Päästäisitkö siivoojan siivoamaan kotiasi
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi.
Miksi et? Mitä hävettävää on työllistämisessä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kotiapulainen ulkomailla asuessani.
Jouduin aina etsiskelemään tavaroita. Tuntui, että menetin oman elämän ja kodin hallinnan.
Olihan se vähän kiusallista, kun vieras ihminen tiesi minkä värisiä ja mallisia pikkareita löytyy jne...
Tiesi kaikkien kaappien sisällön, mitä postia tulee...
Minulla käy kodinhoitaja 4 h/vko eikä siinä ajassa vielä ole pelkoa moisesta. Suomen hinta- ja palkkatasolla puhutaan yleensä viikkosiivoojasta tai apulaisesta, joka tekee tiettyjä asioita eikä kokopäiväisestä organisoijasta.
Vierailija kirjoitti:
Koti on minulle yksityinen tila.
Ihmiset tuntevat toisiaan ja tuppaavat olemaan puheliaita.
Ei olisi kiva ajatus, että siivooja puhuisi jollekin tutulle millaista meillä on.
Tuolla samalla logiikalla kaupan kassa kyylää ostoksesi ja kertoo ne edelleen, opettaja juoruaa lapsesi asiat ja perheestäsi kaiken mitä tietää, pankissa utsitaan teidän raha-asiat ja lääkäri ja terkkari kertovat kaikki vaivanne kaikkialle. Posti kertoilee naapureille, mitä lehtiä ja kirjeitä teille tulee jne.
Mullakin on kotiapulainen nyt ulkomailla. Kuusi päivää viikossa. Onhan se ihanaa, kun ei tarvitse tehdä kotitöitä, mutta yksityisyys tässä vähän kärsii.
Ajatelkaa kuinka siitä saisi lisää aikaa itselle, voisitte vaikka lähteä shoppailemaan sillä aikaa kun esim pari-kolme bulgarialaiskerjäläistä putsaa kotianne.
Ajatelkaa kuinka siitä saisi lisää aikaa itselle, voisitte vaikka lähteä shoppailemaan sillä aikaa kun esim pari-kolme bulgarialaiskerjäläistä putsaa kotinne.
Palkkasimme siivoajat kotiimme pari vuotta sitten talvella. Nopeasti sen jälkeen aiemmin todella vähän sairastaneet lapsemme alkoivat olla jatkuvasti kipeinä, milloin vatsataudissa, milloin kuumeessa tmv. Yhtenä päivänä kun siivoojat taas tulivat, varoittivat jo eteisessä että edellisessä kodissa jonka aiemmin sinä päivänä siivosivat sairastettiin parhaillaan norovirusta. Ihmettelimme sitten että miten se meidän perheeseen liittyy, niin siivoaja totesi että aika helposti ne pöpöt saattavat levitä kun samoilla räteillä mennään talosta toiseen ja siis vessasta toiseen. Siihen loppui sen siivousfirman käyttäminen meillä.
Minulla käy kerran kuussa reipas nuori nainen siivoamassa. Ensikontakti oli ikkunoitten pesussa ja huomasin
kuinka hyvää työtä teki joten palkkasin säännölliseen työsuhteeseen. On perustanut oman firman ja hyvin
töitä riittää.
Ystäväni tyttärellä on siivousfirma. Hän käy joka toinen viikko, ja hyvin siivoaa.
Totta kai, mutta ensin täytyy puleerata asunto perusteellisesti. Eihän vierasta ihmistä voi likaiseen kämppään päästää.
Vierailija kirjoitti:
Palkkasimme siivoajat kotiimme pari vuotta sitten talvella. Nopeasti sen jälkeen aiemmin todella vähän sairastaneet lapsemme alkoivat olla jatkuvasti kipeinä, milloin vatsataudissa, milloin kuumeessa tmv. Yhtenä päivänä kun siivoojat taas tulivat, varoittivat jo eteisessä että edellisessä kodissa jonka aiemmin sinä päivänä siivosivat sairastettiin parhaillaan norovirusta. Ihmettelimme sitten että miten se meidän perheeseen liittyy, niin siivoaja totesi että aika helposti ne pöpöt saattavat levitä kun samoilla räteillä mennään talosta toiseen ja siis vessasta toiseen. Siihen loppui sen siivousfirman käyttäminen meillä.
Miten muka käyttivät samoja rättejä?
Olen niin vainoharhainen etten pystyisi. Ehkä ikkunanpesuun jos käyttäisin vieressä, mutta ei olisi kai kovinkaan kivaa siivoojalle.
Kerran kyllä olen käyttänyt siivoojaa, mutta se olikin tyhjään asuntoon muuttosiivous.
No en missään nimessä ainakaan tuntemaani ihmistä valitsisi!! Siskoni ja äiti on siivoajia. Henkeen ja vereen juoruajia!!! Siivoustyö ammattina on arvostettava, mutta ei aina työntekijät!!!!! Että jotain valintaa tässäkin ammattiin pääsyssä
Meillä on jo pitkään (9vuotta) käynyt siivooja. En vaihtaisi pois! Käyvät päivällä sillä aikaa kun olemme töissä/koulussa. Koskaan ei ole mitään kadonnut tai rikkunut. Palvelun ostan isolta firmalta enkä henkilökohtaisesti tunne meillä käyvää siivoustiimiä (työskentelevät pareittain). Ostan joka vuosi myös ikkunanpesut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki arvokas pitäisi piilottaa ja kerätä lukkojen taakse. Samalla vaivalla siivoaa itsekin.
En haluasi ottaa riskiä, että joku pilaa pintoja tai särkee jotain.
Tyhmäkö olet? Miksi siivooja olisi niin tyhmä, että pöllisi sinulta jotain? Ja mitä arvokasta sinullakin on levällään siellä? Joku Mariskoolin varmaan.. :D
Siivoojan hommat eivät taida kuulua niihin, jossa rikosrekisterit tarkastetaan. Muutaman tunnin keikkasiivouksia... ei innosta päästää kotiin vierasta ihmistä ilman valvontaa.
Väärin meni. Isojen firmojen siivoojat eivät ole mitään koulutettuja ei sinne päinkään, vaan he ovat näitä muutaman kerran jonkun mukana olleita tyyppejä, joilla ei ole minkäänlaista koulutusta ja edes mielenkiintoa asiaa kohtaan. Isosta firmasta sinun kotiisi pistetään kaiken maailman Nataljat ja yönmustat miehet,joille ei tarvitse maksaa kummoista palkkaa. Yksityisen taustat pystyt taas varmistamaan niin tarkasti kuin haluat ja voit pyytää halutessasi koulutustodistuksen, suosituksia ja jopa kysellä häneltä ammattiosaamisesta.
Teen itse yrittäjänä kotisiivouksia, olen ollut alalla jo kymmenisen vuotta alan ammattikoulutuksen jälkeen, joten tiedän kyllä tämän alan asiat hyvin tarkkaan. Koulutukseni takia minua ei edes huolittu isojen firmojen palkkalistalle, koska palkkapyyntöni oli heille liian korkea ja mitä todennäköisimmin olisin laittanut oman firman pystyyn ja niin teinkin. Asiakassuhteet ovat pitkiä, äskenkin olin paikassa, jossa olen käynyt yhdeksän vuoden aikana joka ikinen perjantai. Asiansa osaavia yksityisiä yrittäjiä ei helposti siis löydy, sillä meillä on kädet täynnä töitä muutenkin.