina täysin pirteä ja reipas ja asiallisesti sen tunnin pari ennen kuin alkoi taas juoda. Seitsemänkymppinen eläkeläinen, todella pateettinen näky. 

Vierailija
30/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vakavasti masentunut haluaa olla niin masentunut? Aivan. Sen ymmärtää sitten kun sen kokeaa itse. Asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia kuin te omassa kuplassanne elävät luulette. T: Molemmat koetukset aikoinaan läpikäynyt

Vierailija
31/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se saavutettava filosofinen fiilis.

Vierailija
32/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pöhnä tuo helpotuksen tunteen. En halua olla enkä ole aina tai melkein koskaan kovassa kännissä enkä juo ympäri kellon, mutta juon melkein joka ilta ja määrät on aika isoja. Työpaineet, parisuhteen ongelmat, sosiaalinen kuormitus, omat levottomat ajatukset ja rauhattomuus, kaikki kuormitus kevenee kun ottaa iltapöhnät ja vähän omaa aikaa, saa unet ja kestää huomisen. Tätä ei tarttis jos ois elämässä valta itsellä määrätä kaikki, mutta kun on joka päivä kymmenen peistä ja miekkaa kohti omaa kurkkua ja liikaa vaatimuksia, ristiriitaisiakin, ja itse vaan joustaa loputtomiin ja tekee muille asioita. Niin sitä ei oikein meinaa hermo kestää selvänä. 

Vierailija
33/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kysymys oli että miksi?

Eksistentiaalinen kriisi ja kykenemättömyys ottaa ohjia.

Vierailija
34/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni pöhnä tuo helpotuksen tunteen. En halua olla enkä ole aina tai melkein koskaan kovassa kännissä enkä juo ympäri kellon, mutta juon melkein joka ilta ja määrät on aika isoja. Työpaineet, parisuhteen ongelmat, sosiaalinen kuormitus, omat levottomat ajatukset ja rauhattomuus, kaikki kuormitus kevenee kun ottaa iltapöhnät ja vähän omaa aikaa, saa unet ja kestää huomisen. Tätä ei tarttis jos ois elämässä valta itsellä määrätä kaikki, mutta kun on joka päivä kymmenen peistä ja miekkaa kohti omaa kurkkua ja liikaa vaatimuksia, ristiriitaisiakin, ja itse vaan joustaa loputtomiin ja tekee muille asioita. Niin sitä ei oikein meinaa hermo kestää selvänä. 

Alkoholilla pilaat yöunet. Katso vaikka älykellon unitilastoista ja vertaa selvänä nukuttuja öitä alkoholillisiin. Sitten seuraava päivä menee väsymyspöhnässä ja spiraali on valmis.

Vierailija
35/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännissä on paljon hauskempaa ja jaksaa panna vaikka pari tuntia putkeen.

Mä en oikein tule kännissä, joten voi panna vaikka kuinka pitkään 

Vierailija
36/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raitistunut alkoholisti enkä minä halunnut olla kännissä. En vain kyennyt lopettamaan ennen kuin olin kännissä. oli pakko lopettaa kokonaan koska en voi ottaa vain paria lasillista.

Vierailija
37/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät alkoholistit juo siksi, koska haluavat vaan, koska heidän on pakko.

Vierailija
38/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula-aamu on helpompi kestää jos edes edellisenä iltana on ollut hauskaa.

Vierailija
39/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännissä on paljon hauskempaa ja jaksaa panna vaikka pari tuntia putkeen.

Miks kukaan haluaisi panna putkeen? Mieluummin vaikka peräsuoleen.

Vierailija
40/41 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut addiktiosta? Miksi tupakoija haluaa olla 24/7 nikotiinissa?

Tupakasta ei mene pää sekaisin. Ei tule krapulaa. Voi ajaa autoa. Ei tule hakatuksi vaimoaan.

Ei tuhoudu maksa ja aivot eikä saa alkoholidementiaa. Tupakka ja kahvi omalla terassilla aamulla. Aaaah.