Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoinen 14v. Kuopus syntyy keväällä. Muilla isolla ikäerolla lapsia?

Vierailija
06.01.2018 |

Nuorempana ajattelin että tekisin lapset peräkanaa. No tuli ero ja uupumus yksinhuoltajana. Nyt uuden puolisoni kanssa saamme yhteisen lapsen vähän kypsemmällä iällä. Minusta ihan mukava ajatus että vauvalla on jo noinkin iso sisko. Esikoiseno on odottanut sisarusta jo pienestä lähtien, varmasti leikittää vauvaa, vie puistoon.. Muodostavat läheiset välit. Ja hyvä näin, en olisi jaksanut 2 pientä yhtäaikaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla lapsillani on pienempi ikäero mutta oma siskoni on minua tuon 14v vanhempi. Pienenä koin että oli vähän kuin toinen äiti minulle, mutta nyt aikuisena meillä on läheiset/tasavertaiset välit eikä ikäero enää tunnu juurikaan.

Vierailija
2/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat. Todennäköisempää on, että isosisko jää pienemmälle vieraaksi, koska tämä ei välttämättä edes ehdi muistaa aikaa, jonka isompi asuu vielä yhteisessä kodissa. T. Ikäeroa oman sisaruksen kanssa 9 vuotta ja harmittaa väliemme etäisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista aina että sisko on sisko eikä varaäiti. Hänen pitää saada elää teinin elämää eikä vaan olla lapsenhoitoapulainen.

Ehkä tämä on sulle itsestäänselvyys mutta kuitenkin. Mä sain sisaruksen 16-vuotiaana eikä mun äidille ollut. Tykkään silti siskosta kovasti, ei onneksi jäänyt katkeruutta.

Vierailija
4/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ikäero, ihan loistavat välit on vaikka toinen asuu jo omillaan ja on jo kihloissakin. 

Teini eli teinin elämää ihan normaalisti silloin kun nuorin syntyi.

Vierailija
5/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparat. Todennäköisempää on, että isosisko jää pienemmälle vieraaksi, koska tämä ei välttämättä edes ehdi muistaa aikaa, jonka isompi asuu vielä yhteisessä kodissa. T. Ikäeroa oman sisaruksen kanssa 9 vuotta ja harmittaa väliemme etäisyys.

Ap:n siis olisi sinusta pitänyt yksinään hankkia tämä toinen lapsi, vai jättää kokonaan hankkimatta?

Vierailija
6/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 14v kun pienin veljeni syntyi. Muutin kotoa pois poikaystäväni kanssa ollessani 16v, mutta säännöllisesti näin veljeäni joka viikko hain päiväkodista ja otettiin häntä meille hoitoon yökylään yms. Olin vähän äitihahmo veljelleni olen muutenkin sellainen koko perheestä huoltapitävä tyyppi :)

Nykyisin olen 26v omat lapset 5v ja 3v ja tämä pikkuveljeni on minulle ihan yhtä rakas kuin vuotta minua nuorempi veljeni. Edelleen pidetään yhteyttä veli soittaa minulle jos tarvitsee kyytiä tms ja pitää minua sellaisena aikuisena luotettavana ihmisenä johon voi tukeutua missä vain tilanteessa. Samoin mieheni on hänelle todella tärkeä hekin viettävät kahdestaan aikaa ja heillä on ihan omat jutut! Aloin seurustelemaan mieheni kanssa siis veljeni ollessa alle 2v eli mieheni ollut hänen elämää osa käytännössä aina eli kuuluu perheeseen :)

Vierailija
7/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy ottaa huomioon, että sun teini ei välttämättä halua olla se varaäiti. Lapsen kuuluu olla lapsi. Teini saa tehdä teinin juttuja. VOI toki olla, että haluaakin hoitaa pikkusisarustaan, mutta pakko ei ole.

Vierailija
8/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on 16 vuotta mua nuorempi. Meillä on hyvät välit, mutta ei mitenkään läheiset. Sisko oli 3v, kun muutin pois lapsuuskodista. Ei meillä ollut yhteistä lapsuutta eikä täten myöskään yhteisiä lapsuusmuistoja. Nyt sisko on 19v ja minä 35v. Ei ole oikein mitään yhteistä nytkään.

Vierailija
9/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän sisko on isää 16 vuotta vanhempi, ainakin nykyään heillä on hyvät välit, ei sitä ikäeroa huomaa (tai no mitenpä sen huomaisikaan?). Jutuista päätellen ihan hyvin ovat tulleet toimeen isän ollessa lapsi ja siskon ollessa nuori aikuinen. Lähinnä tommosissa ikäeroissa perheessä voi olla usein tunne että lapsia on vain yksi kun esikoinen on jo muuttanut pois kotoa.

Ite en kyll tiedä miten oisin suhtautunu ku oon aina vihannu lapsia ja tuun herkästi mustasukkaiseksi eli jos olisin saanut pikkusisaruksen teininä nii olis voinu olla aika vaikeaa. Siskoni on mua pari vuotta nuorempi, on hyvin hiljainen ja vaatimaton nii en oo ikinä häntä kokenu uhaksi.

Vierailija
10/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esikoistytär oli 14v kun kaksospojat syntyi. Erittäin läheisiä ovat siitä huolimatta että tytär on asunut paljon ulkomailla, mutta silloin kun on Suomessa tekee kaikkea kivaa poikien kanssa. Tytär suunnittelee että kun hän asettuu ulkomaille töihin niin pojat voi mennä sinne lomilla, ja varsinkin kun hän tekee lapsia pojat voi mennä niitä vahtimaan.

Vierailija
11/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuorin sisarukseni syntyi sinä vuonna, kun täytin itse 18v (nyt 21v). Ainakin toistaiseksi kaikki on hyvin, mutta tiedä sitten kuinka tulevaisuudessa, kun molemmat kasvavat - onko meillä mitään varsinaista yhteyttä vai tuleeko suhteessa aina olemaan sellainen 'äidillinen' viba.

Vierailija
12/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas kävi niin että pikkuveljeni jäi mulle etäiseksi,kun ikäeroa on vain 4vuotta. Mutta teini iässä mä tein omia juttuja ja pikkuveli lähinnä sotki mun juttuja ja oli ärsyttävä,oltiin samassa huoneessa. Ei tehty mitään yhdessä..ehkä jos ikäeroa olisi ollut enempi,olisin pystynyt ajattelemaan vähän kypsemmin ja ottamaan ja.suojelijan roolin,tai vastaavasti pienempi ikäero,niin leikit ja jutut olis menny yksiin enemmän.

Vierailija
13/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti huolehdittava että teini saa olla teini ja välillä kaksinkin minun kanssa,onhan hän tottunut olemaan kauan ainokainen ja elimme 9v täysin kaksin. Tyttö oli reilu vuoden kun erosimme. Esikoinen on hyvin pienestä ollut tosi kivasti pienempien kanssa,esim kummipoikaani halunnut tämän syntyessä hoivata ja leikittää,toiset kai ovat pienestä pitäen tämmöisiä.uskon siis että tuleville sisaruksille tulee hyvät välit. Toivon että tyttäreni opiskelee kotoa käsin,joten yhdessä kerkeävät asumaan monta vuotta.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi