Sinä ÄÄLIÖ joka nyt perjantaina 5.1. Klo 20.30 räjäyttelet raketteja vuosaaressa !
Juuri paukahti kuudes. Koira loikkasi tutisevana sohvalle kylkeen. Pauke alkanut heti myynnin alettua. Koira ripuloinut siitä lähtien. Uusivuosi oli VIISI PÄIVÄÄ SITTEN ! Rääkkääjät! Kahdeksan tuntia MENISI päällä seisten mutta VIIKKO! Kakaranneko tuolla jysäyttelevät? Vai aikuiset ihmiset? Mikä ihme vaivaa!
-maaseudun kutsu (löytyy töitä tai ei)
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ap on nolo.
Koirani mielipide minulle merkitsee, tietysti, ei tämä (mitä nyt tarkoittaakaan..?). Viattomat luontokappaleet metsissä sekä kodeissa kärsivät kohtuuttomasti. Tarpeetonta, itsekästä, vastuutonta mekkalointia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koirat on turhia kaupungissa
Paukkuääliöt ovat turhia kaikkialla.
Kumma juttu kun asun maassa jossa tulitus on sallittua milloin vain mutta koirat eivät ole paukkuarkoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, mikä sitä sun koiraa vaivaa?
Turha alapeukuttaa. Meillä on kaksi koiraa, jotka on opetettu pennusta saakka paukkeeseen ja meteliin. Eli kun ei olla kiinnitetty itse mitään huomiota ja hössötetty ihan paniikissa, koiriakaan ei kiinnosta. UV-aattona herkkuluut suuhun, ikkunat ja verhot kiinni ja Netflix pauhaamaan. Toimii aina. Viimeinen iltalenkki heti jo 01:00 aikaan vaikka paukkuukin vielä.
Kaikki on kokeiltu. KAIKKI. Viime uv O.k.koska oli kaltaistaan seuraa jotka kylmähermoisempia. Me ei edes vietetä uutta vuotta mitenkään ihmeellisesti, normimeno mutta paukkeen alettua ei lähde ulos kantamallakaan. Menee kyllä kylppäriin tarpeilleen kun on kerrassaan pakko, aivan luimussa sen jälkeen kun kuitenkin ollut sisäsiisti pennusta pitäen. Mutta kun ei niin ei.
Niin, kylmähermoisessa seurassa koirakin pärjäsi. Omistajat aiheuttavat paukkuarkuuden omalla käytöksellään, poislukien vain oikeasti hermorakenteeltaan sairaat/heikot koirat.
Se on hassu pränkki nykyään. Aina ei ollut niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori. Just synnytin kolmoset tossa puistossa luonnonmukaisesti ja nyt doulan kanssa hieman juodaan skumppaa, poltetaan jointtii ja ammutaan raketteja lisääntymisen kunniaksi.
Mut lähetään just keskustaan bailaamaan, et loppuu ihan heti. Viimenen raketti vielä.
Jos mä pamauttelen muutaman raketin lisää, saanko tulla mukaan? Vaikka ei taidetakaan niin hyvin tuntea
Ei ole mitenkään vaikeaa saada ammuntalupa, tekee vain hakemuksen paloviranomaisille. He hyväksyvät sen ja ilmoittavat poliisille. Joten voi hyvinkin olla että ampujalla on luvat kunnossa ja ääliö olet itse. Esimerkiksi syntymäpäivät tai vieraat ovat aivan riittävä syy ilotulitukselle.
Kylläpä on urpoja kommentteja asialliseen aloitukseen. Noloja ja todella lapsellisia olette.
I feel you, bro. Silloin kun minulla oli aika isokin koira, niin se oli ihan paniikissa monta päivää siitä heti joulun jälkeen samana päivänä kun kaupat aukesivat. 1-2 viimeisenä vuotena kuulo oli sen verran huonompi ettei niin kovasti reagoinut enää kuin ennen. Ihan muutama vuosi sitten taisi tuo kuri olla vähän löyhempi kuin nyt. Tai sitten säännöt muuttuneet. Silloin se alkoi jo heti joulun jälkeen ja 1-2 paukahdusta niin ilta oli melkeinpä pilalla. Tai sitten en vaan niin huomaa kun ei ole koiraa. Koira ravaa edestakaisin tai kuolaa pöydän alla. Ulkoiluttaa sitä ei käytännössä voi. Mikään paikka ei tunnu turvalliselta. Ainut kerta kun se sängyssä nukkui turvassa seinän puolella. Kai sen siitäkin näkee kun koirahotelli on täynnä. Ei välttämättä ihan turhasta valiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, mikä sitä sun koiraa vaivaa?
Turha alapeukuttaa. Meillä on kaksi koiraa, jotka on opetettu pennusta saakka paukkeeseen ja meteliin. Eli kun ei olla kiinnitetty itse mitään huomiota ja hössötetty ihan paniikissa, koiriakaan ei kiinnosta. UV-aattona herkkuluut suuhun, ikkunat ja verhot kiinni ja Netflix pauhaamaan. Toimii aina. Viimeinen iltalenkki heti jo 01:00 aikaan vaikka paukkuukin vielä.
Kaikki on kokeiltu. KAIKKI. Viime uv O.k.koska oli kaltaistaan seuraa jotka kylmähermoisempia. Me ei edes vietetä uutta vuotta mitenkään ihmeellisesti, normimeno mutta paukkeen alettua ei lähde ulos kantamallakaan. Menee kyllä kylppäriin tarpeilleen kun on kerrassaan pakko, aivan luimussa sen jälkeen kun kuitenkin ollut sisäsiisti pennusta pitäen. Mutta kun ei niin ei.
Niin, kylmähermoisessa seurassa koirakin pärjäsi. Omistajat aiheuttavat paukkuarkuuden omalla käytöksellään, poislukien vain oikeasti hermorakenteeltaan sairaat/heikot koirat.
Kylmähermoisten KOIRIEN seurassa, rauhoitti eri tavalla, ei me ihmisetkään olla mitenkään erikoisesti silloin, ei lässytellä tai hyssytellä, ollaan vaan. Silti rauhoittui ihan eri lailla lajitoverien seurassa. Eikä ole edes mikään taskuversio vaan 30 kg ja ihan normaali reipas tapaus, sattuu vain pelkäämään (muitakin äkillisiä) kovia ääniä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
I feel you, bro. Silloin kun minulla oli aika isokin koira, niin se oli ihan paniikissa monta päivää siitä heti joulun jälkeen samana päivänä kun kaupat aukesivat. 1-2 viimeisenä vuotena kuulo oli sen verran huonompi ettei niin kovasti reagoinut enää kuin ennen. Ihan muutama vuosi sitten taisi tuo kuri olla vähän löyhempi kuin nyt. Tai sitten säännöt muuttuneet. Silloin se alkoi jo heti joulun jälkeen ja 1-2 paukahdusta niin ilta oli melkeinpä pilalla. Tai sitten en vaan niin huomaa kun ei ole koiraa. Koira ravaa edestakaisin tai kuolaa pöydän alla. Ulkoiluttaa sitä ei käytännössä voi. Mikään paikka ei tunnu turvalliselta. Ainut kerta kun se sängyssä nukkui turvassa seinän puolella. Kai sen siitäkin näkee kun koirahotelli on täynnä. Ei välttämättä ihan turhasta valiteta.
Näin. Tosiaan, muinoin rätke kesti jopa useamman viikon. Saatavilla oli vielä munakranaatteja ja papatteja joita mahtui kätevästi kersojenkin taskuun yllätyshyökkäyksiä varten. Ah aikoja...
Ap
Meilläpä täällä vietetään vuodenvaihteen sijaan viikonvaihdetta! Joka työviikko päättyy tinanvalantaan, tähtisadesädetikkuihin ja kunnon paukkunajyskeeseen, kun ammutaan 300 öröä taivaalle. Sitten kahden päivän krapula ja maanantaina jälleen uudestisyntyneenä töihin.
Ihanaa, kun joka viikko voi luvata itselleen uudet lupaukset, joita toki jaksan noudattaa tiistaihin asti. MUtta ei se mitään, kun viikonvaihde koittaa taas, ja synnyn jälleen uuden uutukaisena ihmisenä.
Joten anteeksi tämä pikku paukuttelu täällä. Kannattaa varautua nyt jo ensi viikkoon.
Sori somalaset minä Ahmed ja minä tulen Iraq. minä va tykkä raketti pumpum ja sitten valkone nainen pumpum
Oma koirani ei juurikaan pelkää pauketta, mutta tänään kun olin yhdeksän aikaan aamulenkillä (Turussa), joku ampui kahdenkymmenen metrin päässä ison raketin ja sekä minä että koira säikähdimme ihan sairaasti. Täällä pauke alkoi heti joulunpyhien jälkeen eikä loppua näy. Kyllästyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään vaikeaa saada ammuntalupa, tekee vain hakemuksen paloviranomaisille. He hyväksyvät sen ja ilmoittavat poliisille. Joten voi hyvinkin olla että ampujalla on luvat kunnossa ja ääliö olet itse. Esimerkiksi syntymäpäivät tai vieraat ovat aivan riittävä syy ilotulitukselle.
Ja kyllähän monet esim. kauppakeskukset ja yksityiset firmat järjestävät ilotulituksia ihan läpi vuoden kissanristiäistensä kunniaksi. Ei siis kannata koiranomistajana tuudittautua siihen, että rakettien ampuminen on luvallista vain 8h vuodessa, vaan lupia myönnetään paljon laajemmin.
Vierailija kirjoitti:
Oma koirani ei juurikaan pelkää pauketta, mutta tänään kun olin yhdeksän aikaan aamulenkillä (Turussa), joku ampui kahdenkymmenen metrin päässä ison raketin ja sekä minä että koira säikähdimme ihan sairaasti. Täällä pauke alkoi heti joulunpyhien jälkeen eikä loppua näy. Kyllästyttää.
Todella. Saako moisesta millaisen sakon? Ensi kerralla lähtee soitto poliisille.
Äsch!
Lähiöissä nyt immenkalvot paukkuu naapuristossa harvase päivä.
Varma merkki, että koulut jatkuu taas kohta.
Koirat tulee kieltää kun paskovay kaupungin