Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teillä muilla yläasteella oppilaat "töissä" koulun keittiössä?

Vierailija
04.01.2018 |

Eli tuli tässä mieleen, kun omista yläasteajoista on jo vuosia, että onko (ollut) yleinenkin käytäntö, että oppilaat vuorollaan joutuvat koulun keittiöön "töihin" koulupäivän ajaksi? Meillä pyöri rotaatio oppilaista ja jokainen vuorollaan teki töitä tiskissä. "Palkaksi" sai naamakertoimen mukaan joko eskimopuikon tai jättiksen tai jotakin siltä väliltä. Tuli vaan mieleen, että oliko tällainen ihan normaalia muissakin kouluissa 2000-luvulla? Itse muistan missanneeni esim. fysiikan ja matematiikan tunteja tämän takia ja se harmitti, kun nuo aineet tuottivat muutenkin vaikeuksia. Ja siis tuo tiskivuoro osui ehkä 2 kertaa vuodessa kohdalle.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö Strömsön vai Porvoon yläastetta?

No vastaanpa nyt tähän väsyneeseen kommenttiin: En kumpaakaan. Koulu sijaitsee Varsinais-Suomessa.

Onkohan tää sitten joku varsinaissuomalainen tapa? Olen muualta kotoisin, eikä tollasta ollut. Lapsella taas oli jo alakoulussa vuorot, jolloin kävivät pyyhkimässä ruokalan pöydät. 

En ole koskaan ennen kuullutkaan, ja olen sentään ollut aika paljon kouluissa. En tosin Varsinais-Suomessa, enkä ole kuullut keneltäkään siellä asuvalta tutulta tällaista. Minun tietääkseni useimmat vanhemmat olisivat puuttuneet lapsityövoiman käyttöön, jos kyse oli jostakin muusta kuin yleisestä tet-harjoittelusta. Keittiöhommiin on pitkään tarvittu hygieniapassi ennen kuin on päässyt edes tiskaamaan.

Ruokajärjestäjiä olen tavannut, mutta he vain hakivat ruuat ja siivosivat luokan.

Vierailija
62/62 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites pakollinen hygieniapassi ja salmonellakoe? Koulun keittiö ei ole eri vapaudella laista rehtori  päätökselläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan