"Joissain ensihoitotilanteissa asiakas kokee tilanteen helpommaksi, jos ensihoitaja on nainen."
Ok. Ilmeisesti toisilla on varaa valita. Mielummiin kuollaan kuin tullaan miehen elvyttämäksi.
Kommentit (14)
Sori kirjoitti:
Se on fakta. Turha siitä on loukkaantua.
Luulen, että kenelle tahansa henkihieverissä olevalla on aivan se ja sama, mikä ensihoitajan sukupuoli on, kunhan ammattitaitoinen apu tulee nopeasti.
Luonnonvalinta hoitaa ne, joille asia on ongelma.
Puhalluspaineluelvytystilanteessa on se sama hyvä puoli kuin synnytyksessäkin: uhri ei muista tapahtumasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sori kirjoitti:
Luulen, että kenelle tahansa henkihieverissä olevalla on aivan se ja sama, mikä ensihoitajan sukupuoli on, kunhan ammattitaitoinen apu tulee nopeasti.
Eli sulle sanan "helpommaksi" vastakohta on kuolema?
Ok...
Vierailija kirjoitti:
Sori kirjoitti:
Ensihoitajat hoitaa suurimmaksi osaksi muita kuin henkihieverissä olevia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori kirjoitti:
Eli sulle sanan "helpommaksi" vastakohta on kuolema?
Ok...
Tämä on asia, jolle ei ole tarpeen tehdä mitään. Ei rekrytoinnissa eikä paikan päällä. Sukupuoli on merkityksetön asia tässä tapauksessa. Jos asia on jollekin ongelma, se on yksinomaan hänen ongelmansa.
Ambulansseissa usein nuoria kauniita naisia niin kyllä siinä jo tulee hengitysvaikeuksia ja kaipaisi suustasuuhun tekohengitystä! ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori kirjoitti:
Mitä sitten? Suomessa on sellainen kulttuuri, että lääkärin, hoitajan tms. sukupuolella ei ole merkitystä ja kaikki voivat hoitaa kaikkia sukupuolia. Tätä käytäntöä ei ole syytä millään tavalla muuttaa. Maassa maan tavalla tai maasta pois.
Kun tarvis niitä miehiä... eihän söpöt nuoret likat millään nosta 110 kiloista miestä mistään maasta ambulanssiin ja sieltä sairaalaan. Joko pystyy itse nousemaan tai jätetään kuolemaan jos ensihoitajat ois naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kun tarvis niitä miehiä... eihän söpöt nuoret likat millään nosta 110 kiloista miestä mistään maasta ambulanssiin ja sieltä sairaalaan. Joko pystyy itse nousemaan tai jätetään kuolemaan jos ensihoitajat ois naisia.
Tätä samaa olen usein miettinyt ja tuo 110kg ei ole miehelle edes kovin iso paino. Lähetetäänkö sitten toinen lanssi miehiä vai onko varusteissa hyviä nostoapuvälineitä? Ehkä naiset kuskaa vaan paaripotilaita laitoksesta toiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa olen usein miettinyt ja tuo 110kg ei ole miehelle edes kovin iso paino. Lähetetäänkö sitten toinen lanssi miehiä vai onko varusteissa hyviä nostoapuvälineitä? Ehkä naiset kuskaa vaan paaripotilaita laitoksesta toiseen...
On eri asia vaatia, että pitää pystyä nostamaan 110 kg:n potilas, kuin että vaadittaisiin tiettyä sukupuolta.
Eli keskustelun lopputulos: sekä miehiä ja naisia vahvuuksineen tarvitaan tälläkin alalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori kirjoitti:
Mitä sitten? Suomessa on sellainen kulttuuri, että lääkärin, hoitajan tms. sukupuolella ei ole merkitystä ja kaikki voivat hoitaa kaikkia sukupuolia. Tätä käytäntöä ei ole syytä millään tavalla muuttaa. Maassa maan tavalla tai maasta pois.
Suomalaisena hoitoalan ammattilaisena olen eri mieltä. Kyllä sukupuolella on monessa asiassa merkitystä. Potilaalla on myös oikeutensa. Aina voi kieltäytyä hoidosta tai sen osasta ja kieltäytyminen ei saa vaikuttaa hoidon saantiin jatkossa. Opiskelijan läsnäolostakin saa kieltäytyä. Sukupuolella tuskin on kenelläkään merkitystä henkeä uhkaavassa tilanteessa, mutta suurin osa on toisenlaisia.