Millaista varastotyö on? Sopisiko se kaltaiselleni + muita kesätyöehdotuksia!
Ajattelin hakea kesätöihin varastolle. Hakisin sekä elintarvikevarastoon että erään tavaratalon varastoon. Olen fyysisesti hyvässä kunnossa. Vuorotyö, fyysisyys ja ”tylsä” suorittava työ ei ole minulle ongelmia. Olen kuitenkin ujo, ja haluan selkeät ohjeet ja selkeät, toistuvat työtehtävät. Luonteeltani en sovi aspaksi (toki osaan normaalisti kommunikoida työhön liittyvissä asioissa) enkä koe olevani erityisen oma-aloitteinen (pelkään tekeväni väärin ilman selkeitä ohjeita). Silloin kun tiedän varmasti, mitä ja miten minun tulee tehdä, olen todella ahkera ja tunnollinen työntekijä. Sopisiko varastotyö minulle kesätyöksi? Mitä muita töitä ehdottaisitte haettavaksi (aion hakea ainakin myös kaupungille puistotyöhön)?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin hakea kesätöihin varastolle. Hakisin sekä elintarvikevarastoon että erään tavaratalon varastoon. Olen fyysisesti hyvässä kunnossa. Vuorotyö, fyysisyys ja ”tylsä” suorittava työ ei ole minulle ongelmia. Olen kuitenkin ujo, ja haluan selkeät ohjeet ja selkeät, toistuvat työtehtävät. Luonteeltani en sovi aspaksi (toki osaan normaalisti kommunikoida työhön liittyvissä asioissa) enkä koe olevani erityisen oma-aloitteinen (pelkään tekeväni väärin ilman selkeitä ohjeita). Silloin kun tiedän varmasti, mitä ja miten minun tulee tehdä, olen todella ahkera ja tunnollinen työntekijä. Sopisiko varastotyö minulle kesätyöksi? Mitä muita töitä ehdottaisitte haettavaksi (aion hakea ainakin myös kaupungille puistotyöhön)?
Uskon että sopisi hyvinkin. Olen vähän saman tyyppinen ihminen kuin sinä ja ollut usean vuoden varastoalalla töissä.
Vierailija kirjoitti:
automatisoitua, pitäisi olla automatiikan tutkinto. Ei moisiin hommiin oikein enää oteta kouluttamattomia. Ellei sitten joku pikku puutavarakaupan ulkovarasto tms ilman automatiikkaa jolloin teini kelpaa.
Puistotyöt yms rakennusviraston ylläpidot on hyvä vaihtoehto äläkä ole hakematta haudankaivajaksi. Kone kaivaa ekana mutta vaatii aina hienoviimeistelyä.
Kiitos vinkistä! Näköjään seurakunnan kautta voi hakea hautausmaalle.
Ap
Sovit mihin työhön tahansa, kaikkihan täytyy aluksi opetella. Kohta uudet jutut muuttuvat rutiiniksi ja sitten voi taas oppia uutta.
Älä vain anna epävarmuutesi olla esteenä tulevaisuuden työpaikkojen tavoittelussa! Ei ne muut sen kummempia neroja ole.
Ekalla vastaajalla väärä käsitys!! Sovit hyvin varastotyöhön esim. kerääjäksi. Tutkaile tällä tällä nimikkeellä.
Käytännössä monessa paikassa käytössä puhekeruulaitteet, saat siis luureista konepuheen lukemat ohjeet mistä haet mitä ja minkä verran. Voidaan tehdä kävellen tai keräilytrukilla, jonka ajoon saat koulutuksen.
Itsenäistä, selkeää ja tarkkaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa vauhtia jos meinaat päästä duuniin. Hae se paikka jo nyt valmiiksi ja sano et pelkkä kesätyö ja alotat sillon ja sillon.
Laivayhtiöt varastot ja siivous
Tai nisseksi blokkaamaan astioita ravintolaan
Kokemusta on seitsemästä eri varastosta (neljästä varastotyöntekijänä ja kolmesta päällikkönä) ja voin sanoa, että tärkeimmät asiat ovat fyysinen kunto, monotonisuuden kestäminen ja "maalaisjärki". Mitään erityistä hyötyä ei älykkyydestä ole varastotyön suhteen, mutta "normaaliälyn" alle menevä älykkyys alkaa haitata hommien suorittamista, koska toisin kuin joissain muissa ammateissa, varastotyössä joudutaan monesti sopeutumaan uusiin työtilanteisiin. Ja valitettavasti varastossa niitä täysin toivottomia hermanneja näkyy aivan liian usein.
automatisoitua, pitäisi olla automatiikan tutkinto. Ei moisiin hommiin oikein enää oteta kouluttamattomia. Ellei sitten joku pikku puutavarakaupan ulkovarasto tms ilman automatiikkaa jolloin teini kelpaa.
Puistotyöt yms rakennusviraston ylläpidot on hyvä vaihtoehto äläkä ole hakematta haudankaivajaksi. Kone kaivaa ekana mutta vaatii aina hienoviimeistelyä.