Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ostatte itsellenne uusia kenkiä ja kuinka monta paria teillä on?

Vierailija
03.01.2018 |

Vastauksia siis otsikon kysymyksiin kengistä. Kertokaa lisäksi ostatteko laatukenkiä ja aitoa nahkaa vai halppiskenkiä? Kuinka pitkään teillä kestää kenkäpari käytössä?

Aloitan eli noin 2-3 kenkäparia vuodessa. Laatukenkiä ostan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 6 paria kenkiä. Just ostin itsenäisyyspäiväjuhlia varten juhlakengät, kun ei ollut enää ehjiä korkokenkiä. Viimeksi ostin korkokengät 2006 ystäväni ylioppilasjuhliin ja niillä oli menty juhlat aina tähän vuoteen saakka. Sitten on varvastossut, lenkkarit, kävelykengät, talvikengät ja sandaalit. Adidaksen lenkkarit kesti 7 vuotta, nyt ostin toukokuussa halpikset ja on jo ihan rikki, että uudet pitäisi hankkia.

Kirppareilla on kiva käydä, mutta kenkiä en sieltä kyllä osta, voi saada jonkun kamalan jalkasienitartunnan!

Vierailija
22/33 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 1-2 paria vuodessa. Vain nahkaisia. En oikeastaan heitä pois koskaan. Noin 40 paria kenkiä kaikkineen. On kenkiä jotka ovat lähes 20 vuotta vanhoja. Hyvin menevät, koska ostan suht klassisia malleja. Vaihtelen päivittäin kenkiä tilanteen ja vaatetuksen mukaan. Kenkäni ei juurikaan kulu. Osaan jotenkin kävellä niin. Tasaisesti ja hankaamatta. Joskus sitten plankkaan ne. Sen lisäksi katson etteivät kastu. Vesikeliin vesikelikengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain nahkaisia tai sitten kangastossuja. Mulla on kolmet herraintyyliset nauhakengät, mustat ja valkoiset loaferit, kolmet nilkkurit ja karvavuoriset matalat saappaat. Juhlakenkiä on vain yhdet, kiiltonahkaiset ballerinat. Kesäkenkiä mm. Vansin tennareita, tomseja, muutamat espadrillot. Käytetyimmät kengät on nahkaiset tennarit, niitä on kaksi paria. Ulkoiluun löytyy lenkkarit, vaelluskengät sekä lyhytvartiset kumpparit.

Ostaisin mielelläni kenkiä enemmänkin, rajoituksena onneksi koko (42) enkä voi käyttää korkokenkiä.

Vierailija
24/33 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdet talvi- ja yhdet kesäkengät, yhdet kumpparit.

Miten voi pärjätä yksillä kengillä puoli vuotta? Joka päivä samat kengät, oli muu asu mikä tahansa, juhla tai arki tai räntäsade tai paukkupakkanen. 

Juhlissa en käy, ulkona aina samat kengät. No työkenkiä en tähän laskenut kun ne tulee työn puolesta. Saattaa mulla itse asiassa kaapista yhdet korkkarit löytyä, jos joskus muka olisi joku juhlakin.

Vierailija
25/33 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan laadukkaita kenkiä, mutten yleensä mitään merkkituotteita. Kuvittelisin minulla olevan vähän reilu 40 paria kenkiä. Osa niistä kuitenkin liittyy harrastuksiin. Pari kolme paria ostan vuodessa. Vanhimmat kengät ovat noin 10 v vanhat.

Vierailija
26/33 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ehkä 2 paria vuodessa.

Saappaita 3:t

Nilkkureita 2:t

Työkorkkareita 3:t

Ballerinat 1

Juhlakenkiä 5:t

Sandaaleja, kumitossuja, vaelluskengät, treenikengät, mokkasiinit, kävelykengät

Yli 20 paria.

Vierailija
27/33 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan ehkä 2 paria vuodessa.

Saappaita 3:t

Nilkkureita 2:t

Työkorkkareita 3:t

Ballerinat 1

Juhlakenkiä 5:t

Sandaaleja, kumitossuja, vaelluskengät, treenikengät, mokkasiinit, kävelykengät

Yli 20 paria.

Jatkan vielä, kengät nahkaa kiiltonahkaisia juhlakorkkareita ja kumitosssuja tms lukuunottamatta

Vierailija
28/33 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ostin 9 paria kenkiä sekä lisäksi kahdet kotitohvelit. En ole ihan varma, monetko kengät omistan, ehkä n. 25 paria. Ostan sekä edullisia että kalliimpia. Tärkeintä, että tuntuvat hyviltä jaloissa, eivät ole rumat, eivätkä näytä siltä, että heti hajoaisivat

Vierailija
29/33 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 paria, laatua ostan.

Vierailija
30/33 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain hyviä kenkiä.

Vierailija
31/33 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lenkkarit joita käytän ympäri vuoden

- henkkamaukan halpisläpyskät joilla pääsen roskalaatikolle ja takaisin

- kalliit designer kengät joita käytän hienommissa tilaisuuksissa

Eli kolme paria. Tarkoitus olisi vielä ostaa talvikengät/saappaat mutta Helsingissä pärjää kyllä ilmankin

Vierailija
32/33 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 1 juoksulenkkarit

- 1 arkilenkkarit

- 1 Converset

- 3 eriväriset tennarit

- 3 sandaalit

- 2 pistokkaat

- 1 ballerinat

- 1 talvinilkkurit

- 1 talvisaappaat

- 1 mokkanilkkurit

- 1 kumisaappaat

- 1 varvastossut

- 1 korkkarit (en ikinä käytä)

18 paria siis. Aika paljon. En kyllä halua yhtään enempää, nyt jo ahdistaa tavaran määrä :(.

Vierailija
33/33 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 26 paria kenkiä, jos nyt oikein laskin. Melkein kaikkia käytän. Ostan enimmäkseen nahkakenkiä. Tänä vuonna olen ostanut kuusi paria kenkiä, joista lopulta jäi itselleni yhdet. Lahjoitin muut mun tytöille. Ostin jopa kahdet nahkaiset ballerinat, elämäni ensimmäiset, enkä sitten kuitenkaan niitä käyttänyt vaan annoin pois. Toivottavasti malttaisin olla ostamatta uusia, sillä hyvin pärjään nykyisillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme