Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja mies mukaan synnytykseen?

Vierailija
03.01.2018 |

Meidän ensimmäinen yhteinen vauva on syntymässä heinäkuussa. Miehellä on ennestään kaksi pienehköä lasta, minulle tämä on esikoinen. Olen ollut todella onnellinen tästä raskaudesta, mutta nyt eräs huoli on alkanut varjostaa sitä :( . Haluaisin, että mies tulisi mukaan synnytykseen, ja mies tietenkin haluaa itse myös. Mutta minne laittaa hänen kaksi lastaan siksi aikaa? Miehen eksä suuttui kun sai tietää raskaudestani, ja ilmoitti, että ei jousta tapaamisajoissa yhtään vauvamme vuoksi. Lapset on siis viikko-viikko-mallilla puolet ajastaan meidän luona. Nyt ovat sopimassa koko vuoden aikatauluja, ja miehen eksäpä ilmoitti, että hän joutuu olemaan töissä koko heinäkuun, joten edellyttää, että lapset ovat meillä koko heinäkuun. Laskettu aikani on heinäkuun puolivälissä. Samalla tämä eksä sanoi, että jos vauva syntyy kun heidän lapset on meillä, niin hän ei aio auttaa asiassa eikä ottaa lapsia luokseen siksi aikaa. Vaan vaatii että sovituista tapaamisajoista pidetään tarkkaan kiinni. MIehen vanhemmat asuvat kaukana eli eivät voi olla hoitopaikkana, jos synnytys alkaa yllättäen. Mitenhän tämän nyt oikein ratkaisisi?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten exä voi vaatia, että tapaamisista ei jousteta yhtään ja samaan aikaan ilmoittaa itse ettei voi lasten kanssa olla kuukauteen? Ja millainen äiti on kostoksi exälle erossa lapsistaan kuukauden?

Vierailija
42/45 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se exäkään kysele teiltä, mitä saa viikollaan syöttää lapsille tai voiko viedä heitä jonnekin.

Meillä aikoinaan naapurissa asui nuori perhe, joiden kanssa vuoroin hoidettiin toistemme isompia lapsia kun lähdettiin synnyttämään. Tähystele naapurustoa sillä silmällä, löytyisikö kivoja uusia tuttavuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten exä voi vaatia, että tapaamisista ei jousteta yhtään ja samaan aikaan ilmoittaa itse ettei voi lasten kanssa olla kuukauteen? Ja millainen äiti on kostoksi exälle erossa lapsistaan kuukauden?

Tuntuu, että etenkin naiset (jos jotain kiinnostaa, olen myös itse nainen) osaavat kyllä olla ihan käsittämättömiä näissä tilanteissa. Omakohtaistakin kokemusta valitettavasti on. Ei varmaan tälläkään naisella ole käynyt mielessä, että vaikka vituttaisi, että exällä on uusi nainen, jonka kanssa exä lienee onnellisempi kuin koskaan oli hänen itsensä kanssa ja nyt ne perkele saa vielä lapsen, tämä tuleva lapsi on kuitenkin HÄNEN LASTENSA sisarus. Sisarusta ei ole mitään velvollisuutta hoitaa mutta luulisi, että pieniä joustoja voi tehdä ihan vain siksi, että kyseessä on omille lapsille tärkeä ihminen. Mutta ei oma napa ja kostonhalu...

Vierailija
44/45 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tämä on provo, koska ei luulis olevan mahdollista että samalla miehellä on noin tyhmä eksä ja yhtä tyhmä nyksä... toisaalta, niinhän ne miehet samantapaisia vaimoja aina hankkii...

Ensisynnytys harvoin on mikään erityisen vauhdikas. Nyt jo on aikaa valmistautua juttelemalla tuttavaperheille, sinun vanhemmillesi sekä MLL lastenhoitajapalvelulle tilanteesta joka voi tulla eteen. Voitte olla myös yhteydessä kotikuntanne sosiaalitoimeen, koska lastenhoitoapua tällaisessa tilanteessa voi saada myös kunnasta. Eksä on nyt (jos tämä tarina on tosi???) kiukuspäissään ja hermostuksissaan sanonut jotain, mutta suhtautumalla asiaan rauhallisesti tyyliin asiat hoidetaan sitä mukaa kuin ne vastaan tulevat eksäkin rauhoittunee.

Tositilanteessa kun supistuksia alkaa tulla on sinulla vielä pitkä aika siihen kun lapsi alkaa oikeasti syntyä. Oma esikoiseni vietiin viidenkymmenen kilometrin päähän kun kuopukseni rupesi syntymään, ja siis isä vei, ja tuli takaisin ja oli mukana synnytyksessä. Ei ole niin kamalaa tää elämä. Kaikki tietysti pelottaa mutta oisko tässä nyt käynyt myös niin että kaikki pelottava on helppo kipata eksän viaksi. Jos oikeasti tilanne olisi niin että lapset tulee olemaan teillä koko heinäkuun niin sitten suhtaudutte asiaan niin kuin ne olisivat teillä koko heinäkuun. Niin kuin eksä olisi vaikka kuollut. Eikähän siitäkään tiedä, voihan se heinäkuussa jo ollakin kuollut, koska ei meidän tulevaisuudesta kuule koskaan tiedä. Ja yhtä hyvin voi olla että aloittaja synnyttää jo toukokuussa. Tai vasta elokuussa...

Vierailija
45/45 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

(@)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme