Hei työttömät! Miksi ette tee näin?
Sen jälkeen kun ansiosidonnainen loppuu, niin miksette katkaise te-toimiston ”asiakkuutta”. Alkakaa elää toimeentulotuella. Ei tarvitse pelätä karenssia.
Kommentit (16)
En ole oikeutettu toimeentulotukeen, koska mieheni on töissä.
koska toimeentulotuen saamiseksi edellytetään, että on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi, ellei ole vanhempaanvapaalla, opiskelija, eläkeläinen tai jo työelämässä.
Toimeentulotukea ei saa, ellei ole työttömänä työnhakijana.
Toimeentulotukea ei saa, ellei ole työttömänä työnhakijana.
Ei se onnistu. Pitää olla pätevä syy miksi ei ole työmarkkinoiden käytettävissä. Ttt on harkinnanvarainen. Tunnen yhden jolta sitä on leikattu kahteen otteeseen jo, kun ei suostu ilmoittautumaan työkkäriin. Käytännössä kieltäytyy kuntouttavasta työtoiminnasta. Sossu yrittää saada hänet aktivointien piiriin... Vetoaa unettomuuteen. Elämäntapa hällä se...
Hyvin onnistuu, toki alkoholistien tai muutenkaan muiden kuin askeetikkojen ei kannata edes yrittää. Budjetti pitää vetää todella tarkaksi.
Koska sitten toimeentulotukea leikataan. Jokainen on velvollinen huolehtimaan omasta elatuksestaan ja siitä on käytettävissä joku toimeentulotukeen nähden ensisijainen etuus. Ei se homma niin pyöri, että heittäydytään vaan toimeentulotuelle.
Eli ennen toimeentulotukea pitää hakeutua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi, jolloin sitä toimeentulotukea ehkä saa jos työkkäristä tulee karenssit. Paitsi eikö ne karenssitkin leikkaa sitä tt-tukea. Ja jos on tilillä vähänkään rahaa tai esim. auto tai muuta omaisuutta jotka pitää ensin myydä. Eli suomalaista työtöntä kohdellaan paskaisemmin kuin kapista rakkia, eipä ole eksoottisten liimatukkaisten trendivaatteissa jolppivien iPhone-miesten varallisuuksia tarkisteltu pahemmin ja raha juoksee.
Miksi sopeutumiseläkeläinen saa monta tonnia kuussa??? Kyllä huomaa että ihmiset nuolee rikkaiden perseitä ja halveksivat vähempiosaisia, toivon tällaisille ja heidän lapsilleen vakavia sairauksia. Ilman mitään rahoja mistään.
Minä tiedän erään juopon, joka ei ole työnhakijana te-toimistossa ja saa tt-tuet sekä asumistuet joka kuukausi. Asuu y-säätiön asunnossa.
Mies on töissä ja itselläkin on omaisuutta jonkin verran. Ei sillä työmarkkinatuella elä, mutta on se kuitekin iso apu perheen talouteen. Työn saaminen olisi toki vielä isompi.
Minä tein noin, te-toimisto tiesi että olin valmistautumassa pääsykokeeseen ja laittoi siihen päälle peräkkäin kaksi erilaista paskakurssia, jotta en voi keskittyä lukemiseen. Suunnitelmani päästä yliopistoon suositulle alalle oli kuulemma täysin epärealistinen, eikä sellaista pidä haikailla. Koko ajan olin valmis ottamaan vastaan työtä, mutta sitä ei tietenkään ollut tarjolla, vain kursseja.
Lopetin te-toimiston asiakkuuden, toimeentulotukea ei tietenkään herunut koska en ollut enää työnhakija. Kävin ruokajonoissa, dyykkasin, melkein kerjäsin ja luin. Pääsin sisään haluamaani koulutukseen joka työllistää minut varmasti. Te-toimisto hankaloitti toimeentuloani ja elämääni, koin suorastaan kiusaamisena suunnitelmieni lyttäämisen ja kurssien sijoittamisen kriittisimmän koeruuhkan päälle. Mietin joskus pyöräillessäni loskassa ruokajakoon, että pysynkö pyörätiellä, vai käännänkö kuitenkin bussin eteen. Kiitos työkkärin tädeille tilanteeni edistämisestä ja tukemisesta.
Vierailija kirjoitti:
En ole oikeutettu toimeentulotukeen, koska mieheni on töissä.
No ihan ekana tämä. Eihän sitä voi toisen siivellä elää, tai vois, mutta kun se toinen ei tienaa tarpeeksi koko perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän erään juopon, joka ei ole työnhakijana te-toimistossa ja saa tt-tuet sekä asumistuet joka kuukausi. Asuu y-säätiön asunnossa.
No se on todettu ettei kykene työhön, on luultavasti sairaseläkkeellä kuten juoppo isäni oli kymmeniä vuosia, sillä oli kyllä skitsofreniakin.
Kela käskee ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi. Jos ei ilmottaudu tt-tukea leikataan 20-40%.