Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen kanssa riitaa jauhelihakastikkeesta.

Vierailija
13.04.2006 |

mä olen vakaasti sillä linjalla että ruskea jauhelihakastike on tarkoitettu perunoiden kanssa ja jos perunat sattuu olemaan loppu tai hurjan ituisia, ja perunan tilalla pakko syödä makaroonia, niin ainoa mahdollinen tapa toimia on tehdä jauhelihakastike tomaattimurskasta ja kermasta.

mies taas haihattelee että homma toimii kyllä niinpäin että tomaattikastike ei käy perunoille mutta ruskea kastike käy kaiken kanssa. ja mä siis ehdottomasti sitä mieltä että perunalle ruskea kastike, makaroonille tomaattinen.

mies sanoo ettei ole ikinä kuullut noin tiukasta säännöstä mutta mä väitän etten ole mielipiteineni yksin. enhän vaan olekaan!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei olisi multa pois laittaa sitä jos toinen tykkää ja näkee vielä oikein vaivaa vängätä asiasta.

Kukin tavallaan. :-/

mä vänkäsin (koska olin oikeassa) ja mies teki. ja oli muuten aika hyvää, ei ollut ukko pihistellyt mustapippurissa!

ap

Vierailija
2/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pastalle tomaattipohjainen ilman kermaa

perunoille myös tomaattimurska mutta kermaa ja esim maizenaa suurusteena jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattimurskapohjainen kastike maistuu tosi oudolta perunoiden kanssa ja taas ruskeakastike pastan kanssa.

Sä ap olet oikeassa...ja mä ;-)

Vierailija
4/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskealle kastikkeelle ensisijaisesti peruna, mutta hätätapauksessa / lämmitettäessä käy myös pasta.

Vierailija
5/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos syö tänään jauhelihakastiketta perunoiden kanssa ja jos kastiketta jää niin huomenna sitten kastikkeen sekaan tomaattimurskaa/ketsuppia ja kaikenlaisia mausteita lisää ja sit makaronin kanssa...

Vierailija
6/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On makurajoitteinen jos sokeasti uskoo VAIN tomaattimurkakastikkeen sopivan pastojen kanssa ja ruskean kastikkeen VAIN perunoiden kanssa.

Vierailija
7/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta makuasioistahan voi kiistellä :)

Vierailija
8/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulen että miehelle tuli joku tilapäinen mielenhäiriö kun se oli ehtinyt orientoitua ajatukseen että tänään nautitaan minun spektaakkelimaisen hyvää ruskeaa kastikettani. mutta eipäs nautitakaan kun talosta ei löytynytkään asiallisia perunoita, ainoastaan aika ituisia ja pehmeitä. siispä makaroonia ja tomaattikastiketta. ja meillä on kyllä tapana laittaa myös ruokakermaa joukkoon (sen sijaan ihan pelkkä tomaattikastike pastalle tehdään ilman kermaa).

olipa hyvä että sain vahvistusta mielipiteelleni! ja olipa hyvä etttä tulin tähän jaarittelemaan ja ukko on tappion nieltyään saanut kastikkeet tehtyä. nyt menen syömään.

Vierailija
9/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattikastike ei todellakaan sovi perunan kanssa. Pastan kanssa menee just ja just ruskea kastike, mutta sitten pitää lorottaa jo reilusti ketsuppia päälle ja kuorruttaa juustoraasteella.

Vierailija
10/10 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi multa pois laittaa sitä jos toinen tykkää ja näkee vielä oikein vaivaa vängätä asiasta.

Kukin tavallaan. :-/