Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien aktivointia vastustavan kansalaisaloitteen suosio todistaa ettei korkeastikoulutetun kannata jäädä Suomeen

Vierailija
04.01.2018 |

Minä vedin johtopäätökset onnistuneesti jo 15 vuotta sitten, kun alkoi kyllästyttää Suomen sosialismi. Oikeassa olin, huonompaan suuntaan on vuosi vuodelta menty. Ei kestä systeemi tällaista määrää lonnijoita ja työn välttelijöitä.

Kun näin viaton aloita, jossa siis ehdotetaan 4,6% alennusta työttömyyskorvaukseen, saa näin raivokkaan vastaanoton ja kärkipoliitikot myötäilevät kansalaismielipidettä, niin ei kyllä ole itseään pitkään kouluttaneen ja uraan panostaneen pienintäkään järkeä jäädä Suomeen elättämättään valtavaa joukkoa työhaluttomia.

Onko muilla samoja ajatuksia? Voin rehellisesti sanoa olleeni tyrmistynyt, kuinka aloite on lytätty. Ei se minua enää koske, mutta harmittaa niiden mukavien korkeakoulutettujen ystävieni puolesta, jotka ovat perheensä tai muusta syystä pakotettuja jäämään Suomeen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun tuo aktiivimalli on tarkoitushakuisesti revitty irti asiayhteydestään, eli hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen sopimasta kymmenen kohdan ohjelmasta, ja muista 9 kohdasta vaietaan tyystin koska niistä ei voi lietsoa silmitöntä raivoa.

Vierailija
2/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, oon opiskellut yliopistossa ja amk:ssa ja en ole tällä hetkellä ilman työtä ja allekirjoitin aloitteen jo silloin aika alussa. Rakastan tätä maata, mutta mun mielestä tää on menossa alaspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

-onnellisesti ulkomailla vuodesta 1998

Vierailija
4/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon korkeakoulutettu on hyvä vaan ja hyppää ensimmäiseen lentokoneeseen ulos maasta. Tee viimeinen palvelus ja ota mahdollisimman monta kokoomuksen kätyriä mukaasi.

Vierailija
5/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon korkeakoulutettu on hyvä vaan ja hyppää ensimmäiseen lentokoneeseen ulos maasta. Tee viimeinen palvelus ja ota mahdollisimman monta kokoomuksen kätyriä mukaasi.

Näin just. Sinunlaisia puna-agentteja ei sivistysmaissa tapaa. En kaipaa takaisin, kiitos muistutuksesta.

Ap

Vierailija
6/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissua on tässäkin ketjussa, mikä vain todistaa, ettei ahkera, asioistaan huolehtiva ihminen saa Suomessa arvostusta. Kyllä, pysynkin poissa.

Ap

Vierailija
7/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hissua on tässäkin ketjussa, mikä vain todistaa, ettei ahkera, asioistaan huolehtiva ihminen saa Suomessa arvostusta. Kyllä, pysynkin poissa.

Ap

Mitä mieltä sinä olet Kokoomuksen ja muun hallituksen tavasta hoitaa tämä asia?

Häiritseekö sinua, että hallituspuolueet eivät olleet paikalla kun asiasta keskusteltiin eduskunnassa?

Mitä mieltä olet tuosta Kokoomuksen sananvapaudenrajoittamisongelmasta? (Aloitetaan uusi ketju, jos et tunne asiaa.)

Onko sinusta veronmaksajana järkevää, että hallitus on luvannut miljoonia euroja lisää siihen, että rekrytointifirmat pääsevät pyörittämään kursseja, jotka työttömät kokevat turhiksi?

Vierailija
8/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Häiritseekö sinua, että hallituspuolueet eivät olleet paikalla kun asiasta keskusteltiin eduskunnassa?

Mitä mieltä olet tuosta Kokoomuksen sananvapaudenrajoittamisongelmasta? (Aloitetaan uusi ketju, jos et tunne asiaa.)

Onko sinusta veronmaksajana järkevää, että hallitus on luvannut miljoonia euroja lisää siihen, että rekrytointifirmat pääsevät pyörittämään kursseja, jotka työttömät kokevat turhiksi?

Katos, järkevää keskustelua eikä väsynyttä työttömän ulinaa.

Rekryfirmoille pitäisi asettaa tiukat tavoitteet ja tasovaatimukset. On todellakin turhaa maksaa konsulttipellefirmoille isoja palkkioita, jos vain pilailevat työttömien kustannuksella.

Kokoomus sentään yrittää hoitaa asioita. Nousukausi ja valtio velkaantuu edelleen 3-4 miljardia vuodessa. Jotain pitää tehdä, muut puolueet eivät edes yritä.

Vierailija
9/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei oo siinä että sen rahan eteen pitää tehdä jotain. Se on ihan ok ja suotavaa ja moni toivookin oikeesti sitä että pääsee pois kotoota.

Ongelma on siinä kun oikeesti haet töitä ja yrität ja et niitä oikeesti saa kun alanvaihtajat ajaa yli. Mikäli jokaiselle olis osottaa paikka tai jokin järkevä tapa osottaa sitä aktiivisuutta, tää homma toimis.

Tää malli rankasee niitä jotka lusmuilee himassa tahallaan ja se on oikein, mutta ei ne jotka yrittää haluis saada kahdesta suunnasta turpaan.

Ja ei oo oma lehmä ojassa.

Vierailija
10/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Katos, järkevää keskustelua eikä väsynyttä työttömän ulinaa.

Rekryfirmoille pitäisi asettaa tiukat tavoitteet ja tasovaatimukset. On todellakin turhaa maksaa konsulttipellefirmoille isoja palkkioita, jos vain pilailevat työttömien kustannuksella.

Kokoomus sentään yrittää hoitaa asioita. Nousukausi ja valtio velkaantuu edelleen 3-4 miljardia vuodessa. Jotain pitää tehdä, muut puolueet eivät edes yritä.

No, entä se, että hallituspuolueet eivät vaivautuneet olemaan paikalla eduskuntakeskustelussa?

Ja entä nuo yritykset vaientaa kritiikki?

Vaikka puolue tekisi hyviäkin päätöksiä, on tuollainen demokratian halveksunta mielestäni anteeksiantamatonta. Eikö sinusta?

Vierailija
11/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vain aloittajalla olla ongelma siinä, että valtapuolueet tässä maassa ovat tottuneet lypsämään valtiota omiin tarkoituksiinsa vuoron perään ja yhdessä eri suuntiin. Jälki jää kuin traktorin renkaasta. Tänne tonne tänne tonne, ja lopputuloksena upotaan akseleita myöten peltoon.

Aktiivimalli vain on yksi lisäporras tässä sosialismissa. Samaten korkeakoulutettua se kohtelee luultavimmin ihan yhtä nöyryyttävästi kuin useimmat muutkin työttömienkiusaamistoimet. Kokoomus ei ole ollut näissä asioissa yhtään sen vapauttavampi, päin vastoin ruoskaa annetaan niin että jos hevonen ei ihan vielä ole kuollut, niin kohta sitten jo onkin. Ainoat kokoomuksen suosimat vapautustoimenpiteet johtavat suorinta tietä pääomat pois maasta paljon nopeammin kuin koulutetut ymmärtävät lähteä.

Mutta mikäs se ruoskanheiluttajan ylimielisyyden parantaisi, ennen kuin intomieli läjähtää omaan selkään.

Vierailija
12/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, myös korkeakoulututkinnon suorittaneita ja pitkän työkokemuksen omaavia on työttöminä. Akava ei kannata aktiivimallia. Pysy pois vaan.Minä aion vetää lonkkaa muutaman vuoden ja jään eläkkeelle, eläkeikäni on 63 vuotta,sitten kutsuu meitäkin Portugali.

Vierailija
13/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen korkeakoulutettu alalle, jolla on (ja tulee jatkossakin olemaan) työvoimapula, ja kävin silti allekirjoittamassa aloitteen. Ymmärrän, miten nykyiset työmarkkinat toimivat, ja työttömillä on myös oma tärkeä roolinsa siinä. Täystyöllisyys nykyisellä järjestelmällä olisi täyttä utopiaa: se vaatisi niin suuria rakenteellisia muutoksia (tai vastaavasti halpa/ ilmaistyömarkkinoiden kehittymistä), ettei sitä ihan hetkessä saada aikaiseksi. Olisi todella epäinhimillistä rangaista työttömiä siitä, miten työmarkkinat tällä hetkellä toimivat, kun he ovat tilanteeseen täysin syyttömiä. Sitäpaitsi olisi myös itseltäni lyhytnäköistä tukea päätöksiä, joiden tarkoitus on ilmiselvästi vain heikentää työvoiman sananvaltaa työmarkkinoilla entisestään. Mieluummin tuen työttömiä verotuksen kautta kuin otan riskin siitä, että palkkani ja etuni poljetaan suohon näiden muutoksien seurauksena.

Vierailija
14/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua korkeakoulutettuna voisi vähempää kiinnostaa, jos jotkut loisijat välttelevät töitä. Mua kiinnostaa enemmän mun oma elämä ja se, että mä saan töitä. Kunhan saan tehdä jotain mielekästä mihin mulla on kykyjä ja mielellään saan sen verran palkkaa, että pysyy hengissä

Vierailija
15/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vedin johtopäätökset onnistuneesti jo 15 vuotta sitten, kun alkoi kyllästyttää Suomen sosialismi. Oikeassa olin, huonompaan suuntaan on vuosi vuodelta menty. Ei kestä systeemi tällaista määrää lonnijoita ja työn välttelijöitä.

Kun näin viaton aloita, jossa siis ehdotetaan 4,6% alennusta työttömyyskorvaukseen, saa näin raivokkaan vastaanoton ja kärkipoliitikot myötäilevät kansalaismielipidettä, niin ei kyllä ole itseään pitkään kouluttaneen ja uraan panostaneen pienintäkään järkeä jäädä Suomeen elättämättään valtavaa joukkoa työhaluttomia.

Onko muilla samoja ajatuksia? Voin rehellisesti sanoa olleeni tyrmistynyt, kuinka aloite on lytätty. Ei se minua enää koske, mutta harmittaa niiden mukavien korkeakoulutettujen ystävieni puolesta, jotka ovat perheensä tai muusta syystä pakotettuja jäämään Suomeen.

Juhana noussut torkkupeittonsa alta palstailemaan.😂

Vierailija
16/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei oo siinä että sen rahan eteen pitää tehdä jotain. Se on ihan ok ja suotavaa ja moni toivookin oikeesti sitä että pääsee pois kotoota.

Ongelma on siinä kun oikeesti haet töitä ja yrität ja et niitä oikeesti saa kun alanvaihtajat ajaa yli. Mikäli jokaiselle olis osottaa paikka tai jokin järkevä tapa osottaa sitä aktiivisuutta, tää homma toimis.

Tää malli rankasee niitä jotka lusmuilee himassa tahallaan ja se on oikein, mutta ei ne jotka yrittää haluis saada kahdesta suunnasta turpaan.

Ja ei oo oma lehmä ojassa.

Olisi oikein, että rankaisisi. Mutta lusmut ovat tottuneet pelaamaan, hakevat sossusta sen, minkä menettävät työttömyyskorvauksista. Ja kulut siirtyvät kunnille. No, valtiontalous näyttää paremmalta työttömyyskulujen osalta. Mikä farssi!

Vierailija
17/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua korkeakoulutettuna voisi vähempää kiinnostaa, jos jotkut loisijat välttelevät töitä. Mua kiinnostaa enemmän mun oma elämä ja se, että mä saan töitä. Kunhan saan tehdä jotain mielekästä mihin mulla on kykyjä ja mielellään saan sen verran palkkaa, että pysyy hengissä

Olethan korkeakoulutettuna maksanut koulutuksesi omasta pussistasI? Jos olet antanut Suomen valtion osallistua koulutuskustannuksiisi, niin älä tule nillittämään loisista, sillä olet yksi heistä.

Vierailija
18/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä. Eihän siinä mitään outoa ole että loisii ilmaiset opiskelut suomessa ja muuttaa toiseen maahan maksamaan verot..

Vierailija
19/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan korkeakoulutettuna maksanut koulutuksesi omasta pussistasI? Jos olet antanut Suomen valtion osallistua koulutuskustannuksiisi, niin älä tule nillittämään loisista, sillä olet yksi heistä.

Niin ja yhteiskunta saa hyödyn siitä että työllistyn tekemään koulutusta ja osaamista vastaavaa hommaa? Eikö tämä ole homman idea?

Vierailija
20/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemiin. Ei tule sinua ikävä. Juhanakin kehoittaa muuttamaan muualle, jos ei töitä löydy. Bye bye.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän