Mitkä ammatit eivät sinua kiinnosta, palstan naiset?
Hei, ajattelin lähestyä aihetta tyypillisestä poikkeavalla suunnalla. Itseäni ei kiinnosta lähihoitajan ammatti, eikä lastenhoitaja tarhassa. Tyypilliset naisten alat. Myöskään en ole kiinnostunut huonekalumyyjän ammatista.
Kommentit (55)
Minua eivät kiinnosta tekniikan alan ammatit (yleensä miesvaltaisia, enkä viihtyisi semmoisessa, eikä olisi kyllä osaamistakaan), ei sairaanhoitajat, terveydenhoitajat, lääkärit, poliisit, pelastuslaitostyö, siivous, kokit, tarjoilijat, lasten kanssa työskentelevät.....
Olen juuri semmoinen toimiston hissukka joka tykkää tehdä työnsä omassa rauhassa ja säästää pulinat kahvihuoneeseen, jos edes sinnekkään. Kyllä, olen introvertti, mutta kun tutustun paremmin niin saatan jutella peräti smalltalkkiakin.
No mulla on kaupallinen tausta, olen ollut yrittäjä, on myös isännöitsijän ammattitutkinto ja työvalmentajan erikoisammattitutkinto.
Musta ei olisi missään nimessä mihinkään hoitoalalle, kun oltiin nuoria niin ystävättären haaveammatti oli vanhustenhoitaja, mulle se olis kauhistus, ei ole mitään vanhuksia tai ketään vastaan, mutta ensinnäkin säälin liikaa kaikkia, vanhuksia, sairaita ja vammaisia, ja toiseksi, en kestä mitään eritteitä enkä verta, mulle tekee tiukkaa sekin jos joudun käymään jossain sairaalan tiloissa.
En ole muutenkaan ollut ikinä kiinnostunut ammateista joihin tarvitaan korkeampaa koulutusta, joku juristin homma voisi olla toisaalta mielenkiintoista, mutta tiedän että käytännössä se on järkyttävän tylsää hommaa.
Lapsena kuvittelin että lastenhoitajan homma olis kivaa, mutta tulin aika pian järkiini kun hoidin pikkusisaruksiani.
Rankkoihin fyysisiin töihin musta ei olisi koska ei ole sitä tarvittavaa fysiikkaa. Esim. ravintola-alalle musta ei olisi missään nimessä.
Rekkakuskina tms. en voisi olla koska nukahtaisin rattiin.
Tällä hetkellä tuntuu että työvalmennus on se mun juttu, se on vaihtelevaa, saa käyttää sosiaalista kykyään tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, saa erilaisista ihmisistä koostuvan ryhmän toimimaan, saa olla esimies ja vetää omaa osastoa kuin yritystä, tykkään kuitenkin ajattelutyöstä ja vähän paperihommaa niin että pysyy budjetit ja myynnit kuosissa. Olen hyvä organisoimaan asioita, pystyn ratkaisemaan ongelmia ja sopeutumaan muutoksiin. Olen kehittämismyönteinen ja oma-aloitteinen, en jää ikuisiksi ajoiksi odottamaan että joku muut tekee, teen itse ja laitan muut tekemään. Isännöitsijän työssä oli jo paljon samaa, mutta siinä on aika paljon myös ikäviä asioita, se on henkisesti välillä tosi raskasta. Varmaan on muitankin ammatteja joihin sopisin, mutta karkeasti jaoteltuna olen parempi esimies kuin fyysisen työn tekijä.
Lastenhoito, keittiöala, siivoustyö. Kaupan ala. Tehdastyö. Nämä tuli heti mieleen, on niitä varmasti enemmän mutta en nyt jaksa miettiä.
Olen onneksi päässyt alalle johon halusin.
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina kiinnostaneet vain luovat alat, kuten taide ja tiede.
Ei nappaa ollenkaan hoitoalat, lentoemännyys, lastenhoito, yms. kassatyö, saati jotkut rekkakuskin tai putkimiehen hommat. Tai jotkut toimistohommat, missä pitää dress coden mukaan puettuna edustaa. Ei vaan mun juttu.
Tuskin kumpaankaan noista aloista noin vain sisälle kävellään ja työllistytään. Jos, niin kuin viestistä kuultaa, olet nuori, niin tiedettä varten käy koulusi hyvin, lukion jälkeen mene yliopistoon ja valmistaudu suorittamaan jatkotutkinnot. Taidettakaan ei opi kuin harjoittelemalla, oli laji kuvataide, kirjoittaminen, musiikki tai tanssi. Unelmien saavuttaminen vaatii työtä. t tieteilijä.
Ei missään nimessä oikeuslaitoksen tuomari, syyttäjä, puolustaja. Ei mikään musiikkiin liittyvä, inhoan meteliä, en koskaan kuuntele musiikkia. Ei myöskään eläimiin liittyvät ammatit, eläinlääkäri tai koirahoitaja.
En voisi tehdä tyhjäpäistä hommaa: kynsienlaittaja, kampaaja, meikkaaja, tatuoija jne.
Papin työtä en voisi tehdä, tulisi narriolo. Sotilas en olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä oikeuslaitoksen tuomari, syyttäjä, puolustaja. Ei mikään musiikkiin liittyvä, inhoan meteliä, en koskaan kuuntele musiikkia. Ei myöskään eläimiin liittyvät ammatit, eläinlääkäri tai koirahoitaja.
En voisi tehdä tyhjäpäistä hommaa: kynsienlaittaja, kampaaja, meikkaaja, tatuoija jne.
Papin työtä en voisi tehdä, tulisi narriolo. Sotilas en olisi.
Mielestäni ihan tyhjäpäistä hommaa ei oikein olekaan. Joku ajattelee, että siivoojana työ on sitä (oma työni) mutta jos siellä ei oo skarppina niin äkkiä menee esim. terveys huonojen työasentojen takia. Toki siivoojan työssä ei ole suurta vastuuta ja näin se ei ole kovin tärkeää sinällään. Joku totesi joskus minulle että "tee työtä jolla on tarkoitus" ku hain jotain puolitäysiä roskiksia. Mutta ei se minua haitannut. Jonkun nekin työt on tehtävä.
Hoitoala, kaupallinen ala, tekniikan ala, kuljetusala, taiteellinen ala, humanistinen ala, poliisi/vartiointityö, myyntityö, opetustyö, matkailuala, terevydenhuolto, luonnontieteellinen ala...
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala, kaupallinen ala, tekniikan ala, kuljetusala, taiteellinen ala, humanistinen ala, poliisi/vartiointityö, myyntityö, opetustyö, matkailuala, terevydenhuolto, luonnontieteellinen ala...
Jahas missä olet töissä :)?
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa alat joissa pitää olla pääsääntöisesti sosiaalinen. Eieieiei, ei ikinä. Ei mitään aspailua, ja työkavereillekin tahdon puhua vain jos se koskee työtä. Tuon enempää sosiaalisuutta jokapäivä en kestä.
No onnea valitsemallesi tielle. Taas näitä
ikuisesti työttömiä epäsosiaalisia paskoja.
Tosin vaikuttaa siltä että sulla on joku vamma, normaali ihminen osaa olla sosiaalisissa kanssakäymisissä normaalisti. Eikä kitise "yhyyy, työkaveri sanoi mitä kuuluu" tai "yhyy, joudun olemaan tekemisissä asiakkaiden/työkavereiden kanssa"
Myyntityö ei kyllä sovellu mulle, on kokeiltukin. Hoitotyössä olen elementissäni, myös luova työ, kirjoittaminen sekä luonnonvara-ala onnistuu.
Kynsiteknikko, ripsiteknikko, meikkiteknikko, tatuointiteknikko.
Kaupankassa, likakaivojen tyhjentäjä, opettaja, lastenhoitaja tms
Tarjoilija, lentoemäntä, näyttelijä, opettaja, myyntiedustaja. Hyi hitto, mikään noista en haluaisi tehdä mistään hinnasta.
Teurastaja, koe-eläinhoitaja, raskaat fyysiset työt (este). Voisin muuten tehdä myös "tylsää" tai hienoisesti "epämiellyttävää" työtä. Tietysti valmistumisen jälkeen toivon pääseväni omalle alalleni.
Mielenkiintoista. Kyllä minäkin haluaisin enemmän palkkaa mutta elämä on opettanut ettei se välttämättä niin mene.