Miten saada töitä ilman mitään työkokemusta?
olen 27 vuotias, enkä päivääkään ole töissä ollut. Minulla on pelkästään amiksen datanomin paperit ja ammattikorkeakoulu ja yliopisto ovat jääneet kesken. En ole koskaan saanut mitään töitä yksinomaan työkokemuksen puutteen takia. Tänäänkin minut naurettiin vuokratyöfirmasta pihalle työkokemuksen puutteen takia. Omaan firmaan minulla ei riitä tietotaito eikä rahat, mutta en haluaisi loppuelämäänikään elää työttömänä? Miten voisin saada töitä?
Kommentit (53)
Avoimia hakemuksia yrityksiin ja oman osaamisen päivittäminen vapaa-ajalla. Tärkeää osoittaa oma kiinnostus ja antaa kuva että ymmärtää nykypäivän menoa alalla.
Vierailija kirjoitti:
Avoimia hakemuksia yrityksiin ja oman osaamisen päivittäminen vapaa-ajalla. Tärkeää osoittaa oma kiinnostus ja antaa kuva että ymmärtää nykypäivän menoa alalla.
Tätä olen jo tehnyt vuosia mutta tuloksetta. ap.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilun kautta.
Minua ei ole otettu ikinä edes työkokeiluun taustani takia. ap.
Sanoisin näin, että mahdoton tehtävä. Varsinkin tuossa iässä jos ei ole työkokemusta. Työnantajat ajatettelee saman tien, että laiska paska.
Suurin osa työpaikoista menee suhteiden kautta. Voit olla kuinka paska työntekijä, mutta kunhan suhteet on kunnossa se riittää. On ihan turha laittaa lappuja ja lippuja mihinkään jos ei ole suhteita.
Joka paikassa myös vaaditaan suosittelijaa. Minullekin sanottiin kerran, että jos ei ole suosittelijaa, niin ei ole mitään mahdollisuutta päästä töihin. :(
TyöelämäonP#######stä kirjoitti:
Sanoisin näin, että mahdoton tehtävä. Varsinkin tuossa iässä jos ei ole työkokemusta. Työnantajat ajatettelee saman tien, että laiska paska.
Suurin osa työpaikoista menee suhteiden kautta. Voit olla kuinka paska työntekijä, mutta kunhan suhteet on kunnossa se riittää. On ihan turha laittaa lappuja ja lippuja mihinkään jos ei ole suhteita.
Joka paikassa myös vaaditaan suosittelijaa. Minullekin sanottiin kerran, että jos ei ole suosittelijaa, niin ei ole mitään mahdollisuutta päästä töihin. :(
Eipä ole suhteetkaan auttaneet minun tilanteessani mitään. Haastatteluun olen korkeintaan päässyt, ja siellä on nostettu työkokemukseni puute esiin ja minä olen aina jäänyt ilman paikkaa. ap.
Työkokeiluun sellaiseen paikkaan, joka lupaa sinulle vähintään 8 kk:n määräaikaisen palkkatyöpaikan. 8 kk siksi, että siinä kertyy työssäoloehtoa ansiosidonnaiseen, vaikka työnantajallesi maksettaisi palkkatukea.
Valehtele työkokemus. Harvemmin mistään perusduuneista vanhoille työnantajille soitellaan.
Ryhdy yrittäjäksi toiselle alalle. Ala vaikka pitämään kirpputoria tai pesemään ikkunoita, niissä ei datanomin taitoja tarvita. Palvelualan yrittäjänä et tarvitse edes suurta pääomaa, sen kuin käärit hihat ja hommiin.
Pohjalta täytyy alottaa. Eli pääasia kun pääset johonkin paikkaan esim. puhelinmyyjä, feissari . Tiedän, ettei mitään herkkuhommaa, mutta jostain täytyy lähtee ja noista ensikertalaisille löytyy hommaa. Sit on jo helpompaa edetä mielekkäämpiin hommiin kun on cv:ssä jotain.
Jonkun täydennyskoulutuksen kautta, johon sisältyy työssäoppimisjakso.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta miten pääsee yliopistoon ilman yo-tutkintoa?
Hakemalla.
Minä sain ensimmäisen työni 27 vuotiaana. Opiskelin tosin yliopistossa silloin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen jo tehnyt vuosia mutta tuloksetta. ap.
Minkätyylisiä töitä olet hakenut? Osaatko devata? Voitko tehdä jonku nöytteen osaamisestasi ja myyt ajatuksesi hyvin.
Loppupeleissä kaikki on kiinni myymisestä.
Junasi taisi mennä jo. Vähintäänkin se vaatisi luovia ratkaisuja erikoistaitoja tai suhteita.
Theres no job like blowjob.