Maksan mieluusti veroja joilla taataan palvelut sekä perustoimeentulo kaikille. Eduskunnan porsaseläkkeitä tai hyväveli-kerhon saunailtoja en tahdo kustantaa.
Mihin sinä toivoisit verovarojasi käytettävän?
Kommentit (32)
Mielenterveysongelmaisten kunnolliseen hoitoon ja ongelmaperheiden ja heidän lapsiensa avustamiseen ja tukemiseen.
Onhan se erikoista että opiskeluakin "rajoitetaan" vaikka miten, kun tämän maan pärjääminen on kuitenkin mahdollisimman korkeassa osaamisessa eikä missään paitojen pesussa.
Terveydenhuoltoon sekä koulutukseen, kuten ylempi sivusi. Suomi on ollut maailman huippuja koulutuksessa ja nyt äo-lukemat ovat kääntyneet laskuun? Silloin nipistetään väärästä päästä.
Minä en tahdo kustantaa yhtään centtiä pakolaisiin tai Suomessa oleviin ulkomaalaisiin, en myöskään tahdo tukea kehitysapua, en ilmastokusetusta, en mitään mikä liittyy jollain lailla EU:n tai YK:n, enkä yhtä ensimmäistäkän asiaa mikä tulee vihervasemmistolta ja/tai liittyy kulttuurimarxismin edistämiseen, koska niillä ainoastaan tuhotaan maatamme ja hyvinvointiamme.
Minä taas haluan tukea heikommassa asemassa olevia Suomalaisia ja niitä asioita, jotka ovat Suomelle ja Suomalaisille suoranaisesti hyödyksi. Siis omaa maatamme.
Puolustus (tällä hetken menee 513 €/henkilö/vuosi), Yleinen turvallisuus (478 €/h/v), ympäristönsuojelu (91 €/h/v), asuminen ja yhteiskunta (156 €/h/v), terveydenhoito (2739€/h/v), koulutus (2389 €/h/v). Siinäpä noi. eli vuodessa olisi vähän jopa noihin lisää valmis laittamaan, Sanotaanko 9000€/vuosi. Eli yli 9kk vuodessa maksan muusta kuin mistä olisin valmis maksamaan.
Nykyään maksetaan veroja, jotta ne siirtyvät pörriäisille sun muille yrityksille voittoihin.
ALLEKIRJOITTAKAA KANSALAISALOITE KANSANEDUSTAJIEN SOPEUTUMISELÄKKEEN POISTAMISESTA!
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmaisten kunnolliseen hoitoon ja ongelmaperheiden ja heidän lapsiensa avustamiseen ja tukemiseen.
Mt-kuntoutujana Komppaan. Palvelua saavat (joskus) he jotka osaavat sitä vaatia. Olin itsemurhan partaalla ja luukulla käännytettiin rauhoittavat taskussa. Pimentyneessä mielessäni kykenin jotenkin käsittämään tämän johtuvan resurssipulasta. Onnenani olivat tietyt läheiset jotka auttoivat eteenpäin. Myöhemmin, tilani kohentuessa, aloin miettimään heitä joilla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa, kuinka ahtaalla ovatkaan. Psyk.päivystykseen enemmän ympärivuorokautista toimintaa kiitos.
10 jatkaa: olen nykyään työelämässä ja maksan veroni kiltisti toivoen sen hyödyttävän vastaavassa asemassa olleita. Vastustan myös aktiivimallia kaltaisteni tähden. Henkilökohtaisesti en tunne ainuttakaan "elämäntapa/ideaalityötöntä". Monta joilla on käynyt huono tuuri, terveys pettänyt jne. Kaikki eivät osaa hakea tarvitsemaansa. Valtion tulisi turvata mahdollisuudet järjestää asiansa rauhassa ja ammattilaisten avustamana. Leikkaukset eivät lupaa hyvää tämän suhteen.
Mä toivoisin, että aivan erityisesti Sipilän Juha saisi lisää yritystukea. Eihän ne miljoonat, mitkä on saanut, riitä mihinkään. Talvivaaran kaivokseen voitaisiin laittaa vielä lisää rahaa, ja pitäis kattoa myös, että ne urakat menee oikeaan perheeseen. Puoluetukea voitais myös korottaa ja kansanedustajaparkojen sopeutumiseläke voitais tuplata. Siinäpä ne tärkeimmät. Uskon, että ollaan pääministerin kanssa samoilla linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin, että aivan erityisesti Sipilän Juha saisi lisää yritystukea. Eihän ne miljoonat, mitkä on saanut, riitä mihinkään. Talvivaaran kaivokseen voitaisiin laittaa vielä lisää rahaa, ja pitäis kattoa myös, että ne urakat menee oikeaan perheeseen. Puoluetukea voitais myös korottaa ja kansanedustajaparkojen sopeutumiseläke voitais tuplata. Siinäpä ne tärkeimmät. Uskon, että ollaan pääministerin kanssa samoilla linjoilla.
Mistä löytyy heitä jotka eivät kyseenalaista pääministerimme toimia? Paljastakaa itsenne! Perustelkaa hänen julmasti ja töykeästi harjoittamansa henkilökohtainen hyötyminen valtiosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy heitä jotka eivät kyseenalaista pääministerimme toimia? Paljastakaa itsenne! Perustelkaa hänen julmasti ja töykeästi harjoittamansa henkilökohtainen hyötyminen valtiosta!
Tämä. Keitä te oikein olette? Sukulaisia?
Maahanmuuttoon menee liikaa rahaa. Älytöntä, että selvästi keksityillä tarinoilla tänne tullut saa pyörittää oikeuslaitosta koko kolmen oikeusasteen läpi.
Turhanpäiväisiä paperinpyörittäjävirkamiehiä on liikaa, mutta ne ovat valitettavasti hyviä turvaamaan asemansa. Sieltä haluaisin julkisen puolen kuluja leikattavan. Esim. mitä virkaa on enää Suomen Pankilla, kun EKP hoitaa kaiken.
Kyllä minä voin jonkinverran kansanedustajien palkkojakin maksaa. Mietitään niinpäin, että siitä työstä maksettaisiin tosi vähän. Silloin siellä ei luultavasti olisi kuitenkaan sitä "hyvästä tahdosta elämäntyönään" tekeviä ihmisiä, vaan ehkä vain matalemmin koulutettuja ja vähemmän motivoituneita. Pahimmassa tapauksessa joku diktatuuri.
Toki toivon verorahojen menevän kansan hyväksi.
Niin täytyy toki todeta, että päättäjät tietävät tasan tarkkaan mitä tekevät. Tietyt hyvinvoivien etuudet kustannetaan väkivallan ja kovien sanktioiden uhalla kannettavista verovaroista. Sen sijaan huomattavan suuri osa perustarpeista kustannetaan vapaaehtoisvoimin ja hyväntekeväisyydellä ja lahjoituksilla.
Voisi olla tietenkin toisinpäinkin. Perustarpeet kustannettaisiin maksat tai itket ja maksat -mekanismilla. Hyvinvoivien etuudet mm. kansanedustajien sopeutumiseläkkeet vapaaehtoisella raksi ruutuun -mekanismilla.
No tässä lista mihin minä kesäisin veroja:
Presidentin, ministereiden ja valtionkoneiston palkat.
Armeija.
Poliisi.
Infra.
Pääkirjasto ja päästadion ja tämänkaltaiset laitokset, museoita voi olla parikin. Pääsymaksut voi olla näissä tietysti.
Sitten vielä:
Maksuton peruskoulu.
Edullinen korkeakoulutus.
Joitakin tutkimusinstituutioita.
Maksuton perusterveydenhuolto.
Kohtuuhintainen terveydenhoito.
Asuntolapalvelut köyhille.
Harkinnanvaraiset avustukset vammaisille, köyhille ja kipeille, joilla ei ole lähiomaisia.
Valtiolle myös pelivaraa järjestää kunnon juhlat silloin kun tarvitsee.
Jotain saattoi unohtuakin, tuskin kummoista.
Mutta ei, en todellakaan ole kateellinen kansanedustajien palkkioista. Ne on ensisijainen verojen keruukohde.
Jotenkin tuntuu, että ette pysty ajattelemaan kovin rationaalisesti.
Yritystukia ei tarvitse olla.
Verovähennyksiä voi käyttää hyvän toiminnan suosimiseen, vaikka lapsivähennykset lapsilisien sijaan tai jollain muulla elämänalueella myös.
Yritystuet niille jotka tukevat suomalaista tuotantoa sekä maksavat veronsa tänne eivätkä cayman-saarille.