Prisman merinovillakerrasto-kannattaako?
Eli onko hyvät kaupan oman merkin merinovillainen aluspaita ja alushousut? Vai maksanko moninkertaisesti jostain "paremmasta" merkistä?
Kommentit (12)
Voi olla ostajilla kovin vähän käyttökokemusta, kun on näin lämmintä ollut...
Kutittaako? Joku ehtinyt jo kokeilla kylmillä ilmoilla? Tai edes viileähköillä :D
House kerrasto löytyy pari kappaletta ja kyllä toimii ja siirtää kosteutta ja ptiää kuivana paikat. Hinta on edullinen ja muut merinovillatuotteet on suorastaan naurettavan hintaisia ..
Ostin Partioaitasta merinovillakerraston ja minun mielestäni näitä hypetetään liikaa.
Puuvilla tms. -kerrasto ajaa saman asian. Toki kosteana merinovilla saattaa olla
eristävyydeltään parempi. Ei nämä autuaaksi tee, vaikka metsässä hikoilin. Parempi vinkki on kerrospukeutumisen suosiminen oli ne vermeet mitä tahansa.
On ollut tosi hyvä, käytössä vaan paranee. Suosittelen.
Edullinen merino on melko varmasti mulesing-tuotettua.
Ostin rustasta thermoleggarit ja ne on loistavat. Suosittelen! 6 e.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Partioaitasta merinovillakerraston ja minun mielestäni näitä hypetetään liikaa.
Puuvilla tms. -kerrasto ajaa saman asian. Toki kosteana merinovilla saattaa olla
eristävyydeltään parempi. Ei nämä autuaaksi tee, vaikka metsässä hikoilin. Parempi vinkki on kerrospukeutumisen suosiminen oli ne vermeet mitä tahansa.
Ihoa vasten pitää olla kosteutta läpäisevä kerros. Muuten vaate ja iho pysyy märkänä, kerran kastuttuaan.
Bambu ja modaali, viskoosi tuntuvat mukaville ihoa vasten, mutta imevät myös kosteuden its
eensä.
Ikävä kyllä puuvilla on huono vaihtoehto. Mieluummin ihoa vaste edes 'tekninen kerrasto' eli tekokuitu, joka ei ime kosteutta. (Merino)villa, villasilkki, villasekoite ovat myös tuntumaltaan mukavia iholle.
Ostin pari vuotta sitten paksuhkon.HH merinovillakerraston. En ole pitänyt vielä kertaakaan! Aina todennut vain, että pärjään ohuemmallakin.
100% merinovillan suurin heikkous on huono kulutuksen kesto. Päivittäiseen käyttöön mun kokemuksen mukaan sopii paremmin joku 50%/50% villa polyesteri sekoite. Lämpimämpiä noi on kuin puuvilla tai keinokuitu. Ainakin eräreppu ja Varusteleka verkkokaupoilla on noita ainakin edellisemmin kuin jossain Partioaitassa. Muistaakseni olen nähnyt noita myös rautskauppojen ja muiden työkalukauppojen jotka myyvät myös työvaatteita mainoksissa.
Luulis että on hyvä!