Suhde ulkomaalaisen kanssa kun ei osaa toisen kieltä.
Olen rakastunut tai no... erittäin paljon tykästynyt yhteen englantilaiseen mieheen. Olin itse englannissa lomalla 3kuukautta sitten, tutustuimme miehen kanssa silloin ja hän pyysi minua treffeille. Kävimme muutamilla treffeillä ja minulla oli todella hauskaa. En tosin puhu hyvää englantia mutta pääsimme elekielellä pitkälle. Nyt tämä mies tahtoo tulla luokseni suomeen tai että minä tulen englantiin kun hän pitää töistäänlomaa. Olen otettu että hän haluaa nähdä minut vaikka emme puhu yhteistä kieltä. Haluaisin "suhteemme" toimivan.
Onko teillä kokemusta seurustelusta ihmisen kanssa joka ei puhu kieltänne? Toimiko suhteenne? Opiskelitteko toistenne äidinkielet?
Kommentit (61)
En koskaan voi tajuta, miten voi rakastua ihmiseen, jonka kanssa ei pysty kunnolla puhumaan. Millä siitä toisesta muka oppii tietämään yhtään mitään? Keskusteluhan on koko parisuhteen tärkein asia.
Isotätini on naimisissa sveitsiläisen kanssa. He tapasivat konferenssissa 50-luvulla, jossa isotätini oli sihteeri suomalaisille virkamiehille tms. Eivät osanneet toistensa kieltä, kävivät sanakirjan kanssa treffeillä (ja mies palasi Sveitsiin, matkustus oli kallista ja kirjoittivat toisilleen huonolla saksalla ja suomella kirjeitä). He ovat edelleen naimisissa ja onnellisia! Kumpikin puhuu tätä nykyä loistavaa saksaa ja suomea, kumpikin siis opetteli toisen kielen.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan voi tajuta, miten voi rakastua ihmiseen, jonka kanssa ei pysty kunnolla puhumaan. Millä siitä toisesta muka oppii tietämään yhtään mitään? Keskusteluhan on koko parisuhteen tärkein asia.
Samaa ihmettelen. Minä ainakin haluan ymmärtää enemmän kuin vain jotakin pinnallista. Haluan, että mies ymmärtää minua ja minä ymmärrän häntä kokonaisvaltaisesti niin, että mitään tärkeää ei jäisi ymmärtämättä ja käsittelemättä sen takia, kun ei vain tajua.
Kun tapasin mieheni, niin juttelimme tauotta ensimmäisen vuorokauden. Sitten nukuimme hetken ja juttelimme taas, juttelimme, juttelimme ja juttelimme. Juttelemme vieläkin todella paljon, vaikka olemme olleet yhdessä jo 20 vuotta. En olisi voinut lähteä suhteeseen, jos juttelu olisi kangerrellut, emme olisi ymmärtäneet toisiamme ja olisi pitänyt vain hymistellä.
Mutta ehkä ap:lla ja miehellä ei olekaan ajatus olla niin selvillä toisten ajatuksista, tunteista ja historiasta, vaan muut asiat menevät sen edelle? Ehkä he eivät löydä ketään muutakaan ja tarttuvat nyt kynsin hampain kiinni siihen mihin olisi edes hieman mahdollisuuksia? Kaikkia tuollainen suhde ei kiinnostaisi, mutta onnea matkaan vain.
Minulla on ystäväpariskunta jotka tapasivat lentoasemalla. Mies on Kanadasta ja ystäväni on Suomesta. Heidän alkuaikoina ystäväni puhui myös vain vähän englantia, mies ei suomea ollenkaan. Ystäväni opiskeli englantia iltaisin ja nykyään he asuvat Kanadassa.
Minä seurustelin 2kk iranilaisen kanssa. Ei kiitos enää. Ehkä englantilaiset ovat erilaisia.
Kyllä te pärjäätte. Nimimerkillä yhdessä afgaanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkauten kieli on universaali!
Moni suomalainen lähiövalas on avioitunut jopa afrikanneekerin kanssa vaikkei osaa yhtään miehen kieltä ja miehen englanti on pikkulapsen tasolla olevaa mongerrusta. 24 cm suonikas on silloin hyvää elekieltä.
En ymmärrä.. Mitä väliä olisiko mies musta vai valkoinen tai keltainen?
Mutta jos tahdot tietää nii yässä minun tapauksessa mies on valkoinen. Ja ei hänellä ei ole 24cm giggeliä.. Ap.
Mistä sen tiedät, panitko ekoilla treffeillä?
Vierailija kirjoitti:
No, eihän ole.
M44
Pitemmän päälle ei hääviä ole kun ei voi kommunikoida muuten kuin viittomalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Kurdi mies. Olen opiskellut hänen kieltään ja hän minun. Alussa emme osanneet kommunikoida toistemme kanssa kunnolla.
Jos on vain tahtoa molemmilla niin kyllä, sanon kyllä sille että näette vielä uudestaan!
YÄK!
Ette osanneet kommunikoida mutta peitto heilui. Ja näin Herra kurdi sai pääsi Suomeen asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Kurdi mies. Olen opiskellut hänen kieltään ja hän minun. Alussa emme osanneet kommunikoida toistemme kanssa kunnolla.
Jos on vain tahtoa molemmilla niin kyllä, sanon kyllä sille että näette vielä uudestaan!
YÄK!
Ette osanneet kommunikoida mutta peitto heilui. Ja näin Herra kurdi sai pääsi Suomeen asumaan.
Suomen kielen osaaminen tekisi sinullekin hyvää. Lyön vetoa, että jos mies olisi länsimaalainen, sua ei "yököttäisi" ollenkaan näin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YÄK!
Ette osanneet kommunikoida mutta peitto heilui. Ja näin Herra kurdi sai pääsi Suomeen asumaan.Suomen kielen osaaminen tekisi sinullekin hyvää. Lyön vetoa, että jos mies olisi länsimaalainen, sua ei "yököttäisi" ollenkaan näin paljon.
Osaan varmaan halutessani paremmin suomea kuin sinä. Eikö länsimaissa asu kurdeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YÄK!
Ette osanneet kommunikoida mutta peitto heilui. Ja näin Herra kurdi sai pääsi Suomeen asumaan.Suomen kielen osaaminen tekisi sinullekin hyvää. Lyön vetoa, että jos mies olisi länsimaalainen, sua ei "yököttäisi" ollenkaan näin paljon.
Osaan varmaan halutessani paremmin suomea kuin sinä. Eikö länsimaissa asu kurdeja?
Peukutit saman tien omaa kommenttiasi.. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te pärjäätte. Nimimerkillä yhdessä afgaanin kanssa.
Olis kiva jos muuttaisitte sinne Afganistaniin. Hieno maa.
Amerikkalaisen kanssa naimisisss jo 12 vuotta.
Suosittelen ap, nauti! :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen englannin kielen oppii kun opettelee. Nythän saat vähän niin kuin ”huvin ja hyödyn” samassa paketissa.
Sinäpä sen sanoit :) Sovimme miehen kanssa että nähdään ensikuussa. :) Ap.
Vierailija kirjoitti:
Älä murehdi kieltä. Me elämme vain kerran täällä. Älä epäröi vaan anna palaa! Pidä hauskaa :)
täällä kyllä, mutta elämä jatkuu kuoleman jälkeenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkauten kieli on universaali!
Moni suomalainen lähiövalas on avioitunut jopa afrikanneekerin kanssa vaikkei osaa yhtään miehen kieltä ja miehen englanti on pikkulapsen tasolla olevaa mongerrusta. 24 cm suonikas on silloin hyvää elekieltä.
En ymmärrä.. Mitä väliä olisiko mies musta vai valkoinen tai keltainen?
Mutta jos tahdot tietää nii yässä minun tapauksessa mies on valkoinen. Ja ei hänellä ei ole 24cm giggeliä.. Ap.
Mistä sen tiedät, panitko ekoilla treffeillä?
pani. Nuo on aina noita naisia
Mikset halua suomalaista?