Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien aktivointia vastustavan kansalaisaloitteen suosio todistaa ettei korkeastikoulutetun kannata jäädä Suomeen

Vierailija
04.01.2018 |

Minä vedin johtopäätökset onnistuneesti jo 15 vuotta sitten, kun alkoi kyllästyttää Suomen sosialismi. Oikeassa olin, huonompaan suuntaan on vuosi vuodelta menty. Ei kestä systeemi tällaista määrää lonnijoita ja työn välttelijöitä.

Kun näin viaton aloita, jossa siis ehdotetaan 4,6% alennusta työttömyyskorvaukseen, saa näin raivokkaan vastaanoton ja kärkipoliitikot myötäilevät kansalaismielipidettä, niin ei kyllä ole itseään pitkään kouluttaneen ja uraan panostaneen pienintäkään järkeä jäädä Suomeen elättämättään valtavaa joukkoa työhaluttomia.

Onko muilla samoja ajatuksia? Voin rehellisesti sanoa olleeni tyrmistynyt, kuinka aloite on lytätty. Ei se minua enää koske, mutta harmittaa niiden mukavien korkeakoulutettujen ystävieni puolesta, jotka ovat perheensä tai muusta syystä pakotettuja jäämään Suomeen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutettu, monta vuotta ulkomailla ja paluun jälkeen lähes vuoden työttömänä - nyt töissä oman alan hommissa ja ikionnellinen siitä. Työttömyys oli kammottava jakso elämässäni. Edes kovimpina aikoina työ- ja yksityiselämässäni en ole ollut niin stressaantunut kuin silloin.

Allekirjoitin aloitteen heti kun siitä kuulin.

Olen lisäksi täysin tyrmistynyt kokoomuksen sekoilusta: henkilöön käyvästä vastenmielisestä mustamaalauskamppanjasta aloitteen tekijää kohtaan ja yrityksestä rajoittaa sananvapautta.

Ja kirsikkana kakussa  kaikki tää todella epäjohdonmukainen esiintyminen, vastuun välttely ja sekava viestintä aiheesta. Telkkariin pistetään keskustelemaan ministeri, joka on täysin pihalla.

Kuten myös suhmuroinnissa lain valmistelussa ja tavasta millä se ajettiin läpi. Huutia kyllä myös kansanedustajille, tokkopa moni edes tajusi mitä allekirjoitti.

Ensimmäistä kertaa eduskuntavaaleissa ääneni tulee saamaan joku muu kuin Kokoomus. En olisi ikinä uskonut, mutta todennäköisesti presidentinvaaleissakin ääneni menee sittenkin muualle kuin Niinistölle. Ihan Kokoomuksen vuoksi.

Ja ap, en todellakaan suosittele sulle paluuta. Se kansainvälinen kokemus kun aika usein on jotain, millä voi pyyhkiä takapuolta täällä suomalaisilla työmarkkinoilla. Se oli ehkä kamalinta koko paluumuutossa. Ulkomailla asuminen ei totisesti ollut meriitti, vaan ihmettelyn aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme