Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännästi se on tämä elämä mennyt

Vierailija
06.01.2018 |

Tosin sen jo tiesi nuorena ettei helppoa tule olemaan vamman ja oppimisvaikeuksien takia.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Etkö ole saanut apua sosiaalitoimesta, kelalta ja terapiasta?

En oikein ole.

Oletko itse yrittänyt saada ja hakea erilaisia apu- ja tukimuotoja? Vai etkö ole tiennyt vai onko kaikki hylätty?

Kyllä mä nuorena kävin mm erityisammattikoulua ja sain vammaistukea yms mutta en valmistunut ja pariin kymmeneen vuoteen en olekkaan saanut mitään.

Miksi et ole saanut mitään? Asuitko vanhemmilla? Oliko perintöä? Töitä? Milloin häätöuhka alkoi? Haitko silloin apua? Miksi evättiin? Mitä teet nyt?

Mun elämäni on pitkä tarina kun olen jo keski-ikäinen. En mä lapsuudenkodissa ole asunut sen jälkeen kun 16v täytin, ei vanhemmat antaneet asua.

Muutit nuorena pois kotoa ja silti olet kertonut, miten vanhempasi pakottivat sut ensimmäiseen avioliittoon. Nää sun jutut on kyllä outoja.

Neuvoivat menemään hänen kanssaan naimisiin.

Muisteles nyt niitä satoja juttuja, miten vanhempasi pakotti sut naimisiin sen linnakundin kanssa.

uskovaisten piirissä se on tavanomaista ja tottelin nuorempana aina vanhempiani.

Vierailija
22/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ole.

Oletko itse yrittänyt saada ja hakea erilaisia apu- ja tukimuotoja? Vai etkö ole tiennyt vai onko kaikki hylätty?

Kyllä mä nuorena kävin mm erityisammattikoulua ja sain vammaistukea yms mutta en valmistunut ja pariin kymmeneen vuoteen en olekkaan saanut mitään.

Miksi et ole saanut mitään? Asuitko vanhemmilla? Oliko perintöä? Töitä? Milloin häätöuhka alkoi? Haitko silloin apua? Miksi evättiin? Mitä teet nyt?

Mun elämäni on pitkä tarina kun olen jo keski-ikäinen. En mä lapsuudenkodissa ole asunut sen jälkeen kun 16v täytin, ei vanhemmat antaneet asua.

Muutit nuorena pois kotoa ja silti olet kertonut, miten vanhempasi pakottivat sut ensimmäiseen avioliittoon. Nää sun jutut on kyllä outoja.

Muisteles nyt niitä satoja juttuja, miten vanhempasi pakotti sut naimisiin sen linnakundin kanssa.

uskovaisten piirissä se on tavanomaista ja tottelin nuorempana aina vanhempiani.

Höpöjä puhut jos olit jo muuttanut uskovaisesta kodista omillesi. Sun jutut on viihdyttäviä, mutta niin ristiriitasia ja valheita täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka Ammattivalittajan on häätänyt? Onko se eroamassa miehestään? 

Täältä voit lukea eilisen traagisen tarinan:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3065040/maanantaina-pitaa-lahtea

"Ei ole sitten enää perhettä, kotia eikä työpaikkaa."

Vierailija
24/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ole.

Erikoinen neuvo uskovaisilta vanhemmilta nuorelle tytölle. "Mene naimisiin itseäsi puolta vanhemman ammattirikollisen ja linnakundin ja kuuden lapsen isän kanssa."

Mutta hyvä tietysti että olit kuuliainen tytär.

Vierailija
25/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ole.

Erikoinen neuvo uskovaisilta vanhemmilta nuorelle tytölle. "Mene naimisiin itseäsi puolta vanhemman ammattirikollisen ja linnakundin ja kuuden lapsen isän kanssa."

Mutta hyvä tietysti että olit kuuliainen tytär.

Hän oli uskovainen mies eikä ammattirikollinen. En viitsi kertoa minkä takia oli linnassa. Kun vanhempani kehottivat menemään naimisiin en minä eikä he tienneet tulevasta linnareissusta. Sain sen tietää vasta kun olin jo pitkällä raskaana.

Vierailija
26/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jännää on kyllä ollut meillä päiväkirjasi lukijoillakin.

Vierailija
27/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Elämme kanssasi tätä jännää elämääsi. Voisitko piipahtaa taas siellä Aruballa (toki joku muukin matkakohde käy), se vasta jännää olikin! 😊

Vierailija
28/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta sano. Muistelmia en malta odottaa:)

Vierailija
29/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla on ollut huonoja miehiä. Eipä mulla ole ollutkaan mitään mahdollisuutta tavalliseen elämään kun en ole saanut opiskeltua.

Vierailija
30/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin sen jo tiesi nuorena ettei helppoa tule olemaan vamman ja oppimisvaikeuksien takia.

Minkä "vamman"?

Vierailija
31/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä "vamman"?

Mulla on vasen jalka oikeaa lyhyempi ja selkäranka vino.

Vierailija
32/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meillä on eripituiset jalat, se on normaali ominaisuus. Kurjaa, että sulla on vino selkäranka, mutta ei varmaan hirveän vino kuitenkaan. Siis jos kerran arvioit voivasi tehdä lähihoitajan työtä ja hait lähihoitajan koulutukseen.

Vierailija
33/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ole.

Jos sait jo parikymppisenä vammaistukea, miksi muka et nyt saa? Onko sun vammasi parantunut?

Vierailija
34/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä "vamman"?

Mites suuri pituusero nyt on? Sekin on vaihdellut vuosien saatossa aika paljon.

Vierailija
35/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyöty jännästä elämästä tietysti on, että aineksia riittää muistelmateokseen. Tylsästä elämästähän ei olisi mitään kirjoitettavaa.

Vierailija
36/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä "vamman"?

Useamman sentin pituusero ja kyllä minä onnen kun kävelen. Ja äitini sai teini iässäni minusta vammaistukea. Itse en ole sellaista saanut mutta aina olen ollut vajaakuntoinen työnhakija. Ei tämä vamma parane.

Vierailija
37/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat yllä: "Sain vammaistukea yms."

Seuraavassa hengenvedossa kirjoitat: "Äitini sai teini-iässäni minusta vammaistukea. Itse en ole sellaista saanut."

Kuinka ihmeessä tämä(kin) asia voi viidessä minuutissa kääntyä päälaelleen?

Entä mitä muuta sait (tai et saanut)? Mitä tuo yms tarkoittaa?

Vierailija
38/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä "vamman"?

Useamman sentin pituusero ja kyllä minä onnen kun kävelen. Ja äitini sai teini iässäni minusta vammaistukea. Itse en ole sellaista saanut mutta aina olen ollut vajaakuntoinen työnhakija. Ei tämä vamma parane.

Et ehkä hirveän paljon onnu etkä hirveän vajaakuntoinen ole, jos kerran pyrit lähihoitajaksi. Se on raskas fyysinen ammatti.

Vierailija
39/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat yllä: "Sain vammaistukea yms."

Seuraavassa hengenvedossa kirjoitat: "Äitini sai teini-iässäni minusta vammaistukea. Itse en ole sellaista saanut."

Kuinka ihmeessä tämä(kin) asia voi viidessä minuutissa kääntyä päälaelleen?

Entä mitä muuta sait (tai et saanut)? Mitä tuo yms tarkoittaa?

Äitini sai vammaistukea ja minä jotain erityiskoulutustukea(en tiedä nimeä) silloin kun 16v opiskelin erityisammattikoulussa. Niistä ajoista on jo kohta 30v.

Vierailija
40/50 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä "vamman"?

Et ehkä hirveän paljon onnu etkä hirveän vajaakuntoinen ole, jos kerran pyrit lähihoitajaksi. Se on raskas fyysinen ammatti.

No enhän mä päässyt sitä opiskelemaan. Niin varmasti osaksi tökkäsi valinta tuohon vajaakuntoisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi