Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli kalpenee hallituksen uuden lakiluonnoksen rinnalla

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että repikää siitä työttömät!

Tietenkin revitään. Ei voi mitään. Olis ollu myös kiva jos noi päättäjät olis kertonut sen tosi asian, että firmat ei palkkaa 18h duunaria. Soitin tänään työpaikkaan ja se pomo sanoi että sille tulee enemmän kuluja 18h duunarista, kuin mitä saisi siitä työntekijästä. Eli kuka alkais pyörittä tappiolla firmaansa.

Ei tietenkään KUKAAN palkkaa ihmistä, joka hakee vain 18 tunnin työtä, että voisi muuten vain maata. Järki käteen ihmiset. Yrittäkää edes työtä hakiessanne vaikuttaa ihan kunnollisilta vastuullisilta ihmisiltä, eikä sosiaalipummeilta.

Eiköhän kuule suurinosa hae oikeita töitä ja oikealla palkalla. Meinaatko palikka tosiaan että kaikki työttömät haluu vaan makaa. Jos suomessa 350tuhatta työtöntä, niin uskallan väittää että 340 tuhatta haluaa oikeisiin töihin. Mutta ku niitä duuneja ei vaan ole ja valittettavasti joudun työhakemukseen lisäämään erikseen, että myös käy 18h paikka. Jos edes sitä kautta saisi jalan oven väliin. Työssäkäyvien on niin helppo huudella, kun ei tarvitse strssailla samalailla.

Työttömälle täytyy kelvata, millainen duuni tahansa, ei sellainen, josta pitää, vaan kaikki pitää kelvata.

Lääkärintodistus tietty vaikuttaa, jos on sairauksia.

Kyllä sä oot kusipää. Meinaatko, että opiskelin vuosia sen takia että menisin esim siivoomaan. En hauku siivoojia nyt tässä.. Mutta minä maksoin itse omilla rahoilla opiskeluni kansainvälisessä koulussa englannissa. Sitä ei maksanut suomen valtio. en saanu senttiäkään rahaa, kun lähdin. Tein töitä ja opiskelin englannissa. Miksi ottaisin työtä mikä ei vastaa mitään mihin olen opiskellut. Ei se mikään helppo koulu ollut. Nyt sano, muuta snne.. No en muuta. Olen rakentanut elämäni tänne suomeen taas. Eihän opiskelussa ole mitään järkeä, jos pitäis tehdä duunia mihin pääsee kävelemällä....Tosin nykyään ei pääse edes kävelemällä oli se paperi mikä vaan. Mutta kaikkeen paskaan en ryhdy koulutuksen takia.

Vierailija
62/68 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin revitään. Ei voi mitään. Olis ollu myös kiva jos noi päättäjät olis kertonut sen tosi asian, että firmat ei palkkaa 18h duunaria. Soitin tänään työpaikkaan ja se pomo sanoi että sille tulee enemmän kuluja 18h duunarista, kuin mitä saisi siitä työntekijästä. Eli kuka alkais pyörittä tappiolla firmaansa.

Ei tietenkään KUKAAN palkkaa ihmistä, joka hakee vain 18 tunnin työtä, että voisi muuten vain maata. Järki käteen ihmiset. Yrittäkää edes työtä hakiessanne vaikuttaa ihan kunnollisilta vastuullisilta ihmisiltä, eikä sosiaalipummeilta.

Eiköhän kuule suurinosa hae oikeita töitä ja oikealla palkalla. Meinaatko palikka tosiaan että kaikki työttömät haluu vaan makaa. Jos suomessa 350tuhatta työtöntä, niin uskallan väittää että 340 tuhatta haluaa oikeisiin töihin. Mutta ku niitä duuneja ei vaan ole ja valittettavasti joudun työhakemukseen lisäämään erikseen, että myös käy 18h paikka. Jos edes sitä kautta saisi jalan oven väliin. Työssäkäyvien on niin helppo huudella, kun ei tarvitse strssailla samalailla.

Työttömälle täytyy kelvata, millainen duuni tahansa, ei sellainen, josta pitää, vaan kaikki pitää kelvata.

Kyllä sä oot kusipää. Meinaatko, että opiskelin vuosia sen takia että menisin esim siivoomaan. En hauku siivoojia nyt tässä.. Mutta minä maksoin itse omilla rahoilla opiskeluni kansainvälisessä koulussa englannissa. Sitä ei maksanut suomen valtio. en saanu senttiäkään rahaa, kun lähdin. Tein töitä ja opiskelin englannissa. Miksi ottaisin työtä mikä ei vastaa mitään mihin olen opiskellut. Ei se mikään helppo koulu ollut. Nyt sano, muuta snne.. No en muuta. Olen rakentanut elämäni tänne suomeen taas. Eihän opiskelussa ole mitään järkeä, jos pitäis tehdä duunia mihin pääsee kävelemällä....Tosin nykyään ei pääse edes kävelemällä oli se paperi mikä vaan. Mutta kaikkeen paskaan en ryhdy koulutuksen takia.

Sellainen on laki, että kaikki työ, mitä sulle tarjotaan, on kelvattava, tai karenssi uhkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen on laki, että kaikki työ, mitä sulle tarjotaan, on kelvattava, tai karenssi uhkaa...

Sit otan sen karenssin. Mut jos esim sydänkirurgi pakotetaan jakamaan mainoksia 7 luokkalaisen kanssa, niin se on sitten oikein. No siitä. Otan karenssin.

Vierailija
64/68 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Persu"-Lindströmillä kovat piipussa työttömiä kohtaan.

Ei entinen ay-jäärä Lindström ole persu, Lindströmin arvopohja ei salli hänen kuulua Perussuomalaisiin. Lindströmin arvopohjaan sopii paremmin työttömien kiusaaminen Orpon ja Sipilän hännystelijänä.

Siinähän onkin lainausmerkit. Persuna se aloitti ministerinpestin. Nyt on sininen viitta yllä ja jälki on sen mukaista.

Vierailija
65/68 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia ja asun niin pienessä kylässä, että yksikään teistä ei edes usko.

Miksi asun täällä?

Olen avioliitossa miehen kanssa, joka "omistaa" tämän talon. Talo on panttina ja sitä ei voi myydä.

Firma ajettiin alas, luottotiedot menivät ja vouti voi ulosmitata talon ihan milloin huvittaa.

Mutta tästä siis ei pääse enää pois, haluaa yrittää velkasaneeraukseen, ettei menettäisi taloa pilkkahintaan. Käy kuitenkin töissä.

Neljä lasta, jotka käyvät koulua. Täällä on vain yksi pikku k- kauppa ja r- kioski.

Haenko joka viikko siis ärrältä ja k-kaupasta töitä?

Mulla on vielä psykologin lausunto, etten sovellu kaupan kassalle.

Vierailija
66/68 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

www. kansalaisaloite .fi/fi/aloite/2730

Siinä linkki kansalaisaloitteeseen, jos joku ei ole vielä sitä allekirjoittanut. Poistakaa välit kansalaisalote-sanan molemmin puolin. Täällä kun ei näköjään saa suoraa linkkiä laittaa.

Vierailija
67/68 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä, onko nyt tarkoitus saada lisää työpaikkoja kelalle ja kassaan koska kenenkään muun työn saantiin nämä älyvapaat mallit ei vaikuta.

Vierailija
68/68 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mallissa työtön voi sentään itse vaikuttaa siihen, tuleeko karenssia vai ei. Aktiivimalli on vain tukien leikkausmalli, joka on yritetty naamioida joksikin muuksi.

Se kyllä mättää tässäkin, että jos hakemuksia pitää tehdä vähintään yksi per kalenteriviikko. Itse teen nyt useamman hakemuksen viikossa, mutta sitten välillä ei ole sopivia paikkoja, joten saattaa mennä viikko tai kaksi ilman, että teen hakemuksia. Esim. heinäkuussa ja joulun aikaan on aika hiljaista. Mutta jos tarkoituksena onkin vain tehtailla hakemuksia ihan minne vaan ja siinä samalla rääkätä työnantajia, niin kyllä sekin multa onnistuu. Ihan hyvin voin hakea vaikka kampaajaksi, vaikka kokemusta on vain oman koiran trimmaamisesta. Ja sekin sujuu aika huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän