Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovia naisia, jotka joskus lankeavat kupille

Vierailija
13.04.2006 |

tai muuhun " rajumpaan syntiin" , ts. sellaiseen, mihin " kunnon" uskovat ei. Ette ainakaan usko, että lankeaisivat.

Terv. Täällä yksi sellainen onneton, joka erehtyi elämän murheisiin vähän ottamaan (viimeksi yli vuosi sitten, viimeisimmästä baarireissusta noin 5-vee aikaa...)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään muuta syntistä??

Vierailija
2/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jonka arvovaltaan luotan. Ja asetan toivoni. On vain niin raskasta... :´( Perusarki vain, ei mitään sen kummempaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei sellaisia enää. Nuorempana, ei uskovana kyllä tuli otettua niin paljon, ettei se enää edes kiinnosta.

Vierailija
4/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, mitään asiaa ei pitäisi välttää vain siksi, ettei " kunnon uskovan" kuulu tehdä niin. Silloin saattaa huomata olevansa ihmisten rakentamien oletusten ja normien suossa, jossa kaikki vain näyttelevät ja josta on aitous kaukana. Ole aito Jumalasi edessä, hänelle ei tarvitse esittää mitään ja hän rakastaa sinua.

Toisekseen JUMALA ei ole missään kieltänyt alkoholin käyttöä. Raamatussa kyllä lukee " älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee rietas (vai irstas? kumpikohan se oli) meno" , mutta tässäkin viitataan humalajuomisen mahdollisiiin seurauksiin, ei itse alkoholiin. Minusta siis kohtuukäyttö on ok niille, jotka hallitsevat alkoholinkäyttönsä. Jos asiasta tulee ongelma, on tietenkin parempi olla ilman ja hakea apua.

t. uskis

Vierailija
5/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun nyt juon tasan ja vain siksi, että tulisin elämän paineita edes hetkeksi helpottavaan humalaan.:(

Ja samaan aikaan: Jumalani, auta minua!

Vierailija
6/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin juoda siiderin tai kaksi, mutten enempää. Siinä menee minun rajani.

Mutta ap, älä ruoski itseäsi!!! Kaikki me sorrumme johonkin syntiin. Ei humalaan juominen ole yhtään sen pahempi synti kuin vaikka valehtelu. Kaikki väärintekijät ovat samalla viivalla, siis jokainen meistä. Me kaikki tarvitsemme Jeesuksen sovitustyötä ja jos sen uskot omalla kohdallasi todeksi, saat kaikki syntisi anteeksi. Siis myös sen, että olet joskus juonut humalaan. Ja hei, jos olet viimeksi ollut humalassa yli vuosi sitten, niin sehän on todella hyvä saavutus :) Ole siitä onnellinen!

Siunattua pääsiäistä sinulle!

t. toinen uskis

Vierailija
7/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta kun nyt juon tasan ja vain siksi, että tulisin elämän paineita edes hetkeksi helpottavaan humalaan.:(

jotka helpottavat hetkellisesti mutta eivät saa aikaan mitään pysyvää muutosta. Ja se, mikä yhdelle on hyvinkin positiivinen rentoutumiskeino, voi toiselle aiheuttaa syyllisyydentunteita ja pahaa oloa jälkeenpäin. Jos koet että alkoholinkäyttö on sinulle ongelma, niin hae ihmeessä apua. Ainakin olet liikkeellä hyvissä ajoin. :)

Vierailija
8/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkiuikku:

Jos koet että alkoholinkäyttö on sinulle ongelma, niin hae ihmeessä apua. Ainakin olet liikkeellä hyvissä ajoin. :)

Siis minustakin kerran vuodessa juominen on todella vähän, itse en siis osaa ajatella sitä kuin kertaluontoisena lankeamisena, en jatkuvana ongelmana. Mutta jos asia vaivaa sinua kovasti, niin aina voit hakea apua. Tosin voisit vielä miettiä, onko todellinen ongelma alkoholinkäyttö vai liiallinen itsekritiikki. :)

Vierailija
9/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan kunnon tuiskeessa. Te taidatte määritellä uskon sellaisella tavalla, joka rajaa sitten aika ison osan seurakunnasta pois. Ja silti mun kaverini usko on ihan oikeaa uskoa.

Vierailija
10/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä mitä teet ei ole periaatteessa väliä, vaan sillä mitä tunnet kun teet sen.

Itse ajattelen että joskus on ihan ok mennä kavereiden kanssa ulos baariin ja tanssimaan ,ei siitä pitäisi minun mielestäni jäädä huonoa omaatuntoa.

Kerro rukouksessasi Jumalalle tunteistasi.

Minä olen tehnyt elämässäni paljon tyhmiä asioita, sellaisia joita en tosiaan pidä oikeana tehdä, ja nyt ole " kunnostautunut" elämässäni, mutta silti käyn välillä ulkona ja teen aivan " normaaleita" asioita.

Mutta jos todella tunnet että teet pahasti ja väärin niin silloin yritä olla ilman. Rukouksen avulla, minua aina auttaa se kun luen raamattua. Ota vaikka selauksella satunnainen kohta ja lue vähän matkaa niin jo olo paranee!

Vierailija
11/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs uskova. Olen syntynyt ja kasvanut uskovaisessa perheessä, siksi taidan olla suvaisevaisempi kuin juuri uskoon tulleet (kaiken asian suhteen).

Juomme miehen kanssa kerran kaksi viikossa viiniä ruoan kera. En tiedä yhtä ainutta syytä, miksi en joisi?

Pikkuhuppelissa olen useinkin, mutta en örvellä, tappele enkä menetä kontrolliani.

Vierailija
12/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Jeesus kehoittaa olemaan humaltumatta. Eli ei uskovan pitäisi ainakaan hyvällä omalla tunnolla vetää päätä täyteen. Toki ns. vahinkoja voi käydä ja arvotelukyky pettää ja silloin on turvana Jeesuksen ristinkuolema.

Vierailija:

Oli ihan kunnon tuiskeessa. Te taidatte määritellä uskon sellaisella tavalla, joka rajaa sitten aika ison osan seurakunnasta pois. Ja silti mun kaverini usko on ihan oikeaa uskoa.

Vierailija
13/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

humaltumisena. En itsekään tälläkään hetkellä " örvellä" , mutta mielestäni olen enemmän kuin vain huppelissa. Olet siunattu, kun lapsuudenkotisi on ollut uskovat.

Sivukommenttina: jännää, että ajattelet olevasi suvaitsevampi (uskon sen, en sillä). Olen taas ajatellut, että ne, jotka ovat olleet kauan uskossa (tai lapsuudesta asti), eivät ymmärrä " näitä" syntejä, joita saattaa olla sillä, joka on tullut´m uskoon vasta aikuisiällä eli ehtinyt " iloita maailman (turhista!!!) huveista. Anteeksi, ajatus juoksee nopeaan ja sormet hitaammin.

Vierailija
14/14 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen taas ajatellut, että ne, jotka ovat olleet kauan uskossa (tai lapsuudesta asti), eivät ymmärrä " näitä" syntejä, joita saattaa olla sillä, joka on tullut´m uskoon vasta aikuisiällä

että usein vähän aikaa uskossa olleet ovat suvaitsevattomimpia, samoin monet iältään nuoret. Elämänkokemuksen karttuessa äärimielipiteet pehmenevät. Tätä ei tietenkään voi yleistää koskemaan kaikkia, mutta tällainen suuntaus minusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi