Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka joku voi olla niin malttamaton, että antaa lapselle pääsiäismunia ennen sunnuntaita?

Vierailija
13.04.2006 |

Tässä ei voi olla taustalla mikään muu kuin se, että vanhempi ei viitsi selittää lapselle, että sunnuntaihin asti pitää odottaa. Siis vanhempi mieluummin antaa periksi kuin viitsii keskustella oman lapsensa kanssa. *huoh*

Vai oletteko kasvaneet itse jossain hulivilikodissa, jossa perinteille annettiin piupaut, kun kerran yhdessä jos toisessakin kirjoituksessa täällä on kerrottu, että niitä munia on jo syöty?

Ollaanko me ainoa perhe, jossa ne pääsiäismunat annetaan lapselle vasta sunnuntaina?

Minusta ainakin on kiva katsoa muksujen ilmeitä kun ne saavat ne munat ja puhuvat niistä innoissaan jo illalla ja kurkistavat koriin, että jokohan siellä olisi jotain...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annatte sunnuntaina, en muista miten toi päivä määräytyy?

Vierailija
2/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä sitten varmaan annetaan joululahjatkin jo aatonaattona ja synttärilahja edellispäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kautta aikojen syöty pääsiäisherkkuja lankalauantaina. Ennen vanhaan myös virpojat saivat silloin palkkansa.

Meillä siis pääsiäismunat saa lauantaina. Jokaiselle on piilotettu yksi muna ja jotain muuta pientä herkkua. Ja tämä perinne on ollut myös äitini lapsuudessa, silloin ei tosin ollut suklaamunia, mutta jotain muita herkkuja.

Vierailija
4/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän silloin ole joulu vaan vasta joulun aatto kuten nimikin kertoo! Vain suomessa avataan lahjat aattona, muissa maissa joulupäivänä kuten kuuluukin! Meilläkin avataan vasta joulupäivänä ja olemme muiden mielestä kummallisia.

Vierailija
5/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin heti kun tuli kauppaan!!!

Elämässä on tarpeeksi tylsää ja harmaata arkea...

Pääsiäismuna on kyllä tosi vieton tapa piristää lasten elämää!!!

Vierailija
6/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla kahdesti suklaamunia . Mutta sun lapset saavat siis vasta sunnuntaina . Buahahahhah

Vierailija
7/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääsiäisperinteistä kertovassa kirjallisuudessa ja lauluissa pääsiäismunat on saanut avata (ja syödä) pääsiäisaamuna eli sunnuntaiaamuna.

Muna symbolisoi uutta elämää ja sehän alkoi pääsiäisaamuna, kun Jeesus nousi haudasta. Siitä alkaa ilon juhla.

Vierailija
8/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei varmaan niin kauheasti kannata tuohtua vaikka jollakin toisella on muunlaisia perinteitä. Meillä joululahjat tuo pukki aattona ja synttärilahjat syntymäpäivänä.

Vierailija
9/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä syy mässätä suklaamunia ja mämmiä. Siispä syömme niitä läpi pääsiäisen hyvällä omallatunnolla. :)

Vierailija
10/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeviikosta lähtien silloin tällöin

Vierailija
11/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ikinä kuullutkaan. vaikka emmä kyllä innostu suklaamunista (ja muksu en liian pieni niitä vielä syömään) niin paljon että kiinnostuisin tutkimaan jotain virallista pääsiäismuna-protokollaa.

mä olen niin hulivili että oon syönyt mämmiäkin jo ainakin kaksi viikkoa sitten. mun mielestä mämmi on huippuhyvää sen vaahtoutuvan vaniljakastikkeen (creme vanilla tms) kanssa. mutta vaahdottamatta.

joo siis tosiaan, joululahjaperinne on ihan selkee ja ymmärrettävä, mutta en usko että on mitään virallista sääntöä siitä koska suklaata syödään.

Vierailija
12/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toi perinne on mulle vieras. Meillä pääsiäisen aikoihin on syöty aina suklaamunia samalla tavoin kuin suklaakonvehteja joulun ympärillä. Siis ennen, aikana ja jälkeenkin joskus vielä.

Vierailija
13/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukko munii suklaamunan la ja su välisenä yönä ja tämän me syömme sunnuntaina. Muut suklaamunat, kinderi ym. muut saamme syödä silloin kun haluamme.

Minä en muuten ole koskaan virponut. Pääsiäislauantaina pukeuduimme noidiksi, kiersimme talosta taloon ja toivotimme hyvää pääsiäistä ja pyysimme papuja pannuun. Ts. karkkia pannuun.

Nyt en oikein ymmärrä, miksi vain sunnuntaina saa syödä suklaamunia?

Vierailija
14/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap heitti aika hyvän porvoolaisen.

Eihän kukaan oikeesti voi olla tollanen tiukkapipo.

Vierailija
15/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tässä sen kummemmasta ole kyse.

Vierailija
16/19 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta vanha pääsiäisavaus nostettu jouluna?

No mutta tohon pointtikyssäriin. AP on väärässä. Oikeastihan pääsiäisen juhlapäivä on vasta se maanantai eli ylösnousemuksen päivä.

Vierailija
17/19 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maalattiin munat tänään. Eilen käytiin virpomassa. Sunnuntaina yllätysmulkkuja syömään. Maanantaina ostetaan joulukalenterit valmiiksi. Hattaroita sitten tiistaina suuhun.

Vierailija
18/19 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea olla syömättä suklaamunia näin jouluaikaan. Mämmiä on kanssa.

Vierailija
19/19 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tapanina vedetään yllätysmunia huiviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi