Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

valtio yrittää puuttua ihmisten lastentekoon

Vierailija
05.01.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10007181

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/perhehaaveet/puheenvuoroja-hedelma…

Minusta on törkeätä että valtio yrittää puuttua ihmisten lastentekoon. Jokainen saa täysin vapaasti päättää että haluaako lapsia vai ei? Sen mielen saa myös koska tahansa muuttaa.

Nyt halutaan jo koulussa ruveta myrkyttämään ihmisten mieliä sillä että ihmisten jotenkin pitäisi hankkia lapsia. Kun asia pitäisi juuri olla toisin päin. Yhteiskunnan pitäisi päästä eroon perhekeskeisyydestä ja hyväksyä sinkkuus ja lapsettomuus.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia tukia lykätään lapsiperheille ja yh:lle, että saataisiin roskasakki lisääntymään ja mahdollisimman paljon matalapalkkaista työvoimaa porvarien tehtaisiin.

Vierailija
2/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Silti lapsissa todellakin ON tulevaisuus, eikä yhteiskunta muuten pysy pystyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. No minusta toi oli ihan hyvä teksti.

Ymmärrän ja arvostan yksineläjiä.

Liittoon taas lapset lähtökohtaisesti kuuluvat, jos niitä on mahdollista saada.

Jos haluaa lapsettoman liiton tarkoituksella, on se sen sortin poikkeusjärjestely, että on syytä siitä kertoa seurustelukumppanille viimeistään ennen yhteenmuuttoa!

Luonnolliset tapahtumat on kuitenkin se perusolettamus, mistä poiketaan eikä toisinpäin.

Lastensaanti ei vaan ole mikään erityinen valinta tai poikkeus, vaikka sitä yritetään mystifioida.

Vierailija
4/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on naisten tietämättömyys, heille myydään julkkishömppää täynnä kirurgisesti ja meikkaamalla nuorennettuja 50v tätejä ja täten vakuutellaan että on loputtomasti aikaa. Tämä jotta teinimäinen kulutus jatkuisi ikuisesti.

Suurin osa tyttöystävuistä väitelly verisesti vastaan väittäen kivenkovaa että lapset voi ihan hyvin tehdä vasta 40v täytettyä.

Sitten alkaa jossain vaiheessa halveksuva ja väheksyvä puhe jolloin itse häippäsen alta enkä viitti enää thdä työtä suhteen eteen ja pian sitten heittää facesta ja se lienee se virallinen suhteen loppumisilmoitus.

Tommoseen huuhaahan meni 15v elämästä.

Nyt en enää vammaisena ja pettyneenä jaksakkaan edes aloittaa suhdetta vaikka iskijöitäkin on ilmestyny.

Vierailija
5/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos e-pillereiden minä ja ainakin 3 muuta tuntemaani nuorta naista ollaan pysyvästi lapsettomia :(

Pillerit vei hedelmällisyyden.

Vierailija
6/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-35v on paras ikä saada lapsia.

Vierailija
7/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos e-pillereiden minä ja ainakin 3 muuta tuntemaani nuorta naista ollaan pysyvästi lapsettomia :(

Miksi surullinen?

Vierailija
8/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa gynekologit alkaa puuttumaan naisten lisääntymiseen!!!!! Yksi syy lisää olla käymättä gynekologilla! Vttu!

Vierailija
9/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästä päästä ja kevyt kenkäisestä elämästä kärsii koko keho. Kaikella on hinta tässä maailmassa, ihan kaikella. Mä annan sulle yhden vinkin, älä koskaan luota lääkäreihin ja asianajajiin. Minä ymmärsin tämän jo 15 vuotiaana nulikkana. Sä et oo kuin tiiliskivi seinässä, ei ne sun terveydestä välitä. Toivottavasti saat vielä joskus lapsen.

Vierailija
10/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi surullinen?

Koska minä ainakin olisin halunnut lapsia. En pysty niitä saamaan enää e-pillereiden jäljiltä. Lapseton olen ja ikää tosiaan vasta 24v. Ei kuukautisia eikä ovulaatiotakaan ole näkynyt yli 6 vuoteen.

Vierailija
11/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa tarkkana e-pillereiden kanssa! Minullakin oli oma keho sekaisin yli kolme vuotta niiden lopettamisen jälkeen. Tästä ei puhuta..

Valitkaa nuoret naiset mieluummin kondomi tai kuparikierukka!

Vierailija
12/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lapsia mutta en parisuhdetta. Eli eipä taida tulla tapahtumaan.

Vierailija
13/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi surullinen?

Koska minä ainakin olisin halunnut lapsia. En pysty niitä saamaan enää e-pillereiden jäljiltä. Lapseton olen ja ikää tosiaan vasta 24v. Ei kuukautisia eikä ovulaatiotakaan ole näkynyt yli 6 vuoteen.

Sinulla on vielä mahdollisuus. ❤️

Vierailija
14/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tiedon lisääminen on puuttumista lastentekoon?

Vierailija
15/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä naiset? Kyllä te saatte olla lapsettomia jos haluatte, mutta musta on vaan hyvä että valtio yrittää ennaltaehkästä tahatonta lapsettomuutta joka aiheuttaa vaan masennusta ja avioeroja.

Vierailija
16/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi surullinen?

Olisin ollut valmis tekemään 2-3 lasta. Toivoisin hirveästi lapsia. Olen katkera maailmalle ja lääkäreille... Nuorena tyttönä mulle tyrkättiin epillerit iho-oireisiin... En edes syönyt ehkäisyyn niitä!!!! Olin varmaan joku 15v tyttö sillon. Jumankauta mua v*tuttaa! :(

Olen muutoin täysin terve. Toivon, että jollain keinolla vielä lapsia saisin tulevaisuudessa. Olen valmis tekemään kaikkeni sen eteen, jotta saisin olla äiti.

- sama kirjoittaja

Vierailija
17/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan faktaa toi on. Lapset kannattaa tehdä nuorena. Itse olen nyt 21v ja tiedän oikein hyvin, että kannattaa tässä 10v sisään lapset tehdä, mieluiten alle 30v. Semmoinen 25v olsii hyvä.

Kaikki saa olla ihan vapaasti lapsettomia jos niin haluaa, ei kukaan tässä sitä estä. Myös miehille pitäisi tuoda tätä tietoa enemmän. Jos lapsia haluaa, kannattaa ne tehdä hyvissä ajoin.

Vierailija
18/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miesten on järkevää lisääntyä nuorena. En minä miehille asettaisi yhtään korkeampia ikärajoja. On miehenkin järkevää tulla isäksi hyvissä ajoin, jos isäksi haluaa.

Vierailija
19/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On fakta, että ensisynnyttäjien keski-ikä on noussut paljon. Lisäksi on tutkittu, että moni vanhempi olisi halunnut useamman lapsen, mutta koska he aloittivat niin myöhään, he eivät ehtineet.

Eli voi olla oikeasti, että ihmisten tietoisuutta hedelmällisyydestä pitäisi lisätä. Jotta ne, jotka tietävät haluavansa lapsia tai tietävät haluavansa monta lasta, eivät tarpeettomasti viivyttele.

Suomen valtio varmasti pärjää jotenkin, jos suomalaiset saavat yhä vähemmän lapsia, mutta niille joillekin suomalaisille kyse on omasta elämästä. Jos lapsiluku jää pienemmäksi kuin oli toivottu, se voi näille ihmisille olla iso ongelma.

Olisi hyvä purkaa sitä myyttiä, että ennen kuin voi perustaa perheen, pitää olla sitä ja tätä elämässä ja sitä ja tätä suoritettuna - tai että ylipäänsä voisi etukäteen suunnitella kauhean tarkkaan, milloin on hyvä ajankohta lapsille. Siinä käy helposti niin, että koskaan ei tule sopivaa ajankohtaa. Vaikka oikeasti olisikin aina halunnut lapsen.

Vierailija
20/29 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin lapsia mutta en parisuhdetta. Eli eipä taida tulla tapahtumaan.

Taidat olla mies? Naiset voivat hyvin hankkia lapsen lahjasoluilla ilman parisuhdetta. Toki tämä maksaa jonkun verran, mutta ei ole mahdoton tavalliselle työssä käyvälle.