Mitkä ammatit eivät sinua kiinnosta, palstan naiset?
Hei, ajattelin lähestyä aihetta tyypillisestä poikkeavalla suunnalla. Itseäni ei kiinnosta lähihoitajan ammatti, eikä lastenhoitaja tarhassa. Tyypilliset naisten alat. Myöskään en ole kiinnostunut huonekalumyyjän ammatista.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Siiis testosterooonihan sen pitkäälti määärää. Minuun ukki oli arkkitehti jaa kuule oikeen sellainen jykevä leukaiinen. Ehkä prinsesssaleikittt tulisi vaaan... se on turva jonka vannhempi luo lapselleen. Karatea ja pottkunyrkkeilyä ja matematiiiikaa jos laskupäätä on (niinkuin suomalaisilla tavallisesti on) niin v"ttu siitä se lähtee.
Minuussta oikeesti tuntuu ja näytttää siltä että nuo naiset ovat jotakin v"tun robotteja. ETtä ne toimii sen mallin mukaisesti kuin ne ikäänkuin harhhakuvitekmiensa vallassa yhteisölllisesti soisivat parhaaksi tuntuvat. Mutta se ei olle järjen ja oman kyseenalaistamisen (ASRVOSTAAN ENITEN MAILMASSA KYSEENALISTAMISTA) liittyvää toimintaa vaan se liiiittyyy homogeeniseen ikäänkuin turvaaliseen heiveröisen kapeakattseisen ihmisen toimintaan, joka hakee vahvauutensa samanmielisistä.
Miksi moni yleistää, että ajattelua vaatimattomia töitä tekevät automaattisesti vain sellaiset, jotka eivät kykene ajattelutyöhön? Entä jos ei vain halua työltään sellaista vastuuta ja päätöksentekoa, vaan tekee mieluummin "aivot narikkaan" -töitä? Älykkäälläkin ihmisellä voi olla esim. heikko stressinsietokyky, psyykkisiä ongelmia jne.
Omalta kohdaltani poissuljettuja on kaikki hoito- ja hoivatyöt, ajatuskin siitä että joutuisi koskemaan ventovierasta ihmistä on puistattava. Samoin tavallinen asiakaspalvelu ja myyntityö, minusta ei ole "kaupan kassatädiksi" mutta erikoisliikkeessä tai vaikkapa apteekissa työskentely (farmaseuttina/proviisorina) olisi ihan ok.
Aiempi kommentoija kaipasi helppoja, ajattelua vaatimattomia töitä ja kokemuksesta sanon, ettei ne ole ainakaan minun hommiani. Työssä pitää olla sopivasti haastetta ja töihin pitää olla kiva mennä, pitää tuntea itsensä tärkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siiis testosterooonihan sen pitkäälti määärää. Minuun ukki oli arkkitehti jaa kuule oikeen sellainen jykevä leukaiinen. Ehkä prinsesssaleikittt tulisi vaaan... se on turva jonka vannhempi luo lapselleen. Karatea ja pottkunyrkkeilyä ja matematiiiikaa jos laskupäätä on (niinkuin suomalaisilla tavallisesti on) niin v"ttu siitä se lähtee.
Minuussta oikeesti tuntuu ja näytttää siltä että nuo naiset ovat jotakin v"tun robotteja. ETtä ne toimii sen mallin mukaisesti kuin ne ikäänkuin harhhakuvitekmiensa vallassa yhteisölllisesti soisivat parhaaksi tuntuvat. Mutta se ei olle järjen ja oman kyseenalaistamisen (ASRVOSTAAN ENITEN MAILMASSA KYSEENALISTAMISTA) liittyvää toimintaa vaan se liiiittyyy homogeeniseen ikäänkuin turvaaliseen heiveröisen kapeakattseisen ihmisen toimintaan, joka hakee vahvauutensa samanmielisistä.
Haluaisi siten nähdä esim. Miespuolisia hoitsuja enemmän. Mun mielestä miehetkin sopisi sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta gynekologin tai hammaslääkärin työ. En käsitä, kuka haluaa tonkia toisten likaisia alapäitä ja suuta?!?!? Yöks!!!! Hyvä tietty, että joku senkin tekee. Myöskään en ikimaailmassa voisi kiinnostua esim. Teurastajan ammatista (!!!!!), Verontarkastajan duunista, lipuntarkastajien yms duunista, kaupan kassan työstä.......
Ala- tai yläpää on yleensä pesty kun lääkärille mennään. Sairautta (tulehdus, karies...) toki mahdollisesti voi olla. Jotkut miehet taas tykkäävät nuolla niitä alapäitä. Se vasta onkin outoa ja ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi moni yleistää, että ajattelua vaatimattomia töitä tekevät automaattisesti vain sellaiset, jotka eivät kykene ajattelutyöhön? Entä jos ei vain halua työltään sellaista vastuuta ja päätöksentekoa, vaan tekee mieluummin "aivot narikkaan" -töitä? Älykkäälläkin ihmisellä voi olla esim. heikko stressinsietokyky, psyykkisiä ongelmia jne.
Minulla on ihan hyvä stressinsietokyky, eikä ole psyyk. ongelmia. Tykkään silti siivota. Olen alemman korkeakoulututkinnon suorittanut ja osaan ajatella tarvittaessa 😊
Ei voisi vähempää kiinnostaa alat joissa pitää olla pääsääntöisesti sosiaalinen. Eieieiei, ei ikinä. Ei mitään aspailua, ja työkavereillekin tahdon puhua vain jos se koskee työtä. Tuon enempää sosiaalisuutta jokapäivä en kestä.
Vierailija kirjoitti:
Myyntityö. Tai mikään työ missä istutaan jakku ja kynähame päällä palaverissa ja tuijotetaan diagrammeja.
Itse olen ollut työssä, jossa istuin farkut ja villapaita päällä palaverissa ja tuijotin diagrammeja. Ei sekään ollut kovin kivaa.
Ylipäätään hyödyttömän tuntuisin työ ei kiinnosta. Sellainen, jossa pitää istua kokouksissa joissa ei ymmärrä mistä puhutaan ja ajatus harhailee, tai kuunnella kovin paljon puhetta muuten. Tekemään pitäisi päästä.
Mua on aina kiinnostaneet vain luovat alat, kuten taide ja tiede.
Ei nappaa ollenkaan hoitoalat, lentoemännyys, lastenhoito, yms. kassatyö, saati jotkut rekkakuskin tai putkimiehen hommat. Tai jotkut toimistohommat, missä pitää dress coden mukaan puettuna edustaa. Ei vaan mun juttu.
Opettajana en voisi ainakaan olla ala- tai yläasteella. En usko että myöskään tarhatätinä.
Myyntiala ei kiinnosta ollenkaan. En myöskään haluaisi olla sairaanhoitaja.
Olisi kivaa että työllä olisi jotain merkitystä. Toisaalta, kyllä sitä kestää tylsässäkin duunissa hyvällä palkalla. Tekee sitten vaikka niillä rahoilla jotain mielenkiintoista vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisi siten nähdä esim. Miespuolisia hoitsuja enemmän. Mun mielestä miehetkin sopisi sellaiseen.
No suvusta itseasiassa löytyy selllaisia sanotaan maailman parhaimpia kirugeja joita lennätettään ympär maailmaa temään leikkauksia ja olen perinyt äitini sydämen joka on hyvä sydän. tykkään kehuaa itseäni sen vuoksi koska minnulla itselläni on nin p"ska itsetunto. Ensimmäinen haaveenib oli pappi, sitten oli lääkäri, etttä kylä se aina tuohon auttamiseen viittaa se minkä ikäänkuin koen elämmäni tarkoituksekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suvusta itseasiassa löytyy selllaisia sanotaan maailman parhaimpia kirugeja joita lennätettään ympär maailmaa temään leikkauksia ja olen perinyt äitini sydämen joka on hyvä sydän. tykkään kehuaa itseäni sen vuoksi koska minnulla itselläni on nin p"ska itsetunto. Ensimmäinen haaveenib oli pappi, sitten oli lääkäri, etttä kylä se aina tuohon auttamiseen viittaa se minkä ikäänkuin koen elämmäni tarkoituksekseni.
Itseassisassa näin aikuissiällä olen pysähtynyt pohtimaan sitä, että miten voisin auttaa ihmistä. Mutta kun itselläni ei ole edes identiteettiä, niin siitä on aika vaikea lähteä rakentamaan mitään.
Mikään asiakaspalvelu ei kiinnosta. Tai mikään muukaan sosiaalinen ala. Mieluiten olisin jonkinlainen taiteilija. Pääsisi tuottamaan konkreettisia asioita, kyselemättä keneltäkään lupia ja mielipiteitä. Pullauttaisi vain valmiin tuotteen maailmaan ja katsoisi vasta sitten mikä on vastaanotto. Ja senkin osuuden voisi oikeastaan delegoida jollekin galleristille, kustantajalle tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa niitä onkin enemmän.
Joku painava potilas jota pitää nostella, niin ihan kätevää jos olisi joku lihaksikas mieshoitsu työparina.
Töitä, joita olen tehnyt:
lastenhoitaja
tsuppari
pesulatyöntekijä
tehdastyöntekijä
myyjä
opettaja
marketin kassa
sihteeri
matkatoimistovirkalija
matkaopas
tekninen sihteeri
asiakaspalvelu toimistokeskuksessa
myyntiedustaja
hotellityö
siivooja
kaupallinen sihteeri
koulutusavustaja
opinto-ohjaaja
tukiopettaja
huvipuistotyöntekijä
terveyskeskuksessa konekirjoittajana
toimitussihteeri
toimittaja ja kuvaaja
viestintäharjoittelija
it-tuki
projektitutkija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa niitä onkin enemmän.
Joku painava potilas jota pitää nostella, niin ihan kätevää jos olisi joku lihaksikas mieshoitsu työparina.
Miehet ei halua sinne missä lauma naisia kälkättää ja haukkuu toisiaan selkiensä takana.
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina kiinnostaneet vain luovat alat, kuten taide ja tiede.
Ei nappaa ollenkaan hoitoalat, lentoemännyys, lastenhoito, yms. kassatyö, saati jotkut rekkakuskin tai putkimiehen hommat. Tai jotkut toimistohommat, missä pitää dress coden mukaan puettuna edustaa. Ei vaan mun juttu.
Kyllä lastenhoidossa ja muullakin hoitoalalla pääsee luovuuttaan soveltamaan... se hoidettava ihminen kun on niin arvaamaton, aina kehittää uusia tilanteita johon pitää kehittää luova ratkaisu.
Sekä taiteessa että tieteessä taas on paljon silkkaa puurtamista, rutiinityötä. Ja suorituspaineita. Tutkijan pitää julkaista säännöllisin välein artikkeleita, ja se syö kun ei niitä ehdi viilata kuten haluaisi ja pitää suoltaa kaikenlaista keskeneräistä paskaa.
En voisi ryhtyä terveydenhoitoalalle, enkä mihinkään missä joutuu tekemisiin lasten, vanhusten tai ylipäätään ihmisten kanssa silleen niin kuin enimmäkseen. Eli en voisi tehdä mitään myyntityötäkään. Mikään uskonnollinenkaan ei kiinnosta, eli ei minusta pappiakaan tms. tulisi.
Siivoushommat ja eläinten kanssa työskentely on tosi kivaa, kaikki sellainen suorittava, missä tehdään yksin tai pienellä tiimillä (tyyliin parin kanssa) ja työnjäljen näkee ihan konkreettisesti valmiina.