Korkeat triglyseridiarvot
Olivat 2.6 kun juuri sain tulokset. Kokonaiskolesteroli 5.6 josta hyvän kolen osuus 1.7 eli kolmannes. Eli se kai ihan ok? Mistä korkeat rasva-arvot voivat johtua? Alkoholia on tullut siemailtua.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ok.
Vähennä eläinperäisiä rasvoja -ja proteiinia , ja lisää RUNSAASTI kasviksia, hedelmiä ja marjoja, TÄYSjyväviljoja ,kaurapuuroa ja 100% Kauraleipää.
Pieni Kourallinen pähkinöitä päivittäin.
Maitotuotteet rasvattomina, jos niitä ylipäänsä käyttää.
Vähennä muutenkin rasvoja, mutta älä korvaa niitä sokerilla ja teollisilla light-tuotteilla, vaan valmista itse kasvispainotteista ruokaa ja vaihda kaikki viljat siis täysjyvään.
Sokerit ja vaalea vilja ihan minimiin, vaikka 1xviikko herkkupäivänä.
Lisää liikuntaa vaikka 3x 30 min /viikko. En tiedä paljonko ennen olet liikkunut.Elintapojen muutoksilla nuo arvot korjaantuvat paremmiksi.
Ainoa oikea ohje tuossa on vähentää sokeri ja vaalea vilja minimiin.
Triglyseridiarvoihin vaikuttaa kaksi asiaa: Alkoholi ja hiilihydraatit. Rasvan määrällä ja laadulla tai liikunnalla ei ole todettu olevan asiaan vaikutusta.
Triglyseridin kannalta on älytöntä korvata rasvaiset maitotuotteet rasvattomilla, sillä rasvattomassa maidossa on enemmän sokeria kuin rasvaisemmassa.
Hedelmiäkään ei kannata ahmia määräänsä enempää, sillä sokeria niissäkin on. Monessa yllättävän paljon.
Eikä triglyseridiarvoja kokoyvävilja laske.
Liikunta on muuten kyllä hyödyllistä, mutta ei sekään triglyseridiin vaikuta.
Aloittajalle tärkeintä olisi varmaan vähentää alkoholin kulutusta. Sokerin saantia kanssa, jos sitä menee paljon. Jos alkoholi on tullut juodua siiderin tai lonkeron muodossa, lopetus vaikuttaa siihen sokeriinkin.
Paitsi ,että kokonaiskolesteroli 5,6 on aivan liian korkea, ja sen pystyy juurikin laskea eläinproteiinin-ja rasvan vähentämisellä, kasvisten lisäämisellä ja kaiken viljan vaihtamisella kokojyvään.
Sillä ei ole väliä ,mitä se hdl siellä on. Kokonaiskolesterolia pitäisi silti tuosta pudottaa, ja ei missään nimessä lääkityksellä.
Paljon kasvikunnan tuotteita ja proteiineja kehiin .Älä nyt enää jaksa!
Mikäs sulla on vikana? Kerrotko, kirjaimellisesti, mikä tuossa on väärin , miksi ja mitä sitten kannattaisi tehdä, kolesterolia alentaakseen?
ja kyllä, trigly on liian korkea, mutta niin on myös kokonaiskolesteroli, ja siitä ei vaan päästä mihinkään. Mutta kerro toki ehdotuksesi.Ei mulla mikään vikana ole. Harmittaa vain kun levität vääriä ohjeita, kun asiasta et ymmärrä.
On todella surullista, että on olemassa näitä palstajankkaajia, jotka ovat lukeneet yhden uutis-otsikon jostain ja jonkun itseoppineen ravitsemusvalmentajan ohjeet jostain muualta, ja sitten pitävät niitä oppeja totuutena. Kun ei ole minkäänlaista tietoa siitä, miten ihmisen keho toimii, miten solut toimivat, miten sille rasvalle käy kun se joutuu verenkiertoon .
Se , että Harvardin yliopistossa esim. Tehdään 14000 ihmistä kattava tutkimus ,josta saadaan tietty tulos . Tai 20 vuotta kestävä tutkimus Aasiassa. Niin ne tutkimukset hukkuvat sitten näiden itseoppineiden ,bisnestä tekevien teollisuuslääkäreiden ja nettivalmentajien alle jotka vieläkin jaksavat jankata kovien rasvojen ja eläinproteiinin puolesta. Vaikka joka ikinen suuri tutkimus viittaa aivan toiseen suuntaan.Tri Atkins muuten kuoli useiden sydänkohtausten ja korkean verenpaineen uuvittamana ja hän oli kovien rasvojen kannattaja , joihin sitten lopulta kuoli.
Mutta palstajankkaaja on ilmeisesti tiedoillaan oikeassa, ja lääkärit, tieteellisen koulutuksen saaneet tutkijat ja Harvardin yliopistotason tutkimukset väärässä.
kyllä on ego -kohdillaan.Mutta selitä toki nyt vielä, miten sitä kolesterolia lasketaan ja sydänterveyttä parannetaan? Entä munuaisten toimintaa tai maksan?
Atkin kuoli kun kaatui jalkakäytävällä.
Ennen vuotta 2012 tehdyt tutkimukset ovat roskaa, koska silloin ei tarvinnut tuoda esiin negatiivisia tuloksia. Osa ei tuo edelleenkään.
Sitäpaitsi, esimerkiksi Antti Heikkilä on ollut oikeammassa kuin meidän ravitsemustieteilijät. Miksi? Hänhän on vain ortopedi.
"Antti Heikkilä on ollut oikeammassa kuin meidän ravitsemustieteilijät"
haaaaahhhhaahahhahhaahaaaa
Meinasin kuolla nauruun.No nyt ymmärrän mikä sulla on vikana:-!
Kaikki vilja vaan pois, myös täysjyvä, ja sitten terveyden suojaksi kovia rasvoja ja liikaa proteiinia. Onnea sulle!
Atkins ei kuollut kaatumalla kadulla, no ehkä sai sydärin ja kaatui .
Lopeta jo:-DAtkins kuoli aivovammaan, jonka hän sai kaaduttuaan liukkaalla kadulla. Piste. On referoitu oikein Wikipeediassakin "Dr. Atkins died on April 17, 2003, at the age of 72.[15] Atkins official death certificate states the cause of death as "Blunt impact injury of head with epidural hematoma".[16] Nine days prior to his death, Atkins fell and hit his head on an icy New York pavement"
Heikkilä voi olla joissain asioissa väärässä, mutta suurimmaksi osaksi on ollut oikeassa. Hän esimerkiksi varoitteli raffinoiduista hiilareista 10 vuotta ennen meidän sapuskatohtoreita. Hänen mielestään esimerkiksi maitorasva ei ole pahaksi, kuten uudet tutkimukset antavat ymmärtää. Hän myös hyökkäsi aiheellisesti ruisleivän terveysväitteitä vastaan. Nehän kaatuivat EFSA:ssa, eli ruisleipä EI saanut terveysväittämilleen mitään tukea kuituja lukuunottamatta (niitä on monessa muussakin viljassa tai kasviksessa).
1. Mistä lähtien wikipedia on ollut uskottava tietolähde?
2. atkins-säätiö hakeutui konkurssiin vähän sen jälkeen kun koitti haastaa oikeuteen erästä johtavimmista kasviruokavaliota suosittelevista lääkäreistä ,uhkailuissaan onnistumatta, koska Atkins -säätiön väitteet eivät perustuneet yhteenkään tieteelliseen totuuteen3. Kukaan ei suosittele syömään RAFFINOITUJA hiilihydraatteja, ei kukaan.
Onko kaurapuuro raffinoitu hiilari?
onko täysjyväpasta, jossa on kuitua 11g ja 14 g proteiini raffinoitu hiilari?
onko omena raffinoitu hiilari?Eihän kukaan ole käskenyt ketään syömään vaaleaa viljaa, sokeria, makautusaineita tai valmisruokia:-!
Ei käskenyt, mutta nämä kaikki löytyvät virallisista suosituksista.
Uusista löytyy. Tiesit varmaan kuitenkin sen, että suositukset on tarkoitettu suurkeittiöille? Eikö ole surkuhipaisaa, että suurin osa ihmisistä syö suurkeittiöiden ruokaa ja silti sairastuu?
Vierailija kirjoitti:
Oikein kiva kun minulla on nuo triglyt reippaasti koholla ja lääkäri luulee että olen juoppo.
Minulla sama juttu ja olen sekä absolutisti että vegaani. Lääkäri ei usko sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein kiva kun minulla on nuo triglyt reippaasti koholla ja lääkäri luulee että olen juoppo.
Jospa se veganius on sitten se syy.
Toivottavasti kukaan ei tosissaan hae terveys- ja elintapaohjeita tältä palstalta. Aivan järkyttäviä ohjeita suurin osa :-o
Tein elämäntaparemontin pari vuotta sitten, kun oli ylipainoa ja työterveyden tarkastuksessa kävi ilmi, että kolesterolit oli huonoissa lukemissa. Työkaveri suositteli Antti Heikkilän menetelmää, jota aloinkin noudattaa (ostin mm. hänen kirjansa ja liityin netissä hänen terveysklubiinsa).
Paino kyllä tippui vähän, mutta kontrollikäynnillä kolesteroliarvot olivat vielä huonommat kuin edellisellä kerralla! Lääkäri sanoi, että nyt olisi parasta ottaa kolesterolilääkitys avuksi kun kerran elämäntapamuutokset eivät ole parantaneet tilannetta. Ja perusteli kyllä miksi kolesterolia ja verenpainetta olisi saatava alas. Kerroin, että olen puolisen vuotta noudattanut Heikkilän oppeja. Sovimme sitten kuitenkin, että varaan vielä ajan ravitsemusterapeutille ja koetamme vielä kerran alentaa arvoja ruokavalion ja liikunnan avulla.
Ravitsemusterapeutin ohjeet olivat monessa kohtaa erilaiset kuin Heikkilän suositukset. Onneksi ne tuntuivat toimivan! Uudet tavat opittuani (mm. aina puolet ateriasta kasviksia, paljon kalaa ja täysjyvää, eläinrasvojen tilalle kasvirasvoja) ne eivät tunnu enää hankalilta. Painoa on tippunut reilu 10 kg ja ilokseni kolesteroliarvot ovat nyt lääkärin mukaan varsin hyvällä tasolla, samoin verenpaine :-)
Suosittelen siis ravitsemusterapeuttia (huom! Tarkista, että on Valviran hyväksymä). Itse sain ajan työterveyden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaani syö tyypillisesti paljon hiilaria (pastaa, riisiä ym), joten en ihmettele. Lääkärisi on vaan pihalla asioista, joten vaihda lääkäriä :).
Vierailija kirjoitti:
Tein elämäntaparemontin pari vuotta sitten, kun oli ylipainoa ja työterveyden tarkastuksessa kävi ilmi, että kolesterolit oli huonoissa lukemissa. Työkaveri suositteli Antti Heikkilän menetelmää, jota aloinkin noudattaa (ostin mm. hänen kirjansa ja liityin netissä hänen terveysklubiinsa).
Paino kyllä tippui vähän, mutta kontrollikäynnillä kolesteroliarvot olivat vielä huonommat kuin edellisellä kerralla! Lääkäri sanoi, että nyt olisi parasta ottaa kolesterolilääkitys avuksi kun kerran elämäntapamuutokset eivät ole parantaneet tilannetta. Ja perusteli kyllä miksi kolesterolia ja verenpainetta olisi saatava alas. Kerroin, että olen puolisen vuotta noudattanut Heikkilän oppeja. Sovimme sitten kuitenkin, että varaan vielä ajan ravitsemusterapeutille ja koetamme vielä kerran alentaa arvoja ruokavalion ja liikunnan avulla.
Ravitsemusterapeutin ohjeet olivat monessa kohtaa erilaiset kuin Heikkilän suositukset. Onneksi ne tuntuivat toimivan! Uudet tavat opittuani (mm. aina puolet ateriasta kasviksia, paljon kalaa ja täysjyvää, eläinrasvojen tilalle kasvirasvoja) ne eivät tunnu enää hankalilta. Painoa on tippunut reilu 10 kg ja ilokseni kolesteroliarvot ovat nyt lääkärin mukaan varsin hyvällä tasolla, samoin verenpaine :-)
Suosittelen siis ravitsemusterapeuttia (huom! Tarkista, että on Valviran hyväksymä). Itse sain ajan työterveyden kautta.
Niinpä:-D ei ihme Heikkilän opeilla. Painohan voi pudota ihan vaikka rasvaa syömällä, ja ketoosilla, mutta samalta alkaa kuolemaan sisältäpäin ja tulla muita terveysongelmia jossain vaiheessa. Olispa kiva nähdä Tomi Kokon tai Heikkilän opeilla kolesteroliarvonsa parantanut henkilö. Siinä Kokon ihmiskoe -dokumentissakin oli kolesteroliarvot parantuneet sillä "virallisterveellisellä" ruokavaliolla. Siinä sitten vähän hymistiin.
Tosin ,onhan se kiva laihtua mutta jatkaa silti voissa paistettujen munien syömistä.
Sen takia jotkut hurahtaakin noihin "kovat rasvat eivät tapa" ruokavaliohin, kun niissä saa luvan kanssa jatkaa epäterveellisten ruokien syöntiä.
Eihän kaikilla ole sellaista itsekuria, että jaksaa pitkään syödä pääasiassa kasvikunnan tuotteita ja tehdä niistä ruokia. Pestä, kuoria, pilkkoa. Totutella siihen vähäsuolaiseen ja -sokeriseen makuun.
Heikkilä tekee vain bisnestä tolla, ehkä ortopedialla ei riittänyt asiakkaita .
Hyvä että sinä olet saavuttanut terveyden.
Vaihdoin vuosi sitten kasvisruokavalioon, olen pääosin vegaani, mutta voin vaikka silloin tällöin syödä katkarapuja salaatissa ,esim.ravintolassa enkä siitä välitä .(kerran kk noin tai harvemmin )
Lihaa ,munia,kalaa ja maitoa en käytä.
Sen sijaan ihan kaikkea kasvikunnasta, proteiineja ja tärkkelystä, täysjyväviljaa, riisiä, marjoja,hampputuotteita, ihan kaikkea oikeastaan ja monipuolisesti.
Paino laskenut, energiaa ihan hirveästi, vatsa toimii todella hyvin, mieliala on parantunut huomattavasti.
Kolesteroli sekaruoalla oli 5,3 nyt 3,9.
kylläpäs on vaarallinen ruokavalio:-D
Täydellisiä aminohappoprofiileja on kasvikunnassa , esim.pistaasipähkinässä ja hampussa ihan itsessään, ja nyhtökaurassa esimerkiksi. Palkokasvit yhdistämällä täysjyväviljoihin saadaan myös kaikki tarvittavat aminohapot . On niitä vaihtoehtoja.
Lisäksi, sitä proteiinia ei edea tarvitse syödä 150 grammaa päivässä niinkuin jotkut kuvittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan ei tosissaan hae terveys- ja elintapaohjeita tältä palstalta. Aivan järkyttäviä ohjeita suurin osa :-o
Näin on. Sellaiset, joilla ei mitään tietoa ole, antavat aivan vääriä ohjeita ihan vänkäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä:-D ei ihme Heikkilän opeilla. Painohan voi pudota ihan vaikka rasvaa syömällä, ja ketoosilla, mutta samalta alkaa kuolemaan sisältäpäin ja tulla muita terveysongelmia jossain vaiheessa. Olispa kiva nähdä Tomi Kokon tai Heikkilän opeilla kolesteroliarvonsa parantanut henkilö. Siinä Kokon ihmiskoe -dokumentissakin oli kolesteroliarvot parantuneet sillä "virallisterveellisellä" ruokavaliolla. Siinä sitten vähän hymistiin.
Tosin ,onhan se kiva laihtua mutta jatkaa silti voissa paistettujen munien syömistä.
Sen takia jotkut hurahtaakin noihin "kovat rasvat eivät tapa" ruokavaliohin, kun niissä saa luvan kanssa jatkaa epäterveellisten ruokien syöntiä.
Eihän kaikilla ole sellaista itsekuria, että jaksaa pitkään syödä pääasiassa kasvikunnan tuotteita ja tehdä niistä ruokia. Pestä, kuoria, pilkkoa. Totutella siihen vähäsuolaiseen ja -sokeriseen makuun.
Heikkilä tekee vain bisnestä tolla, ehkä ortopedialla ei riittänyt asiakkaita .Hyvä että sinä olet saavuttanut terveyden.
Vaihdoin vuosi sitten kasvisruokavalioon, olen pääosin vegaani, mutta voin vaikka silloin tällöin syödä katkarapuja salaatissa ,esim.ravintolassa enkä siitä välitä .(kerran kk noin tai harvemmin )
Sen sijaan ihan kaikkea kasvikunnasta, proteiineja ja tärkkelystä, täysjyväviljaa, riisiä, marjoja,hampputuotteita, ihan kaikkea oikeastaan ja monipuolisesti.
Paino laskenut, energiaa ihan hirveästi, vatsa toimii todella hyvin, mieliala on parantunut huomattavasti.
kylläpäs on vaarallinen ruokavalio:-DTäydellisiä aminohappoprofiileja on kasvikunnassa , esim.pistaasipähkinässä ja hampussa ihan itsessään, ja nyhtökaurassa esimerkiksi. Palkokasvit yhdistämällä täysjyväviljoihin saadaan myös kaikki tarvittavat aminohapot . On niitä vaihtoehtoja.
Lisäksi, sitä proteiinia ei edea tarvitse syödä 150 grammaa päivässä niinkuin jotkut kuvittelevat.
Kerro, kuka kuvittelee, että proteiinia tarvitsee syödä 150g?
Sulla on muuten noi kolesteroliarvot vähän liian alhaiset.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ok.
Vähennä eläinperäisiä rasvoja -ja proteiinia , ja lisää RUNSAASTI kasviksia, hedelmiä ja marjoja, TÄYSjyväviljoja ,kaurapuuroa ja 100% Kauraleipää.
Vähennä muutenkin rasvoja, mutta älä korvaa niitä sokerilla ja teollisilla light-tuotteilla, vaan valmista itse kasvispainotteista ruokaa ja vaihda kaikki viljat siis täysjyvään.
Lisää liikuntaa vaikka 3x 30 min /viikko. En tiedä paljonko ennen olet liikkunut.Elintapojen muutoksilla nuo arvot korjaantuvat paremmiksi.
Ei ihme, että Suomessa on niin paljon keski-ikäisiä ja sen ylittäneitä ylipainoisia ja kroonisia sairauksia sairastavia, kun tuota alapeukuttaa useampi:-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikkilä tekee vain bisnestä tolla, ehkä ortopedialla ei riittänyt asiakkaita .Hyvä että sinä olet saavuttanut terveyden.
kylläpäs on vaarallinen ruokavalio:-DTäydellisiä aminohappoprofiileja on kasvikunnassa , esim.pistaasipähkinässä ja hampussa ihan itsessään, ja nyhtökaurassa esimerkiksi. Palkokasvit yhdistämällä täysjyväviljoihin saadaan myös kaikki tarvittavat aminohapot . On niitä vaihtoehtoja.
Lisäksi, sitä proteiinia ei edea tarvitse syödä 150 grammaa päivässä niinkuin jotkut kuvittelevat.Kerro, kuka kuvittelee, että proteiinia tarvitsee syödä 150g?
Tota , kerrotko mitä haittaa on terveydelle keskiarvo länsimaalaisen arvoa alemmalla kokonaiskolesterolilla?
Painoindeksi on nyt 22, 3 aikaisemmin 28,3 sekaruokavaliolla.
Myös kasviksissa on proteiinia, myös täysjyväviljassa on proteiinia, pähkinöissä on proteiinia, pavuissa, linsseissä, siemenissä, hampussa. Jopa banaanissa on proteiinia.
Mistä jotkut saavat päähänsä, että vegaanit esim. Syövät pelkkiä hiilihydraatteja???
Olispa kyllä kiva kuulla:-!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi, sitä proteiinia ei edea tarvitse syödä 150 grammaa päivässä niinkuin jotkut kuvittelevat.Kerro, kuka kuvittelee, että proteiinia tarvitsee syödä 150g?
Tota , kerrotko mitä haittaa on terveydelle keskiarvo länsimaalaisen arvoa alemmalla kokonaiskolesterolilla?
Painoindeksi on nyt 22, 3 aikaisemmin 28,3 sekaruokavaliolla.Myös kasviksissa on proteiinia, myös täysjyväviljassa on proteiinia, pähkinöissä on proteiinia, pavuissa, linsseissä, siemenissä, hampussa. Jopa banaanissa on proteiinia.
Mistä jotkut saavat päähänsä, että vegaanit esim. Syövät pelkkiä hiilihydraatteja???Olispa kyllä kiva kuulla:-!
Miksi et vastannut kysymykseen, kuka kuvittelee, että proteiinia tarvitaan 150g? Etkö osannut?
No jossainpa olen havainnut ohjeena 1,8 - jopa 2 g / painokilo, "ettei vaan lihakset urheillessa surkastu".
Että riippuu sitten ihmisen painosta. Siitähän voit laskea.
Vierailija kirjoitti:
No jossainpa olen havainnut ohjeena 1,8 - jopa 2 g / painokilo, "ettei vaan lihakset urheillessa surkastu".
Että riippuu sitten ihmisen painosta. Siitähän voit laskea.
Et kuitenkaan pysty sanomaan kelle tuo ohje on tarkoitettu? Ei tavallinen kuntoilija proteiinia liikaa tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Hieno olkiukko. Karppausruokavaliossa ei ole yhtään enempää proteiinia kuin virallisterveellisessäkään. Sen sijaan hiilihydraatit korvataan rasvalla ja kasviksilla. Eli karppauksessa kuuluu syödä esim. perunan, pastan ja leivän tilalla kasviksia, joten sitä "pesemistä, kuorimista ja pilkkomista" on huomattavasti ENEMMÄN kuin tavallisessa ruokavaliossa, jossa riittää kun keittää makaroonit. Suolan määrää ei mitenkään karpatessa lisätä, ja sokeriahan siinä ei kuulu syödä ollenkaan. Jo pelkästään leivän ja muiden valmisruokien poisjättäminen vähentää suolan syöntiä itsestään.
Ps. esim. minä olen esimerkki siitä, että karppauksella kolesteroliarvot paranivat huimasti. Esim. nuo triglyt tippuivat pysyvästi (nyt jo yli 10v ajan) noin 1.5 tasolta alle 0.5:een.
Vierailija kirjoitti:
Mistä jotkut saavat päähänsä, että vegaanit esim. Syövät pelkkiä hiilihydraatteja???
Olispa kyllä kiva kuulla:-!
Tunnen kaksi itseään vegaaniksi nimittävää. Ruokavalio koostuu eineksistä eli esim. kasvispihveistä ja -nuggeteista, leivästä, tekojugurteista, makaronista, riisistä... Joskus ehkä saattavat tehdä soijakastiketta. Kasvisten syönti rajoittuu siihen, että leivän päälle laitetaan pala kurkkua. Aika lailla hiilaripitoinen siitä ruokavaliosta tulee. Onneksi puolisot kummallakin "normaaleja", joten lapset sentään saavat edes vähän parempaa ruokaa. Molemmat muutes valittavat ainaista väsymystä ja turvotusta, ja kamppailevat jatkuvan ylipainon kanssa "kun en voi vastustaa kiusausta syödä pullaa".
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ihan noin yks'oikoista ole. Maksa-arvoista näkee alkoholin käytön määrän, ei triglyista. Mä en käytä alkoholia lainkaan, ei- paasto trigly pilvissä. Ainut selitys alkoholi vs. korkea trigly olisi se, että imeytyy työssä käsien iholta ja hengitysteitse, mutta sekään ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ok.
Ainoa oikea ohje tuossa on vähentää sokeri ja vaalea vilja minimiin.
Triglyseridiarvoihin vaikuttaa kaksi asiaa: Alkoholi ja hiilihydraatit. Rasvan määrällä ja laadulla tai liikunnalla ei ole todettu olevan asiaan vaikutusta.
Triglyseridin kannalta on älytöntä korvata rasvaiset maitotuotteet rasvattomilla, sillä rasvattomassa maidossa on enemmän sokeria kuin rasvaisemmassa.
Hedelmiäkään ei kannata ahmia määräänsä enempää, sillä sokeria niissäkin on. Monessa yllättävän paljon.
Eikä triglyseridiarvoja kokoyvävilja laske.
Liikunta on muuten kyllä hyödyllistä, mutta ei sekään triglyseridiin vaikuta.
Aloittajalle tärkeintä olisi varmaan vähentää alkoholin kulutusta. Sokerin saantia kanssa, jos sitä menee paljon. Jos alkoholi on tullut juodua siiderin tai lonkeron muodossa, lopetus vaikuttaa siihen sokeriinkin.
Paitsi ,että kokonaiskolesteroli 5,6 on aivan liian korkea, ja sen pystyy juurikin laskea eläinproteiinin-ja rasvan vähentämisellä, kasvisten lisäämisellä ja kaiken viljan vaihtamisella kokojyvään.
Sillä ei ole väliä ,mitä se hdl siellä on. Kokonaiskolesterolia pitäisi silti tuosta pudottaa, ja ei missään nimessä lääkityksellä.
Paljon kasvikunnan tuotteita ja proteiineja kehiin .
Miten niin se on liian korkea?. Missä on se fakta että alle 5 ok hyvä?. Se on vain tehty raja, jolla saadaan myytyä kolesterolilääkkeitä. Ihmiset ovat yksilöitä!!. Toisella on korkeampi, ja toisella matalampi. LDL ja HDL suhde on tärkeä, ja moni muukin, mutta tuota kokonaiskolesterolia on IHAN TURHA KATSOA.
https://turpaduunari.fi/ldl-kolesteroli-miksi-sita-pitaisi-alentaa/
Sf-apot tutkimus kertoo rasvapartikkeleiden koon. Se vasta kertoo, onko henkilön LDL vaarallista(pienet molekyylit) vai hyvää eli Suuret molekyylit. Silloin on ihan yks hailee onko se LDL koholla.
EU:n avattua rajat ja poliisien resurssien alasajo on mahdollistanut kehityksen. Päihdehuollossa ainakin näyttää pahalta https://www.thl.fi/fi/tilastot/tilastot-aiheittain/paihteet-ja-riippuvu…