Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yli 30 munista kasvamassa...

13.04.2006 |

Onko jollain ollut sama tilanne, että olis hoidoilla (IVF/ICSI) tulossa yli 30 munista?

Minä olen ensikertalainen ja nyt ultrassa sanoivat hyperin vaaran olevan aika suuri...Olen pistellyt Puregonia annoksella 150IU ja nyt laskettiin 100IU. Nyt punktio on laitettu heti pääsiäisen jälkeen tiistaille...ja pistän vain huomenna 100IU, sitten vasta sunnuntaina irroituspiikin, en muuta. Tietysti sumut on käytössä (Suprecur 4x1). Muutama munis oli jo tän päivän ultrassa täysin kypsiä ja lääkäri sanoi vähentävänsä Puregonin annosta sillä vaaralla kuitenkin, et munisten laatu kärsii :(.

Sanoi kuitenkin, että voidaan odottaa myös hyviä muniksia, et päästäis torstaina sitten siirtoon...

Onko joku ollut samassa tilanteessa ja miten kävi hoidon? Onko jollain jätetty kokonan pariksi päiväksi pistämättä Puregonia tmv. ennen irroituspiikkiä??

Kiitos! :)

T.silti toiveikas Annme

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin eka IVF viime syksynä ja saldo oli 31 munarakkulaa. Muistaakseni pistin 175 IU ja lopussa 150IU. Rakkuloista saatiin 27 munasolua, joista 13 hedelmöittyi (lääkärin arvio oli, että oli aika paljon raakoja. Kuitenkin 13 on hyvä saalis 10-15 on tavoite). 11 alkiota jatkoi jakautumista . Silloin siirrettiin 1 ja 10 meni pakkaseen neljässä erässä. Ikävä kyllä se ei onnistunut ja Eka PAS toi plussan joka meni kesken (rv 6+2). Nyt Sit oli toka PAS tiistaina ja nyt sitten vaan odotellaan miten nyt käy. 24.4 olisi verikoe. Olo on ihan rauhallinen, siis vielä. Olen käynyt tässä samalla hypnoosissa hakemassa apua selittämättömään lapsettomuuteemme ja se on tuonut mulle hirmuisesti voimia kestää ja jatkaa tätä rumbaa.

Tsemppiä sulle matkaan. Uskon, että kaikki menee ihan hyvin. Muistata vaan juoda PAALLLJJJOONNN.

Vierailija
2/8 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime syksynä IVF punktiossa, puregonia pistelin annoksella 125 IU alkuun ja lopussa 100IU. Munarakkuloiden määrästä mulla ei ole mitään muistikuvaa, mutta valtavasti niitä on ollut koska punktoitua saatiin 36 kypsää munasolua joista 15 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan ja olivat kaikenlisäksi vielä priima luokkaisia. Saalis yllätti lääkärinkin, on kuulemma tosi harvinaista että kypsiä saadaan noin paljon. Mä sain punktion jälkeen hyperin estolääkityksen, koska sen riski mun tapauksessa oli suuri. Estolääkkeestä huolimatta sain kuitenkin vaikean hyperin ja olin sairaalahoidossa. Tuoresiirtoo ei tehty vaan kaikki pakastettiin.

Kun kroppa oli toipunut hyperistä tehtiin PAS josta nega. Joulun aika oltiin hoitotauolla ja pieniä ihmeitä sattuu silloin kun niitä vähiten odottaa.... tammikuussa testasin elämäni ensimmäisen plussan joka oli saatu aikaan ihan kotikonstein.

Hyperin riski on kuitenkin tosi pieni, luulen ja toivon, että sulla kaikki menee hyvin!! Kaikkea hyvää sulle ja aurinkoista kevättä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI ja kiitos viesteistä!

Olo on rauhallinen - olen juonut litratolkulla ja maha ei ole kauhean kipeäkään...

Piditkö sinä Nurminata yhtään välipäivää pistoksissa ennen irroituspiikkiä? Minulla niitä tulee yhteensä kaksi..Tänään pistin 100IU, huomenna en yhtään ja sunnuntaina sitten irroituspiikki klo 23.

Uskon, että rauhallisella köllöttelyllö ja nestetankkauksella :) pääsee pitkälle - pakko pitää positiivinen mieli yllä :)!!

Onnea valtavasti sinulle nurminata plussan johdosta!!Toivottavasti tullaan perässä :)!

Aurikoista kevättä teille molemmille ja plussaonnea Rottamestarille!!!!

Vierailija
4/8 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh-hoh, kylläpä on suuri saldo sinulla! Koitahan kestää.

Olet sitten päivän minua edellä, minulla punktio keskiviikkona ja siirto sitten perjantaina. Minulla tulossa noin 15 munista. Hyvä saldo sekin. Lääkäri ei niitä sen tarkemmin edes laskenut, mutta suunnitelmien mukaan menee tää homma.

Olo ei ole minullakaan yhtään tukala, hiukan vain maha turvoksissa!

Viimeksi minulla tuli 21 solua, eikä silloinkaan mitään ongelmia esiintynyt. Sain silloin punktion jälkeen suoneen jotain liusta, joka esti hyperiä. En kyllä nyt muista mitä se oli.

Tsemppiä! Toivottavasti pääsette tuoresiirtoon! : )))))

rantahiekka

Vierailija
5/8 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla sinusta :)!

Sinullahan on juuri ihanteellinen määrä muniksia - lääkäri sanoikin, ettei he missään nimesä toivo näin paljon muniksia :)!

Mutta jotenkin tuntuu, että kaikki menee hyvin, olo on hyvä ja harvoinhan hyperiä loppujen lopuksi tulee. Nyt pitää vain ottaa rauhallisesti!

Laittelen viestiä myös sinne meidän " omaan" pinoon - katsellaan miten käy!!

Ilmoittelen ensi viikolla heti lisätietoja - onnea matkaan meille molemmille :)!

Vierailija
6/8 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut välipäiviä puregonin ja irrotuspiikin välissä.

Plussa onnee!!

Vierailija
7/8 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasoluja punktioitiin yht 28. Noista lääkemääristä en enää muista kuin että irroituspiikkiin lääkettä vähennettiin kolmanneksen.

Sairaslomaa sain viikon punktion jälkeen. Join kovasti nestettä ja hyperiä ei tullut, mutta olin muuten kipeä ja huonossa kunnossa.

Nyt meillä on 10 kk ikäinen pas-poika ja 9 munasolua pakkasessa odottamassa :)

Paljon onnea tulevaan koitokseen!!

ps. meillä hoitona icsi.

Vierailija
8/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on punktio ja siirto jo takana, millainen vointisi on? Mulla punktoitiin 43 munarakkulaa (mulla ei ole pco:ta) ja olisko 29 munasolua löytynyt....? Nyt en ihan tarkalleen muista....vaikka punktiosta ei kovinkaan pitkää aikaa ole (punktio oli 1.3.).

Mulla ei laatu heikentynyt isosta saaliista huolimatta, 13 hedelmöittyi ja ne olivat laaduiltaan parhaita!!

No joka tapauksessa mullakin oli hyperin riski todella suuri! Mä tankkasin ennen punktiota n 2-3 l nestettä sekä punktion jälkeen 4 l, joten vältyin hyperiltä! Tai oli mulla vähän nestettä kertynyt mutta ei mitään pahempaa kuitenkaan tullut. Olo oli tietty todella turvonnut mutta kipuja ei ollut. Sit tietty täytyy muistaa levätä! Mua onnisti ekalla IVF:llä, olen nyt rv 9+0!

Toivottavasti teilläkin tärppää!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi