Suomalaisten miesten heikko terveys näkyy jo hiuksista
Juuri tultiin Lontoosta ja huomasin että alle 40-vuotiaista brittimiehistä oli kaljuja tai kaljuuntuvia vain muutama per tuhat. Suomalainen mies alkaa kaljuuntua ja muuttua muutenkin etovaksi jo 25-vuotiaana. Kannattaisiko suomalaisten miesten harkita hieman tottumuksiaan? Miten olisi liikunta, alkojolin ja tupakan lopettaminen, vegaaninen ruokavalio jne?
Kommentit (61)
Taas tää sama kaljutrollero täällä, voi pierureikä. XDD
Valkoihoisilta miehiltä taliköhnä ja mieshormoni ohentavat hiukset tai vievät ne kokonaan pois 40. ikävuoteen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Ja spermakin alkaa olla kehnoa..voi voi....
Kyllä se silti sun nieltäväksi kelpaa. Älä yhtään yritä muuta väittää. ;)
Mielenkiintoisesti kaikki pultsarit ja nälkäänäkevät pakolaisleireillä ei kaljuunnu... Taipumus hiustenlähtöön on geeneissä eikä siihen valitettavasti auta mikään ruokavalio tai kuntokuuri. Tämä terveysfasismi alkaa saada uskomattomia piirteitä, kohta varmaan ruma naamakin on omaa syytä ja korjaantuu paleofitnesskuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten selittää ettei briteissä kaljuus ole kovin yleistä alle 40 vuotiailla miehillä?
Tummempia kuin suomalaiset cro magnon-geeniset immeiset.
Vierailija kirjoitti:
Valkoihoisilta miehiltä taliköhnä ja mieshormoni ohentavat hiukset tai vievät ne kokonaan pois 40. ikävuoteen mennessä.
Onko valtava afrotukka sitten parempi vaihtoehto kuin kaljuus. :D
Vierailija kirjoitti:
Geneettinen taipumus kaljuteen tulee äidiltä, mutta terveellinen elämäntapa korjaa tämän geneettisen virheen.
Kaljuuntuminen on vallitseva ominaisuus, joten se tulee siltä vanhemmalta, jolla se on. Brittien kuninkaallisillakin, tällä nuoremmalla polvella on melko suomalainen hiustyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisesti kaikki pultsarit ja nälkäänäkevät pakolaisleireillä ei kaljuunnu... Taipumus hiustenlähtöön on geeneissä eikä siihen valitettavasti auta mikään ruokavalio tai kuntokuuri. Tämä terveysfasismi alkaa saada uskomattomia piirteitä, kohta varmaan ruma naamakin on omaa syytä ja korjaantuu paleofitnesskuurilla.
Mulla auttoi ruokavalio, tosin olen nainen. Puuttuva tekijä oli ilmeisesti rikki, sillä sen tankkaamisen jälkeen hiusten maksimipituus on yli 30 senttiä enemmän kuin aiemmin. Kasvunopeus ei ole muuttunut, mutta nämä ehtivät kasvaa pidemmiksi, koska eivät putoa päästä kesken kaiken. Geenithän eivät ole muuttuneet. Yksi sairauksista pakotti muuttamaan syömiset eli geneettinen lähtökohta tai perusterveydentila ei ole kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ja britit ovat geneettisesti enimmäkseen välimerellisiä tumma- tai ruskeahiuksisia vaikka germaanista kieltä nykyään puhuvatkin, ja potevat vielä viikinkifiksaatiota kaikenlisäksi. Afrotukkaa en edes ajatellut, se kun ei mitenkään liity oikeisiin anglosakseihin tai edes "britteihin".
Itse olen melkein kalju ja keltahiuksinen sieltä mistä tukka ei vielä ole lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ja britit ovat geneettisesti enimmäkseen välimerellisiä tumma- tai ruskeahiuksisia vaikka germaanista kieltä nykyään puhuvatkin, ja potevat vielä viikinkifiksaatiota kaikenlisäksi. Afrotukkaa en edes ajatellut, se kun ei mitenkään liity oikeisiin anglosakseihin tai edes "britteihin".
Itse olen melkein kalju ja keltahiuksinen sieltä mistä tukka ei vielä ole lähtenyt.
Totta, mutta yhdyssanat ovat yhdyssanoja, ja pilkkuakin suomen kielessä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Taliköhnän ja miehormonien välillä ei ole suurta eroa roujen välillä (no aasialaisilla hieman vähemmän testoa), vaan pääsyy löytyy valkoisten hiusnystyistä, jotka ovat herkempiä dihydrotestosteronille. Tämän takia valkoiset naisetkin menettävät tukkaansa iän myötä, vaikka heillä mieshormoneja on vain murto-osa miehiin verrattuna. DHT:n määrää voidaan toki vähentää lääkkeiden avulla, mutta on sitten eri asia kannattaako hormonitasojaan lähteä tämän vuoksi muokkailemaan, kun mistään varsinaisesta sairaudesta ei kuitenkaan ole kyse. Toki psykologista haittaa asialla on, koska ap:n kaltaiset ihmiset halventavat kaljuuntuvia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaljuusgeeni tulee äidiltä, sillä ei ole mitään tekoa elintapojen kanssa.
Tämänkin saattaisit tietää, jos lukisit muutakin kuin käsikakka-palstaa.
Tämäkin epäkohta oli oikeasti naisten syytä. Haukut kuitenkin saa jälleen kerran viattomat miehet, kuten aloituksesta huomattiin.
https://www.express.co.uk/life-style/life/762227/hair-loss-bald-men-cou…
"Baldness is most common in the Czech Republic, with almost half these men going bald at 42.79 per cent.
The UK has the fifth highest count of smoothed-headed men, with 39.23 per cent of males losing their crowning glory.
Spain has the second highest number at 42.6 per cent. Germany is next with 41.2 per cent followed by France with 39.24 per cent, according to website Quora.
Unsurprisingly up next after the UK is the US, followed by Italy, Poland, Netherlands, Russia and Canada."
Suomalaiset ovat eurooppalaisista tuon kartan mukaan vähiten kaljuja, eikä mikään ihme, kun suomalaisilla on eniten aasiageenejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten selittää ettei briteissä kaljuus ole kovin yleistä alle 40 vuotiailla miehillä?
Tummempia kuin suomalaiset cro magnon-geeniset immeiset.
Suomalaisten geeneissa on hitunen enempi neasertaalin ihmista kuin muilla. Cro mangon geenit on ihan muualla kuin suomessa.
Mita koko vaitteeseen brittien paremmista hiuksista niin olen samaa mielta. Tosin Suomalaisten hiukset ovat eri plaatua muun euroopan kanssa. Niin naisten kuin miesten.
Briteissa miehet ovat niin naismaisia etta tupee loytyy tosi helposti jos kaljuuntuminen uhkaa.
Britti miehilla ei myoskaan ole olkapaita. Mulla on hirmuisia ongelmia ostaa vaatteita 82kg/181cm 31"
Hiukka kade ohuthiuksinen mies briteista.
Mun ukolla on tosi paksut, pitkät ja hyväkuntoset hiukset, et oikeen kateeks käy ja ihan on suomalainen, tosin on vähän tummempi, kuin keskiverto suomalaiset, liekö idästä sukujuuret.
Vierailija kirjoitti:
Mun ukolla on tosi paksut, pitkät ja hyväkuntoset hiukset, et oikeen kateeks käy ja ihan on suomalainen, tosin on vähän tummempi, kuin keskiverto suomalaiset, liekö idästä sukujuuret.
ja piti lisätä, et elämäntavat sil on sitä, et vetää kaljaa ja syö makkaraa, ei käy töissä, mut silti mies on ku kreikkalainen jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljuusgeeni tulee äidiltä, sillä ei ole mitään tekoa elintapojen kanssa.
Tämänkin saattaisit tietää, jos lukisit muutakin kuin käsikakka-palstaa.
Tämäkin epäkohta oli oikeasti naisten syytä. Haukut kuitenkin saa jälleen kerran viattomat miehet, kuten aloituksesta huomattiin.
Y-kromosomissa ei ole juuri geneettistä informaatiota (linkki), mutta X:n perimähän voi tulla yhtä lailla mieheltä...?
https://www.newscientist.com/article/mg21328535-100-mens-y-chromosome-i…
Varsinkin itäisen Välimeren alueella miehet kaljuuntuvat aikaisin ja lähes kaikki viiskymppiset ja vanhemmat ovat kaljuja ja lihavia. Toki poikkeuksiakin on.
Todellisuudessahan brittimiehet ovat suomalaisia lihavampia, tupakoivat ja ryyppäävät enemmän ja kaljuuntuminen on siellä yleisempää. Hyvä trolli, ap. :D